Baby 5 maanden drinkt slecht

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Monic, 12 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Nou dames,

    Een tijdje geleden had ik al wat gepost over dl die naar vier flessen wilde.. ze begon ongeveer twee weken geleden slecht te drinken (op een goede dag drinkt ze 850 ml, heeft ze altijd al gedaan).. ze wilde ineens haar fles aan het einde van de middag niet en als xe die wel dronk, spuugde ze haar laatste fles in de avond uit.

    Toen dacht ik: nou mooi moment om daar wat hapjes bij te doen.. en toen werd het helemaal drama want toen wilde ze alleen maar groente eten en geen melk meer.

    Ze begon nog maar 650 ml melk ofzo te drinken dus schrapte ik alle hapjes (waren net begonnen met hapjes - kreeg 2 keer op een dag wat aangeboden, maar echt niet veel) uit haar schema om te kijken wat dat zou doen maar het werd er niet beter op.

    ‘s nachts word ze wakker maar ook dan lijkt ze geeen honger te hebben. Drinkt max 100/75 ml en drinkt daardoor s ochtends ook slecht of iedere keer later.

    Gisteren had ze bijvoorbeeld geen hapje gekregen.
    05;00 75 ml
    09:00 110
    1245 200 (180+6)
    17:00 170–> om 18:00 uur alles uitgespuugd in grote golven (ja ze heeft reflux en krijgt medicatie)
    20;00 190
    01:00 100

    En dan vandaag..
    07:00 50
    09:00 werd ze onrustig 30
    10:00 weer onrustig 120 en slaapt nu eindelijk / wonen in het buitenland vandaar t tijdverschil met NL

    Oke ze is echt toe aan vier flessen denk ik, alleen ben ik bang/weet ik zeker dat zij die alle vier niet leeg zal drinken en dan heb ik het over 4x 180+6. Ze groeit gelukkig wel prima (weegt +/- 7.1 kilo).
    Verder weet ik nu helemaal niet of ik nu wel die hapjes erin moet gooien of niet.. voor 6 maanden is het namelijk echt niet de bedoeling dat ze flesvoeding gaan vervangen, maar dl lijkt dit wel te willen -_-

    Het is een rommeltje en ik probeer er nu een tijdje melk in te ‘gieten’ maar dat gaat helaas niet. Nu wil ik haar hierin volgen maar ben ik bang dat ze te weinig melk krijgt.

    Iemand - hulp / tips?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Ik zou stoppen met het eten erin willen proppen.
    Als ze niet zoveel in 1 keer drinkt, gewoon vaker kleine flesjes blijven aanbieden.

    Wij volwassenen moeten 2 liter drinken op een dag, bedenk eens hoe het zou zijn als je dat in 4 keer moet doen en verder niks mag drinken. En bij die halve liter moet je dan ook nog je eten opeten. Dat krijg je niet weg.
     
  3. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    #3 Monic, 12 apr 2018
    Laatst bewerkt: 12 apr 2018
    Ja vaker en dan kleinere flesjes heb ik ook geprobeerd. Helaas werkt dat averechts omdat ze dan boos word. Het lijkt gewoon alsof ze vol zit en geen honger heeft.. daardoor zit ik dus met de vraag: hapjes blijven aanbieden of schrappen tot dat ze haar melk weer wat beter gaat drinken? er lijkt geen verschil te zitten of ik nou wel hapjes of niet aanbied..
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Ik zou sowieso wachten tot 6 maand, de darmen zijn dan ongeveer pas klaar voor vaste voeding. Maar dat is een andere discussie.

    Wat je ook kunt doen is een pap proberen met een lepel. En dan ook tussen de voedingen door. Dan krijgt ze toch extra melk binnen.
    Want van groente groei je niet (zo hard) maar vult wel, denk maar wat wij eten als we af willen vallen.
    Maar zorg dan dat het niet ten koste gaat van de flessen, anders schiet het nog niet op.

    Het kan ook zijn dat ze gewoon niet helemaal fit is of dat er tandjes in aantocht zijn. Dan is drinken ook niet zo fijn.
     
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Als het echt dramatisch wordt met de flessen kun je wat schepjes voeding door haar hapjes smokkelen.
    Zo heb ik het op het begin ook gedaan.
    Hier ging het ook snel na het ontdekken van de hapjes.
    Met 6.5 maand zat hij op 3.5 fles (waarvan 1 een bordje pap was gemaakt) Heb ook geprobeerd om minder hapjes aan te bieden, maar dat hielp niks.
    Hij was gewoon niet gek op zijn flessen... met 11 maanden ging ook zonder probleem de laatste fles eraf...
     
  6. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja heb haar vandaag geen hapjes gegeven en zitten op 625 ml totaal.

    Ze zou nu normaal gesproken tot morgenochtend slapen maar ik zit eraan te denken om haar nog een flesje aan te bieden voordat ik naar bed ga. Dit heeft bij haar nooit gewerkt en werd ze echt boos als ik dat deed voorheen, maar wil het eigenlyk wel proberen omdat ik dit wel weinig vind.

    Hele dag ook echt aan het jengelen geweest en om 18:30 op bed gelegd na een badje. Aan de vroege kant, maar trok het zelf ook niet meer.

    Ze heeft al een tandje en het zou kunnen dat de tweede al onderweg js omdat ze continu met dr vuistjes in dr mond zit -_-

    Ben benieuwd hoe dit zal gaan. Ergens wil ik wel hapjes aanbieden om in ieder geval ervoor te zorgen dat ze vocht binnenkrijgt maar aan de andere kant zal dit er ergens toch voor zorgen dat ze toch minder melk zal drinken..
     
  7. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Een baby denkt echt niet: o, ik krijg geen hapje dus ik zal nu maar mijn fles leegdrinken.
    En blijkbaar heeft ze niet heel veel trek, in elk geval niet in melk, aangezien met of zonder hapjes geen noemenswaardig verschil maakt voor het drinken.
    Ik zou zelf weer hapjes geven als zij daar wel enthousiast over is. Je kunt ook nog een bordje pap proberen, daar heb ik mijn dochter ook nog een tijdje mee gefopt.
    Voor het vocht hoef je niet bang te zijn; in fruit en groente zit heel veel vocht dus daar zal ze zeker voldoende van krijgen. Als je verschillende dingen aanbiedt kun je er in principe van uitgaan dat ze neemt wat ze nodig heeft.
     

Deel Deze Pagina