baarmoeder niet goed gezakt na de bevalling, risico volgende zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door olletje, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olletje

    olletje Actief lid

    16 mrt 2010
    100
    23
    18
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

    Na de bevalling van onze tweede wilde mijn baarmoeder niet goed zakken. Op dag 8 was de hoogte nog steeds N-1. Dit is nadien nooit meer gecontroleerd. Na 6 weken bij de gynaecoloog ben ik vergeten te ragen of dit nog gecontroleerd moest worden. Kan de baarmoeder zo hoog blijven staan en zo ja heb je dan bij een eventuele volgende zwangerschap meer kans op een bbz of heeft dat er niets mee te maken? Ik twijfel nog of ik een 3de zwangerschap aandurf, als het al lukt natuurlijk. Bij de eerste preeclampsie en baarmoederontsteking en bij 2de na de bevalling hoge bloeddruk.
    Verder diastase van ruim 10 cm en 2 vingers breed. Vormt dit een risico bij en volgende zwangerschap?
    Alvast bedankt voor je antwoorden

    groetjes Olletje
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi olletje,

    Ik ga er van uit dat je baarmoeder weer gezakt is naar haar normale formaat. Je kan altijd even langs je huisarts gaan om naar je baarmoeder te laten voelen en om ook de diastase te beoordelen. De diastase heeft geen invloed op een nieuwe zwangerschap, als je baarmoeder echt nog zo hoog zou staan dan weet ik niet wat de invloed daarvan is. Maar ik verwacht echt niet dat dat nog zo is.


    Imke
     

Deel Deze Pagina