flesvoeding met koud/warm water klaarmaken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sandra30, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra30

    sandra30 Lid

    12 mei 2007
    34
    0
    0
    hallo,

    ik heb de eerste maanden borstvoeidng gegeven maar ben sinds 2 weken aan het overstappen op flesvoeding. Nu maak ik de fles klaar met spa blauw, doe in het koude water de poeder erbij en verwarm het geheel dan op in de flessenwarmer. Is dit goed of moet ik eerst het water verwarmen en er dan pas poeder bij doen? Wie kan mij helpen?
    ander vraagje: mijn dochter is nu 3,5 mnd, wanneer haal je de 5e voeding eraf, ik krijg haar s avonds zo moeilijk wakker.. :(:
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.473
    3.149
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier klontert de voeding als ik het met koud water aanmaak.
    Ik kook hier water in de waterkoker en laat die OF afkoelen, of ik vul het hete aan met koud kraanwater en dan de poeder erbij, schudden en de fles geven.

    Fae drinkt al vanaf haar 8 weken 4 flessen, gewoon omdat ze s avonds niet wakker werd. Dus ik zou het gewoon proberen. Lekker laten slapen en kijken wanneer ze komt!

    Fae drinkt overigens 4 x 200 (alleen nu even niet, :( er zit een tandje dwars zo lijkt het, zielig!)
     
  3. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.703
    113
    Ik doe barleducwater in de fles, dan de fles in de magnetron en dan de voeding erbij.
     
  4. Sneeuwwitje

    Sneeuwwitje Actief lid

    12 aug 2008
    308
    0
    0
    Ik pak hier koud water uit de kraan, verwarm het in de magnetron en doe dan de melkpoeder erbij.
     
  5. Kiwi1

    Kiwi1 Fanatiek lid

    26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik ook precies zo. Geen klonters te bekennen hier.

    Laatste nachtvoeding: ik krijg mijn mannetje ook erg moeilijk wakker, maar hij drinkt toch alles tot de laatste druppel op (al slapend), dus wij gaan hier nog even door met late avondvoedingen. Gemiddeld is het geloof ik met 4 a 5 maanden. Je zou het kunnen proberen en kijken of zij door blijft slapen.
     
  6. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier ook eerst het water opwarmen, dan de melkpoeder erbij!

    Als ze gewoon netjes groeit, zou ik haar niet wakker maken voor een voeding. Kijk gewoon wanneer ze wel wakker word voor voeding en geef het haar dan, dat werkt waarschijnlijk beter dan haar in haar slaap storen ;).
     
  7. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook koud kraanwater in de magentron verwarmen, en dan het poeder erbij. Dat klontert nooit.
     
  8. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    zo hebben wij hwet ook gedaan en ze sliep door tot de ochtend. nu nog 4 voedingen dus maar dan wat meer perfles. cb vond het prima.
     
  9. Yjc

    Yjc Fanatiek lid

    18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Inderdaad koud water in de magnetron en dan poeder er bij en schudden maar.

    Voor wat betreft de avondfles. Wij moesten haar ook steeds wakker maken en dan dronk ze maar de helft op. Dus toen zijn we gewoon gaan proberen wat ze zou doen als we die fles weg zouden laten. De eerste dag was het half 6, de tweede 7 uur en daarna steeds 8 uur! We hebben toen wel de flessen wat opgehoogt (naar 180 +6 en nu soms 210 +7)
    Dus gewoon proberen en kijken wat er gebeurd.
     

Deel Deze Pagina