Baarmoederhoogte niet voldoende bij 22 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door amiek, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amiek

    amiek Actief lid

    29 sep 2006
    183
    0
    0
    Ik heb gisteren een afspraak gehad bij de verloskundige en mijn baarmoederhoogte werd vastgesteld op navel -1. Ik ben 22 weken en 2 dagen zwanger en volgens de verloskundige was de hoogte aan de lage kant. Het kindje moet nu echt wat meer gaan groeien en daarom raadde ze aan 's avonds na het werk weinig meer te doen. Lekker op de bank blijven en veel rust nemen. Toch maak ik me best wel zorgen. Ik dacht dat de hoogte nu navel +2 moest zijn en ben bang dat er iets niet goed is. Ik voel de baby erg vaak, meerdere keren per dag en soms ook langere tijd achter elkaar. Kan het zijn dat hij te weinig ruimte heeft in de baarmoeder, dat deze niet goed meegroeit? Zijn er eventuele andere tips om te zorgen dat het kindje meer gaat groeien?

    De volgende afspraak die ik heb met de verloskundige is weer over vier weken en ik vroeg me ook af of ik niet eerder terug moet of een echo moet laten maken om alles goed in de gaten te houden?
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    geen zorgen!
    Bij 24 weken komt d ebaarmoeder bij de navel, dus dit is helemaal niet te klein. Als het al te klein zou zijn doe je nooit meteen een echo, maar pas na twee controles waarbij blijkt dat je iets achter ozu lopen in groei, maar zoals gezegd, ik vind niet dat je buik te klein is. ( ik heb het natuurlijk niet gevoeld en gezien).

    Mirjam
     
  3. amiek

    amiek Actief lid

    29 sep 2006
    183
    0
    0
    Hartstikke bedant voor je snelle reactie Mirjam! Alles zag er zo goed uit de laatste controles dat ik niet had verwacht dat ik wat rustiger aan zou moeten doen! Maakte me best wel zorgen, maar je reactie is een hele geruststelling. Ik ga goed voor mezelf en de kleine zorgen de komende tijd!
     

Deel Deze Pagina