Baby 13 weken al 2 weken diarree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shari90, 14 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Hey mama's, eerst en vooral : ik ben naar de kinderarts geweest hoor :)
    Maaar toch hoop ik hier herkenning en wat geruststelling te vinden. Zoontje kreeg 2 weken geleden plots heel platte donkere stoelgang. Uit het niets. Geen koorts en geen tekenen van uitdroging en vrolijk. Ook maar 1 of max 2 x per dag. Dus effe gewacht. Na 3 dagen naar de kinderarts.. staaltje binnen gedaan en niéts gevonden. Ze zei dat het geen kwaad kon zolang het niet meermaals per dag was. Maar nu 2 weken later heeft hij nog steeds geen vaste stoelgang. De arts zegt dat het een overgang kan zijn... maar ik vind het toch maar eng.. ook nergens op forums hetzelfde gelezen.. :/ iemand dit ook meegemaakt en moet ik naar een andere arts gaan ? :(
     
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Je schrijft donkere, platte stoelgang. Dat is imo geen diarree. Diarree is echt waterig, lopend, en ook meerdere keren per dag.

    Hoe vaak maakt hij stoelgang? En ben je onlangs op een andere voeding overgestapt? Het kan ook een reactie op een en ander zijn.
     
  3. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Ja het is echt wel plat, slijmerig/waterig. Nog steeds maar 1x per dag.. nee er is niets veranderd en let sindsdien nog meer op hygiëne enzo maar het blíjft.. vreemd.
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter heeft dit ook gehad, diarree waarvoor geen oorzaak werd gevonden maar die ook niet overging. Zij bleek uiteindelijk beter te reageren op een koemelkvrije voeding: de diarree was vrijwel meteen over en kwam direct weer terug bij de provocatie.
     
  5. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw