Baby 3 maand ineens flink krampen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teuntje83, 12 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mijn meisje heeft in het begin veel gehuild. Ik bedoel gekrijst.
    het ging de laatste weken beter. Wel veel mopperen, maar niet krijsen.
    (Behandeld door osteopaat)

    Nu heeft ze sinds een dag of 3 weer die enorme huilbuien. Krijsen.
    Snapten er niks van. Ze lijkt echt pijn te hebben.
    Vandaag huisartsenpost bezocht. En de huisarts denkt dat ze last van haar buik heeft, krampen dus.
    Maar ik dacht dat het juist rond 3 maand steeds minder zou worden?

    Ik heb niks veranderd in voeding.
    Dus ik vind het zo raar dat het ineens weer zo komt opzetten.
    herkend iemand dit?
     
  2. Smoothie123

    Smoothie123 Actief lid

    7 apr 2016
    195
    57
    28
    Onze dochter is nu 6 maanden en heeft tot en met 4 maanden last gehad van krampen. Dus het kunnen wel krampjes zijn lijkt me. Bij ons leek het toen ook even beter te gaan en daarna begon het weer. Echt krijsen, verkrampen. Zo zielig. Na 4 maanden werd dit pas rustiger. Gebruik je iets voor krampjes? Bij ons hielp infacol wel wat en dat kipkep warmtekussen... en gewoon lekker tegen ons aan liggen.
     
  3. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik vind het hier vooral zo gek dat ze er, behalve in het begin misschien, nooit echt last van lijkt te hebben gehad. En dan nu ineens wel.
    Heb in het begin cinnababy gehad. Maar merkte niet echt iets. Dus gestopt.
    Ze heeft wel deels aangepaste voeding vanaf vrij in het begin al. Dus standaard gemengd met comfort (tegen krampen spugen etc).
    Wat ik hier lastig vindt als ze zo huilt, dat ik haar niet kan troosten.
    Ze wordt niet gelukkig (lijkt) van bij mij zijn :(
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik weet niet wanneer het precies is maar ergens in de eerste maanden veranderd de zuigtechniek van baby's.
    Het zou kunnen zijn dat ze met deze techniek teveel lucht binnenkrijgt tijdens het drinken.
     
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

    Hero baby comfort voeding bevat jbpm. Jbpm kan juist krampen veroorzaken. Dat is ook de reden dat ik die combinatie van hero zo vreemd vind. Voeding tegen krampjes met jbpm die krampen kan veroorzaken.
    Nutrilon heeft deze voeding dan ook apart. Nutrilon comfort tegen darmkrampen en nutrilon a.r. tegen spugen. Ook andere, b-merken, zijn er die ze apart hebben. Misschien kan je dat eens proberen. Dus of hero standaard of een ander merk. Soms werkt h.a. voeding ook beter bij krampen, omdat dit lichter verteerbaar is.


    Daarnaast idd lucht in de gaten houden.
     
  6. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Maar deze voeding heeft ze al vanaf week 2 ofzo. Waarom dan nu ineens die krampen met bijna 13 weken? o_O

    Wist overigens niet dat er verschil zat in die van hero en nutrilon..

    En ze drinkt vanaf begin uit dr Brown.
    al zit ik al wel regelmatig ruzie te maken met de speen maat.
    1 te langzaam (half uur zeker, en gaat ze ook echt huilen en duwt hem weg). 2 te snel (binnen 10 min).
    Gaatjes in 1 werkt soms wel.
    difrax ook al geprobeerd. Inclusief de fles ervan. Maar ook dat was geen succes.
     
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Heb je de smalle of brede fles van dr brown?
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Onze uk had juist met 3 maanden in eens vreselijke kramp hij gilde het echt uit. Daarna was het in eens over en kwam niet meer terug.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Zijn overgestapt naar frisolac, zit minder lactose dan de andere merken. Dat alleen al was hier een enorme verlichting. Meiske draaide gewoon niet lekker op de nutrilon. Denk dat we de helft van de ellende toen al kwijt waren en het is helemaal geen bijzondere versie, tis gewoon de standaard frisolac, te bestellen bij leef.nl.

    Toen de voeding al een stuk verlichting bleek te geven en ze daar even op draaide om te zien of dat niet weer omsloeg de laatste ellendelingen verborgen reflux en krampen bestrijdt met 1 schepje jhbpm in de fles (tot de overstap naar nr 2) en infacol (sinds de hapjes erbij zijn alleen bij dr fles, hapjes gaan zonder infacol gewoon goed).

    Inmiddels is ze vandaag 8mnd oud, zit al een tijdje op nr 2 dus geen jhbpm meer maar ze kan helaas kan nog steeds niet zonder infacol.
     
  10. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Hoe lang duurde die kramp periode toen?
     
  11. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    De smalle.
    Maar heb deze al wel vanaf begin hè.
    Ik vind het apart dat ze ineens met (bijna) 3 maand zo'n kramp/pijn krijgt..
    Heb niks geks gedaan ofzo
     
  12. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Het is zo dat ze op het begin zuigen vanuit een reflex...na een aanta maanden moeten ze het op eigen kracht doen en het kan zo zijn dat ze daarbij een andere techniek gebruikt en meer lucht binnen krijgt.
     
  13. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh oké.. didn't know.. :$
    Dinsdag eens kijken of het cb mij nog wat kan helpen..
     
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Tot echt 3 maanden. In eens had hij een nacht waar hij het uit gilde en je voelde zijn buikje verkrampen. Heeft een half uur gegild af en aan. In eens was het over en kwam niet meer terug.
     
  15. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Oh hmm, toch anders dan hier dus..
    Hier heeft ze in begin veel en hard gehuild. Na bezoekjes osteopaat ging dat weg.
    En nu met bijna 3 maand huilt/krijst ze inmiddels alweer 4 dagen meer als de helft van de dag :(
    Man is vandaag weer bij huisarts geweest, maar ze zien niks..
     
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Onze uk had verborgen reflux dus vanaf dag 10 huilde hij of hij sliep. Hij had ook nog eens een harde stem dus hij schreeuwde ook echt.
    Hij kreeg medicatie en daarna ging het wat beter, nog steeds veel huilen maar het huilen met de krampjes waren anders. Je voelde echt die beweging in zijn buik.
     
  17. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Zo lastig om er achter te komen wat er met die kleintjes is :(

    Moest vandaag urine opvangen met plas zakje in luier. Nou dat lukt niet hoor :$
    Gingen ze urine nakijken. Maar gaat hem niet worden denk ik.. :confused:
     
  18. Mjmw

    Mjmw Actief lid

    5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Heb je er al eens over nagedacht of je een x terug zou gaan naar de osteopaat? Al logt mijn voorkeur meer bij een manueel therapeut maar dat is ieders eigen keuze. Hier moet ik namelijk nog steeds om de zoveel tijd een afsoraak maken als ze weer meer begint te huilen spugen krampjes heeft dan kan ik ervan op aan dar er ergens weer een gewrichtje vast zit... lastig is het soms he als ze ier kunnen praten of een bordje omhoog kunnen steken... ;)
     
  19. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik moet morgen voor mezelf naar de osteopaat. Dan overleggen of het inderdaad nog keer nodig is.
    Gaat nu weer wat beter ook.
    Wisselt echt enorm
     
  20. Mjmw

    Mjmw Actief lid

    5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Ja het blijft lastig hè. Ik ben benieuwd wat ze ervan zeggen. Het zou zo fijn zijn als het weer wat rustiger werd.
     

Deel Deze Pagina