baby 13 weken....alleen de pink en geen fopspeen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druffia, 16 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Hoi allemaal,

    Misschien iemand met ervaring of ideeën die mij nog kan helpen?
    Onze kleine jongen heeft mijn pink nodig om in slaap te komen. Hij is ontzettend onrustig met zn lijfje en wordt nog steeds ingebakerd in een Pacco. Als ik zijn handjes loslaat dan gaat hij op den duur wel sabbelen aan zn vingertjes maar valt hiermee uiteindelijk niet in slaap doordat het nog veel onrust geeft....en op den duur wordt het huilen huilen huilen.
    Ik ben al vanaf week 2 begonnen met een fopspeentjes maar hij pakt ze telkens niet. Avent, bibi, difrax, latex spenen (suavinex verschillende modellen), van alles al geprobeerd. Heb nu van de Avent de speen eraf geknipt en steek dus mijn pink door het berenhoofdje heen, maar ook nu naar aantal dagen nog geen succes.

    Iemand nog andere tips of ervaring? ,of erbij neer leggen, pink blijven aanbieden en er vanuit gaan dat de zuigbehoefte uiteindelijk echt minder wordt? ik weet niet zo waar ik het beste goed aan doe voor hem.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Hier wilde ze ook alleen maar de pink. Maar met 11 weken pakte ze haar duim.
    Alleen dat wil natuurlijk niet als je inbakert.
     
    Druffia vindt dit leuk.
  3. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Hier hetzelfde, dus dikke kans dat het een duimertje gaat worden.
    Je kan alleen maar geduld hebben en afwachten tot hij heeft uitgedokterd hoe hij moet duimen.
     
    Druffia vindt dit leuk.
  4. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Dochter heeft nooit een speen gewild. Wel lange tijd mijn pink, maar daarna niks meer. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer dat afgelopen was, die pink-periode. Het was gewoon ineens voorbij...
     
    Druffia vindt dit leuk.
  5. 1548

    1548 Niet meer actief

    Bekijk bijlage 585214 Mijn jongste heeft weken alleen maar mijn pink gewild. Niks anders hielp totdat ik deze probeerde, die pakte hij meteen.
     
    Druffia vindt dit leuk.
  6. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Hier heeft ze t ook weken met mijn pink gedaan. Tot ze haar eigen vingers goed kon vinden.
    2x een speen geprobeerd, Wilde ze niet.
    Heb t niet tot in den treuren geprobeerd, want je moet t ook weer afleren....
     
    Druffia vindt dit leuk.
  7. Ila

    Ila Fanatiek lid

    30 aug 2017
    1.236
    989
    113
    Vrouw
    Ik dacht ook meteen aan deze: https://www.neobaby.nl/soothie-speen.html

    En heb je wel eens geprobeerd om hem op zijn buik te laten slapen? Het is spannend en ook zeker niet iets wat ik je adviseer, maar bij sommige onrustige kinderen is het dé oplossing.
     
    Druffia vindt dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn zoon wilde ook alleen mijn pink.
    Ik heb toen een soothie speen gekocht en die pakte die wel gelijk.
     
    Druffia vindt dit leuk.
  9. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    is deze weer anders dan die van Avent? want ik heb de Avent Soothie...had de indruk dat dit hetzelfde was? Vond het anders weer zo zonde van het geld.
     
  10. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Bedankt voor je tip. Heb het inderdaad al geprobeerd. Hij blijft zijn hoofdje maar omhoog houden en op den duur als hij echt niet meer kan is het weer hard huilen...en als ik hem in slaap heb gewiegd en dan op zn buikje leg, is het ook weer mis.
     
  11. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Verder heb ik een hele lieve, vrolijke baby hoor! Vroeg alleen voor mezelf af waar ik goed aan doet, ben zo pink-moe hihi ;)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  12. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Tuft hij hem echt uit of valt hij eruit omdat het speentje wellicht nog te zwaar is voor hem?
    Toen mijn zoontje nog naast mij sliep de eerste maanden hield ik zijn speentje voor hem vast zodat hij rustig in kon slapen en dan haalde ik hem er weer uit.
    Toen nog een hele periode gehad dat hij hem wel kon inhouden maar tijdens zijn slaap kwijtraakte en nog niet zelf kon pakken, dus dan moesten we er echt 6 keer peen nacht uit en toen hij hem zelf kon pakken sliep hij gewoon in 1 ruk.
    Wij hebben altijd de wubbanubs gehad (speen met knuffeltje eraan)
    Die kon hij ook makkelijk zelf pakken al vrij snel en nu tut hij er ook echt mee en ze hebben een naam gekregen van hem :D
     
    Druffia vindt dit leuk.
  13. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    aaah wat lief! Zelfs een naam voor gegeven, schattig! Ik weet dat ik later "blij" mag zijn hoor als hij geen speentje later hoeft af te leren, maar ben zo bang voor hoe lang hij de pink nodig zal gaan hebben.over 8 weken moet ik weer werken en sta er niet op te wachten dat straks de oppas hem de pink gaat geven.
    Hij spuugt hem echt uit , ook als ik het vast blijf houden en raakt gefrustreerd als ik hem geef. Heel af en toe zuigt hij er even aan als ik hem "fop" door gelijk mijn pink eruit te halen en de speen in zn mondje te doen. Dus hij heeft laten zien dat hij het wel kan ;D
     
  14. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.329
    113
    Wij zaten ernaast tot hij bijna sliep en wisselde dan pink met speen. Maar gewoon speen lukte niet. Na een tijdje was het over, maar heeft wel paar maanden geduurd.
     
    Druffia vindt dit leuk.
  15. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Mijn oudste wilde ook geen speen. Met een maand of 3 pakte hij zijn duim en hadden we er geen omkijken meer naar. Misschien toch zonder inbakeren proberen? Maar ik heb daar geen ervaring mee, die van mij werd daar heel boos van.
     
    Druffia vindt dit leuk.
  16. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    5 hier xijn de jongste 2 duikers. Wilden ook alleen een pink.
    Buikslapen doen ze ook allebei!
     
    Druffia vindt dit leuk.
  17. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.688
    2.135
    113
    Deed mijn oudste ook. Uren zaten we met pink in z'n mond. Na verloop van tijd werd t minder. Duimen nauwelijks gedaan, eerst zo een knuffeldoekje en nu heeft hij een beer die overal mee naar toe moet etc. Maar echt ergens op zuigen nooit gedaan.
    2e zoontje wil nu ook geen speen maar ook pink niet, borst ook niet als troost. Inmiddels vindt hij langzaam z'n eigen handjes...we bakeren hem ook nog in, bouwen het nu langzaam af...
     
    Druffia vindt dit leuk.
  18. Appeltje85

    Appeltje85 Bekend lid

    22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Om die pink zou ik me niet zo'n zorgen maken, vroeg of laat gaat de zuigbehoefte over. Je zult tegen die tijd blij zijn dat je geen speengebruik hoeft af te leren. En vanuit je kindje begrijp ik het: een warme pink van mama is veel fijner dan zo'n plastic speen toch? :)
    Ik zou me meer zorgen maken om het inbakeren, dat zou ik wel proberen af te bouwen. Als je kindje gaat rollen dan is inbakeren geen optie meer, en dat moment kan al best snel daar zijn.
     
    Druffia vindt dit leuk.
  19. Druffia

    Druffia Fanatiek lid

    5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    Klopt hoor dat inbakeren moet afbouwen , hij kan al rollen... dus ben gelijk begonnen met afbouwen. Hij slaapt nu met 1 armpje eruit sinds 1,5 week. Dit gaat nu goed.
    Overdag ook al geoefend met 2 armpjes los , maar hierdoor slaapt hij echt maar heel kort, hij is echt nog heel bewegelijk. Hopelijk gaat dit ook snel goed en leert hij weer verder te slapen nadat hij zichzelf wakker slaat.

    Nou ik ga er dan toch maar vanuit dat hij over een tijdje mijn pink niet meer nodig zal hebben. Het zal toch ergens een keer moeten stoppen ;p
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.153
    113
    Hier uitsluitend difrax natural die ze wil, de dental versies hoef ik echt niet mee aan te komen. Zou fijn zijn als er gewoon een assortibox was met alle spenen er in verzameld voor een leuke introductie discount. Scheelt zoveel ellende met zoeken.
     
    Druffia vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina