Baby 5 maanden poept 1x per 4 dagen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Smoothie123, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smoothie123

    Smoothie123 Actief lid

    7 apr 2016
    196
    57
    28
    Hallo allemaal

    Onze kleine meid van 5 maanden heeft vanaf de geboorte wat last van de darmpjes gehad. Vaak krampjes. Daar hielp infacol goed tegen. Inmiddels ook al een maand mee gestopt helemaal. Geen krampjes meer.
    Poepen ging in het begin elke dag. En werd steeds minder. Toen 1x per 2 dagen. Toen 1x per 3 dagen. Inmiddels poept ze nog maar 1x per 4 dagen. Als ze dan poept moet ze altijd wel persen, loopt dan rood aan maar dat was het ook. Ontlasting altijd zacht. Heb ook aangegeven op het consultatiebureau dat ze maar 1x per 4 dagen poept. Volgens hun niet erg. Zolang het maar zacht is en ze er geen last van heeft.
    Nu de laatste 2 x toen ze had gepoept moest ze huilen. Ze zat op mijn schoot was flink aan het persen en moest vervolgens ervan huilen. Toen ik haar verschoonde was het wel weer gewoon zacht. Geen harde keutels.
    Ik doe bij elke fles al 10cc extra water.
    Ze krijgt nutrilon 1.
    Hebben jullie nog tips ? Is het normaal? Ik lees verschillende goede ervaringen over kindicol. Ben vandaag hiervoor in het kruidvat geweest maar hier was dit niet te koop? Waar kan ik dit halen?
    Of zou ik beter toch even de huisarts kunnen bellen of consultatiebureau?
    Lees ook weer wat dingen over nutrilon omneo. Kan je dit ook mengen met de nutrilon 1. Dat ik bv 5 schepjes nutrilon 1 en 1 omneo doe?

    Las ook weer ergens dat het wel normaal kan zijn dat babys een beetje huilen tijdens het poepen?
    Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven !

    Groetjes !
     
  2. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.324
    1.346
    113
    Kindicol koop ik bij de Etos. Werkt hier inderdaad goed :) Maar wij geven ook Microbiol Probiotica, echt een aanrader!

    Geef je al vaste voeding?
     
  3. Smoothie123

    Smoothie123 Actief lid

    7 apr 2016
    196
    57
    28
    Ja vaste voeding sinds een paar weekjes. Daar zal ze natuurlijk ook wel aan moeten wennen.
     
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Vaste voeding geeft vaak verandering in ontlasting en maakt het vaak ook steviger. Als je rijstebloem geeft zou je hiermee kunnen stoppen, dit werkt vaak verstoppend.
     
    Aegyo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina