Baby 4,5 maand laat halve fles staan

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Anniek88, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    dochter is inmiddels 4,5 maand wordt de 10e al 5 maanden. We zitten op 5x 180/6. Dit ging tot 1,5 week geleden altijd op tot ongeveer 900-920cc per dag.

    Sinds vorige week maandag is het echter anders. Ze drinkt ongeveer 100-130 cc en duwt de fles dan weg. Ze draait haar hoofd weg. Na boertje laten proberen we het weer aan te bieden maar dit resulteert in drama (huilen en boos worden). De laatste fles drinkt ze half slapend vaak wel aardig leeg.
    Ik heb wel eens gelezen dat ze op een gegeven moment mindet nodig hebben maar is dat zo rond de 5 maanden? Ze weegt ongeveer 6 kg bij 65 cm. Tis een slanke baby die nooit heel hard is gegroeid dus ik ben bang dat haar groeilijn nog verder daalt als ze te weinig binnenkrijgt. Ze zal nu op een dag gemiddeld 750-800cc drinken. Ze deed voorheen zon 15-20 min over de fles maar nu korter omdat ze al zo snel stopt met drinken.

    We zijn met 4 maanden gestart met oefenhapjes. 1 ijsblokje ongeveer per dag. Die krijgt ze een uur na de fles, en gaat er heel goed in.

    Wat is wijsheid? Haar een fles extra aanbieden? Wanneer dan want we zitten nu op 7-11-15-19-23 globaal. Als ze eerder komt krijgt ze natuuriiik wel eten. Maar over het algemeen komt ze niet eerder.
    Andere fles soms gebruiken? We gebruiken dr brown met difrax medium speen.
    Ze krijgt dagelijks lactulose ongeveer 2,5 cc omdat ze moeizaam poept.
    Herkennen mensen dit, tips? Is het een fase?

    Overigens is ze enorm met de bijtring in de weer. Kwijlt veel. Tandjes?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Hoe gaat het als je 6x 150/5 aanbiedt?

    Ik heb weinig verstand van kv. Maar vind 4 uur ertussen altijd zo lang.
    M’n dochter drinkt om de 2 a 2,5 uur overdag en slaapt snachts door, zit op ongeveer 8 voedingen.

    Kwijlen hoort wel bij de leeftijd, de speekselklieren beginnen te ontwikkelen, maar tandjes kan ook.
    Dan voelt de mond ook minder prettig en willen ze vaak minder drinken.
     
  3. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Al sinds een week of 10 drinkt ze 5 voedingen en zit er dus 4 uur tussen. Ik weet dus niet of ik haar hele ritme omver gooi als ik extra voedingen ga aanbieden.

    Dacht misschien is ze qua hoeveelheid toe aan 4 voedingen, maar dan zou k ze nog over 5 flessen kunnen verdelen.
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ja tussen de 4 en 6 maanden gaan ze over naar 4 flessen op een dag.
    Ze regelt het dus heel mooi zelf :)
    Zijn er bepaalde momenten dat ze het slechtst drinkt? Dan kun je die fles proberen weg te laten.
     
  5. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Even teruggekeken in mijn app, de fles van 7-11-15 drinkt ze afwisselend het slechtste.
    7u weglaten lijkt mij geen optie, dat is natuurlijk gewoon haar ontbijt.
    Dan zou dus 11 of 15u weggelaten kunnen worden. Maar pas vanaf 6 maanden mag je toch vaste voeding de fles laten vervangen? Wat voor soort tijden zou je dan aan kunnen denken.
    Ik wil vanaf 5 maanden als groente goed gaat ook fruit introduceren, dacht dat te doen rond 8.30u. Ze slaapt altijd goed van 9-11u dus daar wil ik liever niet aan rommelen.

    Ik vind het lastig Haha, ze doet het zo goed op dit schema.
     
  6. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Dit zou een post van mij kunnen zijn, van een jaar geleden. Ook een klein meisje (-2,5 lijn) en ook was ik erg gefocust op het binnenkrijgen van de volledige fles. Dat ging bij ons ook de eerste maanden goed, maar op een gegeven moment werd dat minder. Liet ze een deel of soms een hele fles staan en hup: ik in de stress. De vaste voeding ging hier overigens ook erg erg erg moeizaam.

    Enige tip die ik je kan geven: laat het wat los. Echt, ik heb me zeker tien maanden gestresst gevoeld, dat ze flessen weigerde, geen brood at, en ook al het andere eten er moeizaam in ging. Maar ze is vrolijk, groeit op haar eigen lijn en eet echt wel als ze daar zin in heeft.

    Hier ging het dan even een paar dagen minder goed, en dan weer een paar dagen goed. En dat wisselt steeds. Ik ben nu zo blij dat ik het heb kunnen loslaten, het leverde me zoveel stress op. Maar je kindje kan zelf goed bepalen hoeveel ze nodig heeft.

    Overigens hebben wij de 15 u fles het eerst laten vallen.
     
    Anniek88 vindt dit leuk.
  7. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    7.00 fles
    8.30 groente
    11.00 fles
    15.00 fles (die kun je weglaten en je zou daar je fruithapje kunnen aanbieden)
    19.00 fles
    23.00 fles
    Zo hoef je niet teveel om te gooien qua tijden.
    Later als je zover bent kun je om 12.00/12.30 lunchen binnen dit schema en om 17.30 avondeten, maar zover zijn jullie nog niet natuurlijk...
     
  8. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    @GDuif wat fijn die herkenning. Ik ga mijn best doen het los te laten. Druk maken haalt niets uit.

    @Adrianna bedankt voor je schema. Ik geef nu meestal rond 16.30u groente. Daarna gaat ze nog naar bed tot 18.30.
    Voelt logischer straks s ochtends fruit en s middags groente :p.
     
  9. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ah ik las je berichtje verkeerd. Je kunt inderdaad groente en fruit omdraaien :D
     
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Begon hier op die leeftijd ook een beetje. Ze heeft nog wel een poosje 5 flessen gehad, maar daarvan was 1 een nachtvoeding, late voeding hebben wij nooit gegeven.
    Maar als zij op die leeftijd een fles van 180/6 leeg dronk (als ze 'm al leeg dronk) kon ze gerust 5 uur tussen de volgende fles laten als dat zo uitkwam. Ze had gewoon niet zo'n trek meer leek het wel, wat ook hapjes gingen pas met een maand of 5,5 echt goed.
    Ik heb altijd zoveel mogelijk op verzoek gevoed, haar een fles geven als ze geen honger heeft had echt geen zin.
    Ritme met 4,5 maand was ongeveer zo:
    8.00 fles 180/6
    12.00 fles 180/6
    16.00 fles 180/6
    17.00 klein hapje groente om te oefenen
    20.00/20.30 fles 180/6
    En dan kwam ze 's nachts vaak nog en kreeg dan een flesje van 90/3.
    Ze groeit hier verder ontzettend goed, was met 4,5 maand bijna 8kg en 65cm, dus ik had zoiets, je zal er wel voldoende aan hebben.
    Hier werkt(e) het ook wel om de fles in het donker te geven zonder verdere prikkels, maar overdag gaat dat niet altijd. Verder bood ik hier de fles nog 1x aan na max een uurtje, maar verder ging ik niet zitten rommelen, want dan had ze bij de volgende voeding weer geen trek.
    Ze deed het er verder prima op want na elke fles was ze 2 uur wakker, waarna ze 2-2,5 uur ging slapen. Vaker voeden en kleinere flesjes was hier toen dus ook geen optie meer.
     
  11. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Wat een lekkere flinke dochter had je @Olifantje1991. Door die nachtvoeding zit je dan sowieso al op een ander schema natuurlijk. Wij maken onze dochter bewust wakker om 22.30u omdat ze anders sowieso s nachts nog komt. Nja dat denken we. Ik weet ook niet wanneer ik die laatste fles eraf kan laten. CB gaf aan dat dat waarschijnlijk nog wat vroeg is.
     
  12. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ja het is natuurlijk net wat voor jullie werkt. Hier kwam ze s nachts gewoon dezelfde tijd als we haar s avonds laat wakker maakte en ze dronk dan ook erg slecht dus snel mee gestopt. Je kan het een keer proberen als je de volgende dag vrij bent, maar voor klokje rond slapen is ze inderdaad nog best jong.
     
  13. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    Mijn zoon is nu 5 maanden maar komt helaas snachts ook nog voor een voeding..
    Nu krijgt hij
    08.00 180 cc
    10.00 100 gr fruit
    12.00 180 cc
    16.00 180 cc
    19.30 180 cc

    + nog ergens een nachtvoeding als die wakker word.
    Helaas hielp 23.00 de fles geven ook niet hij blijft wakker worden en wil dan absoluit niets anders als melk..

    Dus je kan het is proberen die van 23.00 weg te laten en tja mss komt ze dan ergens snachts voor wat melk maar wel gewoon je standaard tijd dus 07.00 die fles geven of je heb geluk en ze slaapt door en je heb een fles minder
     

Deel Deze Pagina