Baby 6,5 week zo onrustig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoAn1981, 14 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze dochter van bijna 6,5 week is zo ontzettend onrustig sinds een paar dagen. Waar ze eerst nog minimaal een langer slaapje per dag op haar eigen kamer deed in haar bedje, wil ze nu nauwelijks in bed liggen. Maar beneden wil ze ook niet in de box of de kinderwagen of draagdoek. Op de arm blijft ze ook onrustig: haar hoofd de hele tijd wegdraaien (in mijn oksel zeg maar), rood aanlopen, opeens gillen en niet slapen.
    Na de fles als ik haar laat boeren is ze enorm onrustig, aan het persen, met haar hoofd aan het slaan. Ze drinkt wel redelijk rustig, ze zit nu op 7 voedingen van 120cc, die ze overigens niet elke keer leegdrinkt (ik denk 2 flessen op een dag). Ook de nachten worden onrustiger. Eerst kwam ze 1 keer s nachts, na de voeding van 23.30 meldde ze zich om 3.30 uur en dan weer rond 6.30 uur maar nu is het bijna om de 2,5 uur. Ze is moeilijk te troosten.

    Ik kom er niet goed uit wat het is: krampjes (gebruiken we overigens Sab Simplex voor), reflux (ze spuugt nauwelijks, ik zie haar wel veel smakken, vaak de hik, maar geen zurige lucht) of allergie (geen uitslag maar dat had onze oudste ook niet en die had wel degelijk kma)? Ik weet het gewoon niet meer. Ik wil haar zo graag ritme en regelmaat geven maar dat gaat op deze manier niet..Wie herkent dit en heeft tips?
     
  2. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat is redelijk rustig drinken?

    Sab simplex doet niets behalve lucht binden. Lucht in de buik van je kindje kan je heel makkelijk voorkomen bij fv, wat dus beter is voor je kindje dan symptoombestrijding. Daarnaast geven zulke middeltjes ook vaak bijwerkingen.

    Volg je al de leefregels op voor reflux? (Zie mijn weblog)

    Dit is wel de periode dat babys het meest onrustig zijn.
     
  3. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Met rustig drinken bedoel ik dat ze niet huilt, met haar beentjes schopt of haar hoofd wegtrekt. Dit deed onze oudste namelijk wel. Ook doet ze er zo'n 15 a 20 minuten over. Dr Brown fles werkte niet goed in combinatie met de voeding die we geven (Nutrilon Omneo) dus nu gebruiken we de Difrax S-fles.

    De leefregels volgen we uiteraard al op.
    Ik merk dat ik gewoon zo onzeker ben, juist omdat we bij onze oudste zoveel gedoe hebben gehad. Ik let op elk klein detail en soms denk ik ook bij mezelf: tja, het is een baby, die doen niet elke dag hetzelfde en huilen is normaal. Maar op andere momenten, als ze weer zo enorm ligt te hikken of haar gezichtje vertrekt van de pijn van iets, dan ga ik toch weer twijfelen..Toevallig moeten we a.s. Dinsdag naar de kinderarts met haar, misschien deze dingen toch eens aan hem voorleggen?
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Je kan t allicht voorleggen maar als dit pas sinds kort is dan denk ik dat het gewoon een fase is die volgende week alweer een stuk minder is. Maar vragen en dubbele controle kan nooit geen kwaad.

    Al kan ik me 'ooooooh nee, niet weer!' reactie heel goed indenken. Wij hebben 6 weken gegil en gekrijs gehad met onze dochter, dus bij ons staan de nekharen overeind als ze ineens weer ouderwets aanslaat.

    Kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn voor ouders die zoiets voor veel langer hebben moeten verduren, lijkt me verschrikkelijk.
     
  5. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    De eerste mentale sprong?
     
  6. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
    Naar de chiropractor!

    Onze jongste dochter had dit ook. Ook het smakken en vaak de hik.
    Omdat er tijdens de bevalling dingen gebeurt waren, was ik er alert op.
    Begon na 4-5 weken klachten te krijgen onrustig, huilen en niet willen slapen. Bij/na het drinken onrustig.

    Het bleek dat haar rug nekje vastzaten.
    Al na 1 behandeling merkten we verschil na een paar dagen.
    Totaal 4 behandelingen nodig gehad en we hadden ons vrolijke makkelijke meisje weer terug.
     
  7. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Update:
    We zijn gisteren bij de kinderarts geweest, voor iets anders (controle omdat er een hartruisje gehoord was bij de geboorte) dus ik heb haar mijn zorgen voor gelegd. Ik was erg verbaasd over haar oordeel: volgens haar krijgt onze dochter teveel voeding binnen en is dat de verklaring voor het onrustige gedrag, wat zij overigens als normaal babygedrag bestempelde. Zelfs na het zien van een filmpje. Haar advies: we moeten proberen toch om de 4 uur te gaan voeden ipv om de 3 en in de nacht mogen we niet meer dan een flesje van 30cc geven. Volgens haar heeft dochter de nachtvoeding helemaal niet nodig op basis van haar gewicht (3900 gram) en wordt ze nu overvoed.

    Wat vinden jullie hiervan? Op zich lukt het overdag best aardig om er 4 uur tussen te laten en vannacht nam ze inderdaad genoegen met een flesje van 30cc. Maar ik vraag me echt af of het onrustige gedrag daarmee gaat verdwijnen. We zijn al bij de osteopaat geweest en die zag, behalve een voorkeurshouding en wat spanning op haar borstkas, niet veel bijzonders. Ik vraag me nu af of dit nog een keer moet aankaarten bij het cb of de huisarts. Ik twijfel zo of er niet echt iets aan de hand is..
     
  8. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ken je de termen sprong, clusteren of regeldagen? Je baby ontwikkelt zich in die eerste weken zo snel, daar zitten ook gewoon periodes bij waarin ze meer voeding vragen (groeispurtjes( Die onrust de eerste weken hoort er (in bepaalde mate) wel een beetje bij. Natuurlijk zit er een verschil tussen wat onrustig en 20 uur per dag huilen ;) Maar zo klinkt het niet als ik je verhaal goed begrijp? Ik merkte zelf bij beide kinderen dat het na een week of 8-10 beter werd. Na de 2e sprong eigenlijk. Tot die tijd was het pittig en was een ritme eigenlijk niet te doen. Maar na een week of 10 ging het makkelijker en lukte een ritme aanbrengen een stuk beter. Die kleine baby's zijn gewoon ongeleide projectielen ;)

    En een nachtvoeding vind ik persoonlijk heel normaal voor een baby van 6 weken. het is eigenlijk zelfs ongebruikelijk als ze die nachtvoeding nu al niet nodig zou hebben. persoonlijk zou ik die voeding dus gewoon aanbieden. Honger = honger :) En nachtvoedingen zijn ook heel goed voor o.a. de hersenontwikkeling!
     
  9. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Ik zou proberen wat de kinderarts adviseert. Misschien is het inderdaad zo dat de baby teveel krijgt waardoor het maagje en de darmpjes niet genoeg rust krijgen tussendoor?

    Wij kregen ook het advies (met 2 weken) om om de 3u te voeden (ik voedde daarvoor ongeveer om de 1,5 uur en tussendoor soms ook nog. (ik had geen idee wat ik moest doen dus reageerde op elk geluidje met een fles)) en dat werkte voor hem.
     
  10. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    6 weken is ook de piek van krampen. Ik denk dat ze gewoon krampen heeft. Hier werkte warm houden, veel wiegen (rechtop tegen je aanhouden, gewoon in mijn armen liggen wilde ze ook niet) en de draagdoek.

    Heeft ze een speentje? Het zuigen verlicht soms de krampen. Bij mijn jongste (nu 8 weken) werkte dat goed, maar ze ging er niet mee slapen.

    Mijn jongste was dus rond 6 weken ook heel onrustig. Slapen overdag lukte nauwelijks, behalve op mij. Naar de avond toe werden de onrust en krampen erger. Nu is ze 8 weken en doet ze sinds kort ook langere slaapjes overdag. Ze ligt nu bijv. al 2 uur aan een stuk te tukken.
     
  11. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hier een meisje van 6.5 weken die sinds deze week ook een stuk onrustiger is. Over voeden kan zeker voor problemen zorgen!

    Ben het niet eens dat een baby van 6 weken nog perse nachtvoeding nodig is. Mijn dochter nu nog wel omdat ze overdag niet voldoende drinkt. Min oudste en middelste kregen beide rond deze leeftijd rond 23uur de laatste voeding en werden voor 6uur niet wakker voor de eerste. Zij dronken overdag goed genoeg.

    Ik voed elke 3.5 à 4 uur en ze krijgt hier 90+3 als blijkt dat ze daarna nog wat wil maak ik nog 30+1 bij. Ze kreeg vorige week al wel 120+4 flessen die ze goed dronk maar ze maakt er dankzij de kramp deze week een potje van dus ff stapje terug. Deze week word er ook met gespuugd en ze heeft duidelijk laat van maagzuur wat omhoog komt dus vanmiddag even naar de huisarts.
     
  12. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Dan geeft je kindje zelf aan dat het geen voeding hoeft omdat het niet wakker word.

    Kindje van ts geeft het wel aan en het advies om naar geen nachtvoeding te geven omdat het niet nodig is met 3900 gr vind ik te zot voor woorden..

    Dan had ik Mn jongste vanaf de bevalling al niks mogen geven in de nacht met haar 4140 gr...:rolleyes:
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Al krijgt ze overigens met7x 135 wel echt heel veel voeding...
    Te veel.

    Ik weet niet hoeveel ze daadwerkelijk drinkt op een dag?
    Haar max zou zijn 702 ml... (180x3.9( gewicht)) nu snap ik dat iets meer best kan, maar jij zit er ruim 200 ml boven...
     
  14. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik zou ook het advies van de kinderarts volgen, denk dat 7x ook teveel is. Probeer eens 5x overdag en 1x snachts.
    Mijn zoon is even oud en hij krijgt 4x 150 en 1x 90. (Hij weegt rond de 6 kilo, was al 5 kilo bij de geboorte. 120 is goed voor 3900 gram)
    Rond 7 11 15 19 en 3. Hij heeft de avond fles eerst weg gelaten ipv nacht fles. Kan m wel wakker maken om 23 maar krijg er dan toch niks in dus so be it.

    Het wegdraaien met t hoofd enz herken ik wel. Hij wil dan echt niet meer en laat soms wel 50 cc staan van de 165. Maar komt evengoed 4 uur daarna. Hij verslikt zich dan of krijgt de hik als ik meer wil geven. Dus hij geeft echt goed aan wat die wil en niet. Hij duwt de speen met zn tong er ook uit of duwt zelfs de fles weg met zn hand. Dus ik denk ook dat jou kindje dan gewoon vol zit.
     
  15. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Wat het advies over de nachtvoeding betreft, vind ik het ook een vreemd advies. Ze is nog wel jong om de nacht van 23.00-7.00 door te slapen hoor. Als ze het kan is het prima natuurlijk, maar anders zou ik gewoon een flesje geven.
    Echter vind ik 7x 120cc ook best wel veel en kan me voorstellen dat ze daar last van heeft.
    Is er verder een reden dat je nutrilon omneo geeft? Hier gebruiken we het nu ook een poosje omdat ze verstopt was geraakt van de JBPM, dus toen we daarmee stopte over gegaan op Omneo voeding, maar sinds 2 weken steeds gedoe met de fles en speen die verstopt raakte. Wij gebruiken wel de dr. brown fles, daarvan raakte dus het ventiel verstopt omdat de voeding op het eind zo dik word en daarbij poepte ze nou niet echt veel beter.
    Wij zijn het nu dus weer aan het afbouwen en ze poept veel beter en we kunnen nu ook weer de level 1 speen van dr. Brown gebruiken op de fles. Wij merkten ook echt al verschil tussen de difrax fles of de dr. Brown fles met difrax speen. Als ze uit de difrax fles dronk, dronk ze sneller/ onrustiger en meer krampjes.
    Daarbij vond ik het tussen de 6-8 weken ook wel lastig, hier was ze toen ook onrustiger, maar inmiddels is ze 10 weken en gaat het alweer een stuk beter.
    Met 6-7 weken dronk ze hier 5-6 flesjes van 120+4 op een dag. Sinds 8 weken zijn we over op 5 flessen van 150+5 en krijgt ze 's nachts of eigenlijk is het 's morgens vroeg (ergens rond 5.00) nog een flesje van 90+3 om dan vervolgens tussen 7.30-8.00 met de dag te beginnen.
    Ik zou denk ik, als het kan hoor, gaan stoppen met de omneo voeding ook, tenzij je er natuurlijk een goede reden voor hebt. Hier krijgt ze nu 2 schepjes omneo en 3 schepjes standaard en poept bijna elke dag, terwijl ze met alleen omneo maar 1x in de 3 dagen poepte en altijd de avond ervoor erge krampjes had. Nu heeft ze eigenlijk nooit meer kramp, wel wil ze 's avonds nog veel bij ons zijn, maar ze huilt eigenlijk nauwelijks.
     
  16. renaatje86

    renaatje86 Bekend lid

    4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Mijn kinderen werden 's nachts wel 1x wakker en gaf ik dan automatisch de fles. Tot ik ontdekte dat ze eigenlijk teveel voeding kregen. Heb toen eerst de speen gegeven zodat ik kon zien of ze honger hadden of niet. Na 2 a 3 nachten kwamen ze niet meer.

    Ieder voor zich natuurlijk maar proberen kan geen kwaad.
     
  17. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Kan het een reactie zijn op de 1e vaccinatie die ze misschien al heeft gehad, omdat je schrijft dat het nog maar een paar dagen is?
    Of anders misschien een sprongetje? Weet niet uit mn hoofd meer wanneer die precies zijn, maar bij onze zoon konden we de klok er bijna op gelijk zetten. (boek / website oei ik groei).
     

Deel Deze Pagina