Baby 5 weken 2 kilo aangekomen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Patri1982, 2 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    je zou zeggen dat ik het nu allemaal al weet aangezien aangezien het mijn derde is, maar ik zit toch met een vraag. Mijn zoontje is nu 5.3 weken en al 2 kilo aangekomen. Hij is geboren met 38.5 en woog 3670. Gisteren woog hij 5520! Hij heeft reflux, maar krijgt daar losec voor en apart van spugen heeft hij er geen problemen meer mee. Hij is voor de rest zo onrustig! Hij wilt constant drinken en ik geef hem alleen maar borstvoeding. Ik probeer er 3 uur tussen te laten maar hij komt soms om de twee uur. Overdag en s’nachts. En als ik hem een speen of pink geef is het niet goed. S’avonds is het ook geen pretje met slapen want hij kreunt de hele tijd als ik hem neer leg. Maar ja, als je zo veel eet, dan zijn de darmen ook constant bezig. Ik doe aan blokvoeden en dat gaat goed. Niet echt last van overproductie.
    Dit is dus mijn puzzel, wat is hier aan de hand? Hoe kan ik dit het beste aanpakken want eerlijk ik ben dood op! Ik kolf ook soms een flesje zodat ik even kan slapen en dan drink hij rond 100-120ml. Overigens, als ik kolf, kolf ik rond 150 in totaal. 50 van de borst waar ik net heb gevoed en 100 van de anderen.
    Misschien ook goed om te weten. Ik eer volledig veganistisch. Ik drink ook niet meer dan 1 kop koffie per dag omdat ik denk dat hij er last van krijg als ik meer drink.
    Wie kan me helpen/ wat kan ik doen?
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik weet niet precies waar je advies voor wilt... Om de twee uur drinken is perfect normaal op deze leeftijd. Veel aankomen is ook te verwachten bij bv, zeker bij goede drinkers.

    Dus: waar heb je precies vragen over?
     
  3. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    #3 Patri1982, 2 jul 2018
    Laatst bewerkt: 2 jul 2018
    Nou ja, wat je zegt helpt! Toen ik de dokter vertelde dat hij al zoveel was aangekomen zei ze dat dat niet goed was. Daarom. Hij is gewoon zo groot. Al maat 62!
    Maar ik doe het dus goed en hoef me, zover jullie kunnen lezen, geen zorgen te maken dat hij zo veel drinkt en zo veel is aangekomen?
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    #4 Shakes, 2 jul 2018
    Laatst bewerkt: 2 jul 2018
    Nee joh. Toch alleen maar goed nieuws dat hij alles vindt wat hij nodig heeft in je melk? Bv kindje groeien de eerste vier maand altijd veel harder dan fv kindjes... Waar zeurt je dokter over???

    Edit: ik heb er zelfs even de who curve bijeenkomen, en daarin zit hij niet eens bovenaan de curves met die groei. Niets om je zorgen te maken dus.
     
    Patri1982 vindt dit leuk.
  5. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Dank je, dat helpt!
     
  6. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Interessant die curve! Wat op aan vast te houden en te gebruiken bij volgende dokters bezoek. Dank je.
     
  7. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.246
    113
    Ik zou me niet al te druk maken hoor. Hij doet het gewoon hartstikke goed op je melk! En hou inderdaad de who curve aan.

    Onze zoon werd geboren met ruim 4500 gram. Nog geen 2 maanden later woog hij ruim 7300 gram, ondanks dat hij ook nog eens in het ziekenhuis had gelegen met het rs virus. Hij kreeg ook alleen borstvoeding. En het is ook niet zo dat ik heel groot ben ofzo (1.70m en 57kg).

    Borstvoedingskindjes groeien de eerste tijd gewoon heel erg hard. En om de 2 a 3 uur voeden is met deze leeftijd heel gewoon. ‘S nachts ook. Borstvoeding is nou eenmaal heel licht verteerbaar.
     
    Patri1982 vindt dit leuk.
  8. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Je doet aan blokvoeden maar hebt geen last van overproductie? Wie heeft je het blokvoeden aangeraden dan? Het is een productiebeperkende maatregel die je liefst niet inzet de eerste 6 weken.
    Hij mag gewoon elke week uur drinken. Er komt vast meer rust als je gewoon toegeeft aan zijn vraag en niet probeert te rekken.
     
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    je hebt waarschijnlijk gewoon slagroom in je borsten zitten :D

    en cb houdt voornamelijk rekening met flesvoeding kindjes

    ik heb op de ipad een app geïnstalleerd met who curves: growth
     
  10. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik weet niet wat jouw motivatie is voor blokvoeden maar ik zou vooral kiezen voor voeden op verzoek. Voor jouw kindje en voor jezelf is dat uiteindelijk het fijnste.
    En echt er komt ook dan een ritme in en er komt vanzelf wel meer tijd tussen de voedingen.
     
  11. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Idd normaal gewicht hoor! Hier ook een lekker spekkie, hij was met 8w 2.5kilo boven geboortegewicht. (Van 3520 naar 6) ik zou ook voeden op verzoek....
     
  12. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Hi, ik kreeg geen meldingen hierover. Sorry dat ik niet heb gereageerd.
    Ik voed op verzoek. Ik moet wel! Als ik dat niet doe dan schreeuwt hij alles en iedereen bij elkaar. Het is echt een temperamentvolle baby. Maar goed, eergisteren gewogen en hij zit op 6 kilo! Echt, hij is net zo groot als toen mijn dochter 3 maanden was.
     
  13. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Blijf op verzoek voeden. Je zou eventueel kunnen gaan blokvoeden onze refluxbaby's wilden viirav graag borst maar minder graag voeding. Het aan de borst zijn kalmeerde. Onze jongste groeide 700 gram per week ... het kan allemaal!

    Sterkte hoor
     
  14. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Wat kun je onzeker worden door het cb he. De curve die zij gebruik is voor flesvoedingkindjes. Gewoon lekker op verzoek voeden en niet naar de klok kijken. Je zult zien dat er rond de 4 maanden waarschijnlijk een dipje komt in de groei. Ik had (heb) ook altijd van die grote kindjes ;)
     

Deel Deze Pagina