overgang van 2 naar 1 slaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetjes, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    pfff, ik weet het soms niet meer hoor.

    we hebben nu 2 weken vakantie, slapen we uit, dwz als sophie wakker wordt en zich laat horen, wij ook eruit. dan kan 8 uur zijn, maar ook 9 uur of soms later. maar dan zit ik met het slaapje, tot nu toe werd ze dan rond 12/1 uur weer moe en sliep dan goed een uur. maar ja, als ze dan rond half 2 weer wakker is, hoe ik haar echt niet meer op bed te leggen om 5 uur, want ze is dan klaarwakker. maar wakker blijven tot 7/8 uur is ook te lang. ik zei al tegen mn vriend, het gewone ritme met het werken erbij, vind ik prettiger. 7 uur eruit, dan kan ze om 11 uur naar bed en 's middags rond 3/4 uur weer.

    wie kent dit nog meer?
     
  2. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Toen Joris die leeftijd had, heeft het een paar dagen geduurd voordat hij overging op 1 slaapje... De ene dag had hij genoeg aan 1 slaapje en dan had hij er weer 2 nodig. Na een weekje zat hij volledig op 1 slaapje...
     
  3. novanne

    novanne Niet meer actief

    Ja herkenbaar.
    Sara doet nu meestal ook nog een slaapje maar eigenlijk lijkt ze dat nog niet altijd goed "aan te kunnen" .Maar 2x slapen wil ze dus ook echt niet meer.
    Als ze bijv van 12.00 tot 15.00 slaapt is er geen enkel probleem, maar als ze maar 1 a 1,5 uurvslaapt is ze dus de rest van de dag hangerig en moe, maar als ik haar naar bed breng, is het brullen (en ik wacht gerust wel een tijdje voor ik haar dan weer uit bed haal).
    tsjaa, ik denk dat ik gewoon moet wachten tot Sara wat ouder wordt en het beter vol kan houden overdag bij weinig slaap.
    En tot die tijd veel wandelen aan het einde van de middag!
     
  4. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nu gaat het goed. Justin werd én word rond kwart over 6 a half 7 wakker. Voorheen hield ie t vol tot 11 uur en was ie 1 uur weer wakker.. No way dat ik hem om half 5 op bed hoefde te gooien, want dit pikte hij niet. Nu hij ouder is, houdt ie t mooi vol tot 12 uur a half 1 en slaapt ie tussen anderhalf en 3 uur. Dan is het prima te doen. Succes iig.
     
  5. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    als marit voor half 9 wakker is dan doet ze 2 slaapjes op een dag...

    eentje om half 12 tot +-13.00 en dan om 16.00 weer tm 17.30

    Is ze later dan 08.30 wakker sochtends (zoals vandaag) dan doet ze maar 1 slaapje..Dan gata ze erin om half 1 en wordt ze rond half 3 wakker...dan houd ze het makkelijk uit tot 19.00

    Maar goed elk kindje is anders he :)
     
  6. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    en hoezo óf om 17 uur óf om 19 uur?
    Onze Demi gaat om 18 uur op bed voor de nacht (krijgt nog wel rond 22 uur een fles met nutrix) maar ik bedoel maar te zeggen, er zit meer tijd tussen. waarom niet rond 18 uur op bed?
     
  7. inkie1980

    inkie1980 Bekend lid

    13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    bridgett wordt meestal tussen 8 en 9 wakker.
    en gaat rond half 11 /11 uur slapen (soms maar een half uurtje,maar soms wel 2 uur)
    dan smiddags rond 3 uur slapen (ook weer varieerend tussen een half uurtje en de 2 uur)
    en dan lekker in bad (om de dag),en rond 19.15 de laatste fles (voor wat ze ervan wil),en rond half 8 ligt ze erin,tot een uurtje of 8 sochtends weer.
    zolang ik merk dat ze slaap heeft laat ik haar gewoon sochtends en smiddags een tukkie doen....
     
  8. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Vind je dit niet erg vroeg? Of werkt het wel voor jullie?
    Mick is ook altijd om 6 uur wakker. Van mij mag dat best wat later, maar niets lijkt te helpen. Hebben jullie ooit wat uitgeprobeerd?

    Omdat hij om 6u wakker is, is hij ook echt moe om half 10 en gaat er dan dus weer in. Om 14u gaat hij dan nog naar bed voor zijn middagslaap. Om 19u gaat hij plat voor de nacht.
     
  9. loca

    loca Bekend lid

    18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    @Jody:
    Boaz is (was? hij is de laatste twee dagen pas om 8 uur wakker) ook altijd om half zes wakker (soms 6) en gaat dan ook naar bed volgens jouw schema. Dat heeft hij dan echt nodig.
    Ik heb trouwens nooit geprobeerd zijn slaapritme te veranderen, wel mijn slaapritme (vaak zonder succes, want ben zo gek op mijn avonden).
    Ach, je went eraan toch?
    Maar zoals nu leg ik hem er pas om een uur of half 1 in en zoals vandaag sliep hij tot 4 uur (nog nooit zo lang geslapen achter elkaar overdag!) en sliep om kwart over 8 vanavond weer als een roosje.
    Ik vind het wel lekker zo hoor!
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva was naar 2 slaapjes aan het gaan, rond ongeveer 10 uur en 15 uur (1x 1,5 uur ongeveer en 1x 3 kwartier), maar de afgelopen dagen sliep ze maar 1 keer! Gister maar 1x en maar 3 kwartier. Vandaag nog wel 2x, ik had zo'n hoofdpijn de hele dag, dat ik haar 's ochtends maar naar bed heb gedaan en ze heeft 3,5 uur :confused: geslapen. En vanmiddag nog een half uurtje, ik trok het echt niet meer. Maar ze geeft de laatste dagen niet echt aan dat ze moe is, ze is zo enthousiast bezig met staan, dat ze geen tijd heeft om te slapen ;). Als ik haar niet naar bed zou doen, zou ze helemaal niet slapen, maar wel nog vrolijk zijn volgens mij. Ze gaapt soms wel vaak, dan voed ik haar nog even om naar bed te gaan, maar dan is ze opeens weer superdruk en vrolijk!

    Hier ook wel vaak moe tijdens het avondeten, het laatste slaapje wat altijd rond 16 uur was, slaat ze over, ze gaat dan gewoon niet slapen. Ook niet hard huilen, maar alleen een beetje kletsen. Dus dan doen we haar meestal niet meer naar bed, maar is ze wel moe tijdens het eten. Ik heb daar niet zo'n problemen mee.
    Eva slaapt trouwens van ongeveer half 7 tot half 7.
     
  11. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Wij dachten dat Sverre op 1 slaapje over ging. Maar de laatste week zit hij weer op 2 slaapjes. Met als gevolg dat hij 's avonds opeens veel later naar bed gaat (voorheen 19 uur, nu wel 20 of 20:30). Dus dit is ook niet ideaal. Maar met 1 slaapje leek hij te moe 's avonds, en ging hij 's nachts spoken. We gaan nu maar gewoon af op wat hij aangeeft. Moe = naar bed.
     
  12. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
     
  13. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hier is het ritme ook een beetje zoek!

    Soms slaapt ze 1 x en soms twee keer!

    Wij hebben ook vakantie en eerst sliep ze lekker tot een uur of 8 uit, maar vanmorgen was ze om 5 uur al wakker! Dat was wel heel vroeg.....

    Nou javandaag kwam het ok wel weer goed uit want ze ligt nu al weer heerlijk te slapen en we gaan starks naar de dierentuin....

    Volgende week weer het oude ritme met ik hoop 2 x slapen.....

    gr
     

Deel Deze Pagina