Baby 1 week oud wakker maken voor voeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mutskuh, 28 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.229
    1.041
    113
    Vorige week is onze zoon geboren. Hij krijgt volledige bv. Nu drinkt hij vaak maar 1 borst en valt dan heerlijk in slaap. Nu is het zo dat hij dan gerust een uur of 4 of zelfs 5 kan slapen. Ook overdag. Hij is geboren met een gewicht van 3010 gr. Is afgevallen tot 2950gr. En woog gister 3160. Maar eer gister ook 3160. Mijn kraam vond het normaal dat ie soms 1 dag niet aankwam. Nu is mijn vraag zal ik hem wakker maken voor de voedingen overdag? Hij zit nu met een beetje geluk op max 8 bv momenten per 24 uur. Gister om de 2 uur gevoed met als gevolg flinke krampjes en veel mondjes melk terug geven. Dus wat is wijsheid? Wil hem niks te kort doen.
     
  2. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.229
    1.041
    113
    Sorry in verkeerde onderwerp topic geplaatst. @Beheer kunnen jullie dit in het borstvoeding onderwerp plaatsen?
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Ik zou overdag echt om de 3 uur voeden en evt. tussen 23.00-7.00 om de 4 uur. Hij is nog erg jong, je productie is pas net op gang. Als je nu al om de 4 uur zou gaan voeden (bij wijze van he), dan zit je op wel heel weinig voedingen, ook omdat je maar 1 borst per keer geeft. Dan wordt elke borst maar 3x per dag gestimuleerd en denk niet dat je dan je productie goed op peil kan houden.
    Zou echt proberen om op minimaal 8 voedingen per dag te komen/blijven of meer natuurlijk als hij dat wil.
     
    Zoe123, Zonnestralen en mutskuh vinden dit leuk.
  4. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.229
    1.041
    113
    Dankjewel voor je reactie. Heb vandaag inderdaad om de 3 uur gevoed, en om 5 uur heeft ie 1,5 borst gedronken. Daarna heerlijk in slaap gevallen en om 8 uur wakker gemaakt maar dronk toen maar 3 grote slokken en was erg onrustig aanhappen ging ook moeizaam. En viel vervolgens weer in slaap. Heb al geprobeerd hem te verschonen na 1 borst maar meneer slaapt gewoon door. Ben zo bang dat hij te weinig krijgt.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Tja... Je kan het er natuurlijk ook niet inproppen. ;)
    Misschien een idee om elke 1-2 weken even naar het inloopspreekuur van het CB te gaan om hem te laten wegen? Dan weet je ook of hij voldoende krijgt.

    Verder heb ik helemaal niet zoveel ervaring op het gebied van borstvoeding, maar er zijn genoeg andere moeders die dat wel hebben. Zij zullen vast ook nog wel reageren.

    Succes en geniet van je kleine mannetje :)
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, ik denk dat je echt vaker moet voeden. Zoals hierboven gezegd: als je zo weinig voedt en maar één borst per keer, stimuleer je je borsten veel te weinig voor een goede productie op lange termijn. Bovendien moet een baby met volledige bv op die leeftijd eigenlijk wel voortdurend bijkomen in gewicht.

    Heeft hij wel elke dag genoeg plasluiers en minstens één keer stoelgang?

    Je hoeft overigens niet wakker te maken. Je kan ook slapend voeden. Of hem volledig naakt op jouw naakte borsten laten slapen. Met wat geluk zoekt hij zelf tussendoor de borst.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  7. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.229
    1.041
    113
    Ja hij zit op 6 plas luiers en meestal wel 10 poepluiers per dag.. bedankt voor de tip! :thumup:

    Dankjewel. Gaan we lekker doen! :)
     
    Shakes vindt dit leuk.
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Is het geen idee om zelf een digitale weegschaal te huren? Dan kun je namelijk het gewicht veel nauwkeuriger in de gaten houden. Het kan namelijk best zijn dat je meting van twee dagen geleden net na een poepluier was gedaan terwijl die van gister misschien net ervoor was, ik noem maar iets.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  9. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.229
    1.041
    113
    Heb ik ook gedaan :) hij groeit super dus hij komt niks te kort. Gister had hij een regeldag en dronk iedere 1,5 / 2 uur..
     
    Zoe123 en julia80 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina