Baby 12 maanden te weinig aangekomen

Discussie in 'Voeding' gestart door Spectre, 14 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.977
    17.015
    113
    Vrouw
    Vanochtend moesten wij weer naar het cb en wat blijkt; mijn zoontje is in 3 maanden tijd nauwelijks aangekomen. Ik moest me er niet te veel zorgen om maken, maar voor de zekerheid is er voor over een paar weken een nieuwe afspraak gemaakt om te wegen.
    Mijn zoontje is nu 8.9kg en 74cm.
    Verschil met 3 maanden terug is nog geen 100gr.
    Nu maak ik me niet direct zorgen, maar vraag me toch af hoe het komt.. hij is wel heel ondernemend en bewegelijk en de laatste maanden telkens verkouden/ziek.
    Iemand die dit herkend of ervaring mee heeft?
     
  2. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Onze dochter was tussen 6 en 9 maanden ook geen gram aangekomen, maar was wel bijna constant verkouden en had een bronchitis. (Ik moest terug werken na 6 maanden, dus opvang...)
    Tegen mij hebben ze niets gezegd, ik legde uit dat ze dus ziek was, ook dat ze op dat moment een puffer had en ik kreeg gelijk de vriendelijke uitleg dat het normaal is dat ze weinig aankomen als ze ziek zijn. Het is pas als het gewicht naar beneden gaat dat het moet nagekeken worden. (En uiteraard als je gedragsverandering ziet, maar ze was nog super vrolijk en actief)
    Ik zou dus niet wakker liggen van de lage groei. Verkouden en beginnen te bewegen zorgen er natuurlijk voor dat energie ergens anders heen gaat dan vetjes :)

    Oja, en ondertussen heeft mijn kleine dame het gewicht weer netjes ingehaald. Ze was van curve gezakt maar zit weer terug op de curve waar ze eerst langs liep :)
     
  3. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Verkoudheid kan inderdaad oorzaak zijn van slechte aankomen. Alle energie gebruiken ze dan om beter te worden. Hier ook een meisje gehad wat twee maanden nonstop snotverkouden was. En ook heel slecht at.

    Ze weegt nu 7500 gram en is 70 cm. Vorige week gewogen, was 500 gram aangekomen in de laatste drie maanden. Maar blijft redelijk bij haar eigen lijntje in de buurt.

    Tegen ons zeiden ze ook: je moet gewoon naar je kindje kijken. En het is inderdaad niet gek dat ze slecht groeien als ze ziek zijn. Hopelijk wordt het snel lente, alle kindjes weer beter!
     

Deel Deze Pagina