Baby 5 weken voelt zich niet lekker...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esmy, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmy

    Esmy Bekend lid

    27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Gisteren begon ons meisje met een vol neusje en dat is erger geworden.
    Vanmorgen had ze een temp van 38.2 dus toch maar even naar de ha geweest.
    Ze heeft antibiotica gekregen omdat ze verhoging of koorts heeft en ook slijm in haar luchtwegen.
    Ze slaapt al zo'n beetje de hele dag, drinkt wel wat tussendoor (niet zoals normaal) en haar temp is nu nog 38.2.
    Toch zit het me niet lekker, ook omdat ze nu al een kuurtje heeft.
    Wie kan me gerust stellen?
     
  2. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Antibiotica werkt pas na een dag of 3. Je kunt een paracetamol zetpil geven als ze echt uit haar doen is, maar vaak gaat het vanzelf weer beter.
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Paracetamol geven. En slapen is goed, van slapen word je beter :) Betershap voor je meisje.
     
  4. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    AB moet je 48 uur de tijd geven. Vervelend als ze zo jong al ziekig zijn. Met mijn jongste ook gehad, snot, verhoging, hoesten, toen hij een week of 6 was. Volgens de huisarts wrs. RS, maar zolang hij het zelf aankon en geen koorts kreeg (boven 38.5) mocht ik het zelf aankijken.
    Maar ik ben verpleegkundige en de huisarts vertrouwde me dat wel toe.

    Ik zou geen paracetamol geven als ze nog niet echt koorts heeft. Koorts/verhoging laat alleen zien dat haar lijfje bezig is de boosdoener te bestrijden, dat hoef je niet per se te onderdrukken. Slapen is heel goed, laten drinken wat ze binnenkrijgt, alles is meegenomen.

    Geef je bv? Dan zit daar nu alles in wat ze nodig heeft, zo werkt de natuur!
     

Deel Deze Pagina