Baby 3 weken borstvoeding en speen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Blondiiieee, 23 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    hoi!!

    Onze kleine meid is nu 3 weken oud. Zo’n 2 uur na de borstvoeding savonds begint ze flink met dr benen en armen te spartelen en huilt ze. Ook heeft ze dan een enorme zuigbehoefte. Ik leg dr dan aan de borst, maar ze sabbelt alleen. Ze drinkt niet. Dit kan ik natuurlijk niet oneindig blijven doen en wil nu als ze weer krampjes heeft, een speentje geven. Ze is dan stil en valt na een minuut of 5 in slaap. De speen haal ik er dan uit.

    Kan dit kwaad met de bv om nu al een speen te geven?
    Normaal drinkt ze goed aan de borst.
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom kan je haar niet laten liggen aan de borst? Klinkt namelijk helemaal als clusteren, en is perfect normaal. Je baby haalt troost en comfort uit de borst, en kan rustig tutteren zonder te drinken.

    Speentje wordt niet aangeraden op deze leeftijd, maar het kan natuurlijk wel als jij dat wil.
     
    Blondiiieee en Aardbeitjes vinden dit leuk.
  3. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    Normaal als ze sabbelt na een voeding laat ik dr inderdaad lekker liggen. Alleen vraag me dan meer af, als ze bijvoorbeeld na 2 uurtjes krampjes oid heeft, dat haar dan weer laten sabbelen geen problemen geeft ? Kan ik dit gewoon blijven doen??

    Ben zo in dubio en wil t beste voor de kleine :)
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja natuurlijk. Perfect normaal. Ze kan sabbelen zonder melk binnen te krijgen.
     
    Blondiiieee vindt dit leuk.
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heel normaal! En dit gaat ook vanzelf weer over is mijn ervaring.
     
    Blondiiieee vindt dit leuk.
  6. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    Ik heb even opgezocht wat clusteren inhoud, en ik denk dat ik haar signalen verward heb. Ik dacht dat ze krampjes had, maar de kenmerken van clusteren zijn ook heel herkenbaar! Het is tot nu toe elke avond op hetzelfde tijdstip.

    Bedankt!!
     
    Shakes, Zoe123 en Fuddey vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina