Baby 3 weken oud slaapt veel!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Papallona, 23 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Mijn jochie is vandaag 3 weken. We zijn nu 2 weken thuis (moeilijke start gehad vanwege infectie zoontje, hij heeft antibiotica gehad). Hij slaapt sinds we thuis zijn s nachts vaak 5,5 a 6 uur door en ook daarna meerdere keren 4 uur. Af en toe heeft hij wat clustermomenten (borstvoeding) maar meestal valt hij tijdens de voeding wel in slaap. Hij is vrij weinig wakker. Ik leg hem na de voeding dan in de box of in bed en hij slaapt dan zo verder. Ook als ik bij me hou valt hij in slaap.

    Ons zoontje is sowieso vrij rustig. Tijdens het verschonen is hij heel rustig en hij huilt eigenlijk alleen als hij honger heeft.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Iedereen zegt dat we gewoon een Relaxte baby hebben, en dat is natuurlijk dijn maar toch maak ik me enigszins zorgen.
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    geniet er van! hier ook zon slaapkop :)
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heel normaal hoor op deze leeftijd :) Zolang hij goed drinkt, plast, poept en groeit is alles helemaal prima :)
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Heel normaal als hij voldoende voeding binnen krijgt. Meestal
    Rond 6 weken veranderd het wel een beetje. En daarnaast heb je natuurlijk slaapkopjes en wakkere baby's. ;)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Is de groei in orde?
    Genoeg plasluiers?
    Dan gaat alles goed.
    Mijn jongste meisje was de eerste weken ook een slaapkop. Het leek wel alsof ze na een paar weken "wakker" werd.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  6. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Hij is in 10 dagen 256 aangekomen. Ik had meer verwacht omdat hij wel veel drinkt.
    Elke luier zit plas in. De eerste weken ook elke luier ontlasting. Tot van de week, toen ineens een dag niet maar die schade heeft hij de dag erna ingehaald.
     
  7. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Onze dochter heeft tot een maand of 3 bijna van voeding tot voeding geslapen met 2 a 3 x per dag een uurtje wakker maar zeker in begin echt bijna alleen maar slapen. Ideaal!
     
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Op hoeveel voedingsmomenten zit je ongeveer, per dag?
    Ivm het vele slapen van dochter heb ik toen wel een tijdje ook op mijn verzoek
    gevoed. Dit omdat ik anders niet aan genoeg voedingsmomenten kwam, en dat was belangrijk omdat ze ook tijdens de voedingen in slaap viel (en dus vaak mijn borsten niet helemaal goed leeg dronk). Overdag liet ik echt max 3 uur tussen de voedingen
     
  9. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik zit ongeveer op 6 voedingen (nooit minder) maar af en te 1 of 2 meer. Hij heeft net ook gedronken maar viel halverwege in slaap, hem toen verschoond maar wilde daarna niet meer drinken. In bedje gelegd en slaapt direct weer. Maar denk wel dat ik nu wat eerder weer uit bed moet.
     
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Onze baby sliep eerste 3 weken ook constant en zoveel! Ook snachts al z 5-6 uur. Nu begint hij echter wakkerder te worden op de wereld (5 weken) dus ik zou zeggen: geniet ervan!
     
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    6 voedingen.?en dat is wel het minimum? Want je schrijft dat hij "veel drinkt".
    Ik vind het eigenlijk wat weinig. Eigenlijk is in deze opstartfase 8-12 voedingen wenselijk.
    Zou er zelf voor kiezen om een LK mee te laten kijken.
     
  12. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Lekker ervan genieten inderdaad! Hier niet zo'n relaxte baby en ik zou willen dat ze zoveel zou hebben geslapen de eerste weken. :)
     
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Lekker van genieten, maar zou er inderdaad wel voor zorgen dat je overdag aan zo'n 8 voedingen komt, zeker als je borstvoeding geeft. Hier voedde (wel flesvoeding) ik met 3 weken overdag om de 3 uur, met een enkele keer uitloop tot 3,5-4 uur als ze echt nog lag te slapen of bijvoorbeeld pas laat na de voeding in slaap was gevallen, maar dit deed ik dan weer niet vaker dan 1x per dag.
     
  14. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    6 voedingen klinkt wel weinig. Hoe is zijn groei? Is die 256 gram volgens zijn groeilijn of buigt/vlakt deze af? Anders zou je even een lk kunnen inschakelen! Hoelang drinkt hij? En drinkt hij effectief? (zuig slik zuig slik zeg maar, of alleen maar korte zuigjes en weinig slikken?). Maar als hij die 6 voedingen goed effectief drinkt en hij groeit zijn eigen lijn.. dan lijkt me dat prima. Maar als je je zorgen maakt, gewoon een lk bellen hoor! Ik heb er bij zorgen 2x iemand laten komen!

    Mijn zoon sliep met 3 weken ook nog veel. Van voeding tot voeding, ik zat alleen op 12 voedingen :). Met een week of 6 veranderde dit trouwens. Ik ging van 1 naar 3 nachtvoedingen ;) en overdag iets minder. Nu met 4 maanden zit ik op 8-10 voedingen op een dag waarvan 2 in de nacht.
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Gezien onze situatie zou ik graag hebben gehad dat ze wat meer had geslapen, maar geloof dat ik t ook niet helemaal had vertrouwd als ze heeeeeeeel rustig zou zijn. Met die leeftijd sliepen ze 14 - 16 uur ofzo geloof ik?

    Vriendin heeft een dochter die net iets jonger is dan de onze. Klein wrummeltje en ook suuuuuper rustig, wij vinden dat dan weer doodeng omdat we dat totaal niet gewend zijn.
     
  16. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier ook tot 4 maand een enorme slaapkop, daarna werd het minder en minder en minder. Hij is nu bijna 1.5 jaar en hij slaapt 10 a 11u per 24u
     
  17. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik denk dat ik vanwege de geschiedenis van moeilijke start en infectie voor de zekerheid wel een lactatiekundige zou inschakelen. Ik vind 6 voedingen erg weinig, en het kan ook prima zijn dat het een rustige baby is die gewoon genoeg daaraan heeft en lekker veel slaapt. Maar ik zou toch liever voor de zekerheid willen checken of hij niet stille ondervoeding heeft/aan het ontwikkelen is, dat hij misschien niet genoeg energie heeft om genoeg te drinken vanwege de moeilijke start. Ook omdat je zegt dat je meer groei had verwacht.
     
    Be Happy vindt dit leuk.
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad
     
  19. Papallona

    Papallona Fanatiek lid

    9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    ZO lullig dat ik hierbij heb gereageerd, druk druk afgelopen tijd.
    MAAr het gaat super goed nu! Hij is nog steeds rustig en slaapt veel. We zitten nu op 5 voedingen van 165 en s nachts slaapt hij 7 a 8 uur. Hij is erg tevreden en al boven de 5 kilo Hihi. Dankjewel coor jullie reacties.
     

Deel Deze Pagina