Baby 13 weken al 2 weken diarree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shari90, 14 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Hey mama's, eerst en vooral : ik ben naar de kinderarts geweest hoor :)
    Maaar toch hoop ik hier herkenning en wat geruststelling te vinden. Zoontje kreeg 2 weken geleden plots heel platte donkere stoelgang. Uit het niets. Geen koorts en geen tekenen van uitdroging en vrolijk. Ook maar 1 of max 2 x per dag. Dus effe gewacht. Na 3 dagen naar de kinderarts.. staaltje binnen gedaan en niéts gevonden. Ze zei dat het geen kwaad kon zolang het niet meermaals per dag was. Maar nu 2 weken later heeft hij nog steeds geen vaste stoelgang. De arts zegt dat het een overgang kan zijn... maar ik vind het toch maar eng.. ook nergens op forums hetzelfde gelezen.. :/ iemand dit ook meegemaakt en moet ik naar een andere arts gaan ? :(
     
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Je schrijft donkere, platte stoelgang. Dat is imo geen diarree. Diarree is echt waterig, lopend, en ook meerdere keren per dag.

    Hoe vaak maakt hij stoelgang? En ben je onlangs op een andere voeding overgestapt? Het kan ook een reactie op een en ander zijn.
     
  3. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Ja het is echt wel plat, slijmerig/waterig. Nog steeds maar 1x per dag.. nee er is niets veranderd en let sindsdien nog meer op hygiëne enzo maar het blíjft.. vreemd.
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter heeft dit ook gehad, diarree waarvoor geen oorzaak werd gevonden maar die ook niet overging. Zij bleek uiteindelijk beter te reageren op een koemelkvrije voeding: de diarree was vrijwel meteen over en kwam direct weer terug bij de provocatie.
     
  5. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Wel hij is eens 24 uur opgenomen vanwege erg veel huilen en vermoeden verborgen reflux. Toen hebben ze een allergietest gedaan en daar kwam niets uit dus ik denk niet dat het dat is.. het zou natuurlijk wel kunnen want soms zijn die testen vals negatief blijkbaar. Maar met de gewone voeding ipv enfamil is hij nu eindelijk een vrolijke baby dus ik durf al bijna niet meer veranderen :(
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Herkenbaar, dat hebben wij met de frisolac gehad. Waren zo blij eindelijk een kindje te hebben dat energie had om wat te spelen, kon lachen en uberhaupt ontspannen dat ik me rotgezocht heb naar manieren om lactose heel langzaam om te bouwen want gewone koemelk was uit den boze, was heel lang nog te veel lactose. Kan t niet zijn dat er tanden vervelend lopen te doen? Dan gaan ze vaak kwijlen en is de weerstand wat lager, wij krijgen dan ook fantastische luiers. Anders zou ik probiotica proberen, de laatste keer dat wij t aan de hand hadden was ze net 1 maar ik heb haar toen gewoon weer orthiflor start gegeven ookal kon ze op de gewone. Weet nog steeds niet of t nou daadwerkelijk geholpen heeft of dat dr lijf inmiddels de boel weer in t gareel had maar gevoelsmatig heb ik wat voor dr kunnen doen. Voor die billen, ik verschoonde me t ongans en er was geen smeren tegenop ookal is zij nauwelijks gevoelig ervoor, alles was vuurrood tot en met dr schaamlippen aan toe hier hielp alleen nog zinkolie van dr swaab (bij de etos te krijgen, ligt daar bij de huidspullen van exceem enzo). Dun laagje smeren, huid kan dan drogen en t houd t vuil uit de buurt. Elke ronde verwijderen met een zoete olie (amandelolie bijv, gewoon huismerk is prima) en opnieuw dun laagje aanbrengen.
     
  7. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Goh hij is maar 3 maanden dus tandjes lijkt me wel heel erg snel :/ ?
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    hahahahaaha sorry, ik dacht 13 maanden gelezen te hebben, scheelt nogal. Hey tis niet onmogelijk maar lijkt me wel erg onwaarschijnlijk.
     
  9. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dochtertje van mijn vriendin heeft wekenlang diarree gehad. Bleek bij haar te komen door teveel voeding in 1x. Terug naar om de 3 uur voeden en kleinere hoeveelheden in 1 keer bleek de oplossing. Misschien helpt het om eens kijken naar de hoeveelheid voeding die hij krijgt?
     
  10. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze jongste heeft echt puddingachtige ontlasting. Bij hem is het ook heel slijmerig, en dit is al maanden zo.. bij een borst gevoede baby..

    De kinderarts verteldd ons dat het darmslijmvliescellen zijn die mee naar buiten komen. Als je kindje verder geen last heeft kan het geen kwaad oid.
    Hier wel ook allergieën ( koemelk, soja oa. ) en dan speelt ook wel mee.
     

Deel Deze Pagina