Baarmoedermond, bultje en harde puntjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 2xtantein1week, 1 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2xtantein1week

    2xtantein1week Fanatiek lid

    15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Hi Allemaal,

    De laatste tijd voel ik bijna iedere dag aan mijn baarmoedermond omdat ik daar een bultje heb ontdekt. Daarnaast zitten er oook zo'n 4 of 5 harde puntjes. Daar maar ik me niet zo'n zorgen over, maar wel over het bultje.

    Het is nu aant groeien en lijk inmiddels zo groot als een maiskorrel. en maand terug was het nog een stukje kleiner. Het voelt aan als een soort ballonnetje met vocht erin.
    Nu las ik laatst ergens iets over dat het iet onschuldigs kan zijn, maar kan het niet meer vinden.

    Weten jullie wat dit kan zijn en of ik me zorgen moet maken?
     
  2. Naomi86

    Naomi86 Bekend lid

    28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    als ik zoiets zou voelen zou ik voor de zekerheid langs de huisarts gaan. beter een keer te veel dan te weinig.
     
  3. Sanyi

    Sanyi Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    1.037
    2
    38
    Hoi,
    Ik heb twee weken geleden ook een bultje op mijn baarmoedermond ontdekt. Ik heb direct de huisarts gebeld en kon gelukkig meteen langskomen. De huisarts zag meteen wat ik bedoelde en zei dat ik een cyste op mijn baarmoedermond heb. Is gelukkig allemaal onschuldig.
    Als ik jou was zou ik voor de zekerheid gewoon even langs de huisarts gaan. Dan weet je het gewoon zeker. Tip; trek een rok of jurkje aan. Als je dan ligt te wachten op een inwendig onderzoek, kun je je rok of jurkje naar beneden doen. Dat lig je er niet zo bloot bij:D. Ik voel me hierdoor altijd een stuk prettiger.
    Groetjes
     
  4. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    het kan het voorstadium baarmoederhalskanker zijn of een cyste of een poliep
     
  5. Babsies

    Babsies Bekend lid

    16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja herkenbaar! Ook mee naar de huisarts geweest en was compleet onschuldig. Kwam van het pilgebruik zei hij. Nadat ik gestopt was ging het ook weer weg. Maar maak voor de zekerheid ff een afspraak, dan ben je weer gerustgesteld :) Succes!
     
  6. 2xtantein1week

    2xtantein1week Fanatiek lid

    15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Tanx voor jullie reacties! Ik vind het zo'n ding om ervoor met de benen uit elkaar te gaan. Hou daar niet zo van. Weet dat de artsen het gewend zijn en het heel nrmaal vinden. Maar ja, ik niet..
    Het is misschien wel verstandig om te gaan..

    @Brusje: dat baarmoederhalskanker vergeet ik maar gauw weer...!
     
  7. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ovula Nabothi - Wikipedia
    Bij mij bleek dit het te zijn. In de loop van de cyclus wil het nog weleens van grootte veranderen, maar is dus gewoon iets onschuldigs.
     
  8. 2xtantein1week

    2xtantein1week Fanatiek lid

    15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Dankjewel! Hoop het maar!
     
  9. loes1990

    loes1990 Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    1.835
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik merkte ook een dag of 5 geleden ineens dat er een hard bultje op zat.. maar die van mij groeide niet.. hij bleef de grote van een speldeknop.. ik zou toch even naar de huisarts gaan.. ik snap dat het idee om met je benen wijd te moeten niet fijn is maar dan weet je wel zeker wat het is..

    succes,

    Liefs,

    Loes
     
  10. 2xtantein1week

    2xtantein1week Fanatiek lid

    15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Dankjewel Loes, ga jij ook? die spelden knopjes heb ik ook ja, een paar..
    Ik ga dan misschien toch maar eens bellen, ff nog met mn vriendje over praten..
     
  11. loes1990

    loes1990 Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    1.835
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij is die sinds gister weer weg (BMM is ook zacht, ligt hoog en staat open dus zit in mijn vruchtbare periode) ik hou het in de gaten en als het terug komt ga ik naar de HA
     
  12. Naomi86

    Naomi86 Bekend lid

    28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    vraag anders of je vriend meegaat, heb ik toen ook gedaan toen ik iets DAAR had.. kan je zijn hand vasthouden. ik vond het erg prettig.
     
  13. 2xtantein1week

    2xtantein1week Fanatiek lid

    15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Nou misschien is dat wel een goed idee! Ik zal hem vragen. Weet bijna zeker dat hij geen vrij ervoor wilt plannen, maar kan de afspraak aan het eind van de middag plannen, dan is er vast iets te regelen.

    Mijn menstruatie zit er ook aan te komen, denk over 4 dagen, dus mijn baarmoedermond is lekker aanhet wegkruipen. Vind ik ook minder, dus misschien wacht ik wel tot na mijn menstruatie.
     
  14. Babsies

    Babsies Bekend lid

    16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meid gewoon gaan, als je straks zwanger bent en moet bevallen wordt er daar ook een hoop gewroet :p
    En wat je zegt is ook echt zo, die dokters zijn wel wat gewend. Tis voor jezelf gewoon ongemakkelijk maar je zult merken dat het achteraf allemaal wel meeviel.
     
  15. Sanyi

    Sanyi Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    1.037
    2
    38
    Precies als je straks zwanger bent zal je ook moeten. Als je langsgeweest bent dan weet je gewoon wat het is en dan hoef je je ook niet meer druk om te maken. Wat ik eerder schreef trek een rok aan dan voel je je een stuk minder bloot. Bij mij helpt dat altijd.
     

Deel Deze Pagina