Baarmoederhals lengte 14 mm sinds week 18 zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tommi17, 7 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Hee! Om eerlijk te zijn: ik trek het haast niet meer. De hitte werkt niet mee. Heb jij er geen last van? Voel me zo beroerd en heb veel pijn. Krijg nu ook steeds meer harde buiken. Met 36+6 mag de cerclage eruit, en ben jou? Ik merk dat ik er toch wel erg tegenop zie hoewel het de vorige keer uiteindelijk wel meeviel.

    Maaruh, wat zijn we alweer ver gekomen hè! Echt super. Hoe gaat het met jouw kindje? Hier waren even wat zorgen om de groei maar het lijkt toch mee te vallen, gelukkig. Beebje is nu al net zo zwaar als mijn eerste bij de geboorte!
     
  2. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    Hier gelukkig geen last van de warmte. Ik lig de hele dag buiten onder de parasol.
    Ik had veel last van krampen in de rug, heupen, benen , zelf voeten tot aan tranen toe. Gelukkig na 2x zwangerschapmassage zijn de krampen aangenamer geworden. :D waar ik veel last van heb zijn de steken bij de cerclage, met name als hij opeens te wild aan het bewegen is. Soms heb ik het gevoel dat mijn hart een slag is overgeslagen. Maar misschien als de cerclage verwijderd is dat de steken weg zijn.
    Jammer dat je je beroerd voelt en veel pijn hebt. Heb je iemand dat bij jou dagelijks in de beurt kan zijn als jouw man aan het werken is? Mag je iets innemen? ( ik mag paracetamol gebruiken als de steken heftig worden). Wat zegt de dokter? Wat zegt de dokter over combinatie harde buiken en cerclage?
    Hoeveel weken ben je nu precies? Bij mij wordt de cerclage op 18.07 verwijderd, 37 weken, dan is onze dokter ook net terug van de vakantie en hij wil dat zelf doen.
    Doet het pijn?

    En inderdaad wat zijn we ver gekomen en petje af voor jou dat je dapper bent om dit voor de tweede keer te doen. :thumup: nu zijn we aan het aftellen ;).
    Wat een opluchting voor jullie om te horen dat jullie kindje goed doet.
    Dikke knuffel voor jouw!
     
  3. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat gaan jullie goed meiden! Nog even volhouden!!
     
    Light en Tommi17 vinden dit leuk.
  4. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    Dank je wel @Kangerootje!
    Ik ben zelf ook zo ontzettend blij en het lijkt zo onwerkelijk.
    Eerste instantie moest ik.bidden om.24 weken te halen en als nu 30 werden moest ik blij zijn. En nu zijn we al lang deze weken voorbij. Dansje dansje dansje! :D:D:D:D:D:D je weet zelf hoe het voelt..... :thumup:

    Hoe is het met jouw ukkie?

    Bij 36 weken was jouw BMH nog steeds 0,7mm?
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  5. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Hee,
    Jaaa ik herken je gevoel heel erg goed... Elke dag, elke week, alles voelt als een mijlpaal.
    Mijn baarmoederhals was met 28 weken 0.7 en met 32 weken nog steeds. Daarna is hij niet meer gecontroleerd. Maar rond deze termijn is het ook normaal als hij verweekt is hoor, en zelfs als je iets ontsluiting hebt is dat normaal.
    Ik heb zelf met 36 weken alle activiteiten weer hervat. En ze bleef zitten tot 40+5.

    Gaat heel erg goed hier trouwens, echt genieten van ons vrolijke meidje!

    Succes nog even!!
     
  6. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    @Kangerootje Vandaag controle gehad maar ze verwachten dat ik volgende week, nadat cerclage verwijderd is, zal bevallen. Schijnbaar de cerclage houdt alles tegen.

    Verder onze baby boy doet het goed.

    Hoe is het met jouw dochtertje?
     
  7. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ha meid, wat spannend hè. Maar wat een mooie termijn heb je behaald. Ik ben benieuwd of de verwachting van de artsen klopt en je al snel na verwijdering van de cerclage zal bevallen. De ervaringen van mensen zijn vaak toch dat je zomaar nog ietsje langer kunt lopen.
    Super dat je kleine ventje het nog zo goed doet! Straks kun je hem in je armen sluiten....
    Spannend!!
     
    Tommi17 vindt dit leuk.
  8. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    Hoe is het met jou? Hoe gaat het met deze zwangerschap?
     
  9. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
  10. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wat lief!

    @Tommi17, de tijd gaat opeens snel maar ik voel me zo ontzettend onrustig! Er moet nog van alles gebeuren, ben mijn man al maanden instructies aan het geven maar hij maakt zich nergens druk om. Tot vorige week hadden we niet eens een naam dus ik heb hem maar de knoop laten doorhakken. Ik irriteer me mateloos aan zijn nonchalance. Ik probeer dus maar wat zelf te doen en dat lukt dan weer niet waardoor ik helemaal gefrustreerd raak. Dus ja, echt lekker gaat het niet.
    Ik ga gelijk met jou op ;) Volgens je banner 1 dag korter zwanger, maar mijn cerclage gaat er 1 dag eerder uit. Ze verwachten ook dat ik daarna snel ga bevallen omdat dit de vorige keer ook zo was.
    Nu het einde in zicht komt voel ik me erg weemoedig. Verdrietig omdat ik zo weinig heb kunnen genieten maar ook omdat het nu echt de laatste keer was terwijl ik eigenlijk nog wel de wens heb voor nog 1 of zelfs 2 kindjes. Maar dat ga ik mezelf (en ons gezin) echt niet meer aandoen.

    Hoe voel jij je? Heb je ook zo'n last van onrust? En ben je zenuwachtig voor het verwijderen van de cerclage? Ik ben wel heel zenuwachtig daarvoor. Het ging de vorige keer erg moeizaam, maar het was vooral die spreider die erge pijn deed. Als ze er vervolgens bij kunnen is het een fluitje van een cent en niet pijnlijk. Daarna voelt het letterlijk als een verlossing!
     
  11. Tommi17

    Tommi17 Actief lid

    19 apr 2018
    286
    327
    63
    Vrouw
    @Light hoe is het met jou? Hier vandaag cerclage eruit. Het lukte op de poli niet omdat hij te ver naar achter zat en heel veel pijn deed. Dus dan maar op de OK. beter zo! Niks van gevoelt. Ben nu bekaf. Was een lange dag vandaag.
     
  12. Light

    Light Fanatiek lid

    15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik reageer ff via PB.
     

Deel Deze Pagina