Baby 6 weken slaapt overdag moeilijk

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Nelroos, 17 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelroos

    Nelroos Lid

    15 sep 2014
    91
    0
    6
    Ontwerpt en maakt handmade trouw- & geboortekaarte
    het Noorden
    Hallo,

    Ik heb een vraagje. Mijn dochtertje van bijna 6 weken oud slaapt overdag érg moeilijk. Ze slaapt niet in bed, niet in de box, niet in de kinderwagen. Alleen in de draagdoek. En ook dan (in de doek) slaapt ze erg onrustig, kort en slecht. Ze komt met heel veel moeite in slaap (we wiegen haar, lopen met haar, aaien, sussen) en als ze dan slaapt is ze zo binnen 2 minuten weer wakker. Soms slaapt ze 10 minuten. Telkens moeten we haar weer in slaap helpen. Ook is ze overdag zelden in diepe slaap (dat je haar ademhaling rustig hoort worden en ze helemaal slap is). Mijn man en ik vinden het dragen in de doek hierdoor helemaal niet meer leuk en willen dit eigenlijk niet meer. Zelf heb ik behoorlijk last van mijn rug van het constant sjouwen met haar. Ik heb ook nog eentje van anderhalf rond lopen, dus dat is pittig. Heb je tips voor ons? Ik zit echt met mijn handen in het haar!
     
  2. Nelroos

    Nelroos Lid

    15 sep 2014
    91
    0
    6
    Ontwerpt en maakt handmade trouw- & geboortekaarte
    het Noorden
    Oh, en nog een toevoeging; 's avonds vanaf een uur of 7/half 8 en 's nachts slaapt ze wel gewoon in haar bedje. Dan slaapt ze tot een uur of 23.00, voeding, slapen tot 02.00/03.00 uur, voeding. En dan slaapt ze heel moeilijk in haar bedje, soms slaapt ze nog wel tot 05.30 uur. En dan verder in onze armen.
     
  3. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Wat vervelend!! Ik wil even wat meer weten over de voeding en het gewicht. Borst of fles? Hoeveel krijgt ze en hoe zwaar is ze? Dan kan ik kijken of daar iets mis gaat... welke fles gebruik je?

    Heeft ze uitslag op haar billen? Spugen? Temp je haar wel eens? Plast en poept ze goed?

    Groetjes Adrienne




    B
    Hoi hoi
     
  4. Nelroos

    Nelroos Lid

    15 sep 2014
    91
    0
    6
    Ontwerpt en maakt handmade trouw- & geboortekaarte
    het Noorden
    Dank voor je reactie :)
    Ze krijgt flesvoeding. Ze is 5,5 kg (een flinke dame voor haar leeftijd). Ongeveer 6x150 cc. Ze drinkt het niet altijd helemaal op. Ze plast en poept er goed, heeft geen uitslag op haar billen of elders. Ze geeft af en toe een klein mondje terug, maar ze spuugt dus niet echt. We gebruiken de Dr. Brown fles.
     
  5. Nelroos

    Nelroos Lid

    15 sep 2014
    91
    0
    6
    Ontwerpt en maakt handmade trouw- & geboortekaarte
    het Noorden
    Ha, zie dat ik nog een vraag ben vergeten te beantwoorden ;) Vermoeidheid hè.
    Haar temperatuur is altijd goed. Ze houd zich heel goed warm. En heeft nooit koorts of verhoging.
     
  6. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Zo te lezen gaat het eigenlijk gewoon goed allemaal. Misschien zou je eens met het CB kunnen bespreken om in te bakeren? Of naar een osteopaat kan ook helpen.

    Groetjes Adrienne
     

Deel Deze Pagina