Baarmoederhals lengte 14 mm sinds week 18 zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tommi17, 7 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat onwijs spannend voor je... Hoop echt dat ze blijven zitten, elke dag is er één!! Moet je in t zkh blijven?
     
  2. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    Zo te horen bij jou ook geen huppelende zwangerschap maar ik hoop dat je positief en sterk kunt blijven.
    Mijn motto is: zo lang ik mijn kindje in de buik heb, er is niks aan de hand. Positief, sterk blijven en van elke dag genieten ondanks wat de dokter zegt! Zolang het kan het beste van maken en daarna zie ik het wel..... ik probeer geen zorgen te maken want misschien achteraf was niet nodig . Dit is onze 6e zwangerschap maar nog geen kind thuis. Ik lig plaat al 12 weken en toch vind ik nu de beste zwangerschap ever.
    Ik hoop echt dat alles goed komt voor jullie en dat je toch kan van genieten !
     
  3. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik vind jou een dapper mens! Ondanks alles wat je hebt meegemaakt heb je een hele mooie en goede instelling.
    So far so good. Zet hem op!!
     
    Tommi17 vindt dit leuk.
  4. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    Dank je wel @Kangerootje.
    Ik moet bekennen dat jullie positieve verhalen geven hoop dat ook anders kan. ;):)
     
  5. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja ik snap je helemaal! Ik trok me ook altijd heel erg op aan de postieve verhalen. En die zijn er zeker! Bij mij stond het er echt slecht voor qua baarmoederhals maar toch is ze blijven zitten. Ze zeiden ook tegen mij dat als je eenmaal goed en wel over de 30 weken heen bent ze vaak toch blijven zitten!!! Rustig aan doen meid en elke dag is een enorme gezondheidswinst.
     
    Tommi17 vindt dit leuk.
  6. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    Morgen 30 weken. Zo onwijs blij!
    Donderdag controle. Zeer benieuwd. Voor het eerst dat ik 2 weken moest wachten voor controle .
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  7. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    30 weken..... Wat een mijlpaal!! De kansen zijn nu al zo goed.... Spannend controle... Laat je t weten?
     
  8. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    Vandaag controle. Alles zag goed en positief uit. Ons jongen was mooi groot voor zo een week 31. Baarmoederhals niet meer gemeten om alles daar met rust te laten :)De dokter was super blij om ons te zien. Hij had niet verwacht dat we 30 weken zullen gaan halen .
    Ik moet wel verder blijven liggen en mezelf rustig houden .
    De cerclage zal bij 37 weken verwijderd worden als ik tot dan nog niet bevalen ben.
    Dus toi toi toi voor de laatste weken :)
     
    Stampertje1 en Kangerootje vinden dit leuk.
  9. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    Hey @Meysje hoe is het met jullie ?
     
  10. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Heb verhaal even gelezen. Geen ervaring wel veel sterkte en je bent alweer bijna 32 weken, goed gedaan !
     
    Tommi17 vindt dit leuk.
  11. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik ben ook benieuwd naar @Meysje en wat SUPERGOED dat jij al 32 weken bent Tommi. Nu blijft ie echt zitten hoor!! Nu gaan genieten!!
     
  12. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    Dank je wel voor de aanmoediging! We zijn zooooo blij! Morgen alweer controle. :)
     
  13. Meysje

    Meysje Bekend lid

    5 nov 2012
    531
    318
    63
    Wat fijn @Tommi17 de 32 alweer voorbij!

    Ik was 5 dagen opgenomen en lig inmiddels voornamelijk op bed thuis. In eerste instantie lieten ze de boel met rust, maar vandaag wegens verminderd leven door de hele medische molen gehaald inclusief bmh meting. En wat bleek nou, die is 1 cm dus zelfs langer geworden. Ik grapte al tegen mijn man dat ik nu wel weer de boodschappen etc zelf kon doen maar ik moet nog rust houden haha. Ik zie de 32/34 weken in ieder geval met een wat geruster hart dichterbij komen!
     
  14. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Meiden, jullie gaan goed hoor! Hou vol!!!

    Hier de 32 weken mijlpaal ook weer bereikt en bij de laatste meting was mijn bmh 4 cm :thumup: Die cerclage doet dus (wederom) goed z'n werk.

    (Alleen was de groeiecho afgelopen maandag niet goed dus hoop dat dat een meetfout was)
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  15. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    Heel goed @Meysje .Ik ben heel blij dat met jullie goed gaat. Morgen ben je 30 weken! Yey ! :thumup::D:) hou het vol!
    We doen de BMH al bijna 2 maanden niet meer meten. We laten de boel ook met rust. Laatste keer was he tussen 12-14 mm.

    Doe rustig aan en genieten van de baby boys :). Toi toi toi

    Ik had via de verzekering zo een ziekenhuis bed geleend voor beneden. Dus overdag lig ik beneden tenzij buiten mooi weer is, dan lig ik in de tuin. :) en praatjes met de buren maken :D. Ben bruiner dan de meeste mensen die op vakantie zijn geweest. Haha
    Lig jij de hele tijd boven of ook beneden?
     
  16. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    Zo wat goed zeg 4cm! Heb je een nood cerclage of een preventieve cerclage?
    Proficiat met 32 weken en 1 dag!
    Moet je ook de hele tijd blijven liggen of mag je wat actief zijn?
     
  17. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik had bij de eerste een nood- en nu een preventieve cerclage. Ja lang is die hè? Vind het zelf ook wonderlijk. Ik mag wel wat actief zijn, maar ik kan het helaas niet omdat ik me erg beroerd voel en bekkenklachten heb. En krijg ook wel snel harde buiken dus ik lig voornamelijk op de bank en kom nergens. Sinds vorige week heb ik wel een rolstoel maar vind het nogal een drempel om die te gebruiken...
    Toen ik een noodcerclage had heb ik me 16 weken lang amper bewogen, toen had ik extreem veel harde buiken en was ik ook super bang.
    Ik lees dat jij steeds moet blijven liggen. Maar gelukkig kun je wel lekker naar buiten! Heb je geen last van de warmte?
     
  18. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    Krijg je iets tegen de harde buiken ? Kun je iets tegen de bekkenklachten doen?
    Ik heb hier ook last van de bekken. Mijn man lief masseert me elke avond ondanks het feit dat soms het lijkt gewoon massage bij een houten been want de pijn gaat toch niet weg.......
    Ik heb geen last van de warmte. Heerlijk! Het lijkt juist dat door warmte minder klachten heb.

    Als ik zit of sta, en dat heel kort, krijg ik meteen messteken onderin in de buik. Het lijkt precies de plek waar de cerclage is. Heb jij dat ook? Ik krijg de steken ook als de baby soms beweegt en ik voel de steken ook daar onderin.

    Bij hoeveel weken had je bevallen met de nood cerclage?

    Gebruik je deze zwangerschap utrogestan?
     
  19. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik gebruik inderdaad utrogestan. Die had ik vorige zwangerschap ook maar toen had ik desondanks heeeeeel veel harde buiken.

    Die steken herken ik. Was ook bang dat het de cerclage was maar toen ik mijn klachten beschreef zei de gyn meteen dat het van mijn bekken afkomt en zo lees ik het ook op internet. Ik heb 2x cesartherapie aan huis gehad voor oefeningen, maar die kan ik bijna niet doen omdat ik dan zowat KO ga van de misselijk- en duizeligheid... Daarom kan ik ook niet tegen de warmte. Heerlijk dat jij er wél van kunt genieten! Ik ben juist super wit dit jaar, haha.

    Ik heb in het begin van je topic al eens gereageerd ;) Ben met 37 weken spontaan bevallen met de noodcerclage! :-D
     
  20. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    @Light hoe is het met jou?
    Hier alles goed :D
     

Deel Deze Pagina