Baby 11 maanden drinkt niet zo best

Discussie in 'Voeding' gestart door renaatje86, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hallo!

    Mijn jongste word 6 augustus alweer 1. Nou is ze nooit een beste drinker geweest qua flesvoeding maar nu ook niet met water, dixsap, thee.

    'S ochtends krijg ik misschien een paar kleine slokjes in en 's middags wel meer maar haar rietjesbekee zal ze zeker niet leeg drinken. Ik herken dit totaal niet van mijn andere 2 kinderen. Die zijn nu 6 en (bijna) 5 en hebben altijd goed gedronken .

    Ze krijgt nu omdat het warm is knijpfruit en waterijs want dat vind ze beide wel lekker. Íemand misschien een goede tip wat mijn dochter nog meer zou kunnen drinken? Het maakt ook niet echt uit of ze het uit haar fles krijgt of een rietjes beker (nuby en Hema beker maar die nuby vind ze niet zo geweldig.)

    Iemand de gouden tip?
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier een beetje hetzelfde, ik geef haar nu voor de beide slaapjes overdag ook nog een flesje water mee in bed. In bed, auto of maxi cosi drinkt ze eigenlijk altijd automatisch lijkt het wel.
    Rietjesbeker is hooguit een halve beker over de hele dag en met dit weer vind ik drinken toch wel erg belangrijk.
     
  3. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Ik ook! Hele eigenwijze dame hier. Verschillende soorten dixsap geprobeerd maar als ze niet wil werkt het allemaal niet. En kan nog niet zeggen dat ze pas mag spelen als haar drinken op is
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Nee precies... Heb hier een keer diksap geprobeerd maar dat gooit ze meteen aan de kant. Af en toe drinkt ze nu een paar slokjes thee.
    Heb vandaag de rietjesbeker maar laten staan en alles uit de fles gegeven, dan drinkt ze toch het beste.
    De oudste dronk met dit warme weer zo 4-5 rietjesbekers op een dag leeg, ik snap t ook niet hoor.
    Ze is hier wel dol op fruit dus probeer zoveel mogelijk vochtrijk fruit te geven en elke avond een bakje yoghurt.
     
  5. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hier heeft ze het licht gezien! Sinds een paar dagen drinkt ze heel goed! 'S ochtends gaat de fles melk leeg en tussen de middag ook en tussendoor drinkt ze ook keurig haar rietjesbeker met dixsap. Niet dat deze dan leeg gaat maar er word gedronken! Nou het volgende ding. Mevrouw trekt zich aan mij op tot staan maar zoals in bed of in de box niet. Haha zo blijf je bezig hè
     
  6. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Ik zit met hetzelfde, goh renate ineens gaan drinken?! Ik vind het toch best vervelend en zorgelijk worden, ik hoor inderdaad dat andere kinderen hele bekers leegdrinken. Nou ik mag blij zijn als ze het bodempje eruit drinkt. Brood tuft ze ook weer uit, dus geef nu pap in plaats van brood. Lastig hoor! Hoop dat ze ook snel wat meer gaat drinken dan, prop nu wat extra water bij dr flessen...meer kan niet doen.
     
  7. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Oefenen met een open beker?
     
  8. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Drinkt ze niet gewoon een fles water tussendoor?
    Hier zijn t 3 flesjes melk van 150cc en dan nog 2-3flessen water. Rietjesbeker heb ik voorlopig weer in de kast gezet.
     
  9. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Open beker duwt ze ook weg en gaat dan jammeren. En water in fles accepteerd ze ook al niet. Nu Yoki gedaan en dat ging nog wel aardig...maar ze drinkt nog steeds geen volle bekers zo weg
     

Deel Deze Pagina