Baby 8,5 maand drinkt geen melk!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Monic, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi dames,

    Mijn tweede dochter van 8,5 maand oud drinkt geen melk. Ze is ongeveer 8,5 kg dus komt niets te kort.

    Of ja.. haar boventandjes komen eraan en denk dat dat meespeelt maar we sukkelen al een hele tijd! Sinds dat we met bijvoeding zijn gestart vind ze haar melk niks meer aan.. ook met pap is ze snel klaar.

    Heb alles al geprobeerd en heb dr vandaag zelfs niets gegeven als ze dr melk weigerde en was net eht niet te houden met dr groente en vleeshapje!

    Dat vind ik ook zielig..

    Hoe erg is het als ze niet voldoet aan haar minimaal 2 flesvoedingen per dag?? Ik geef haar sowieso een bakje yogurt en probeer er dan de melk erin te krijgen maar krijg er op een goede dag - naast yogurt- er maximaaal 300 ml in dmv pap en gewoon dr fles.

    Word er zelf erg gefrustreerd van en zij ook.. honger laten lijden werkt ook niet. S nachts word ze wakker en zelfs dan wil ze het niet ook niet als ik het haar half slapend aanbied..

    Groente, vlees, soepje, yoghurt etc. Gaat prima - als het maar vaste voeding is..

    Iemand die me gerust kan stellen??

    Bedankt!
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier hetzelfde gehad. Ik heb de grootste speen op de fles gezet en toen ging ie weer goed drinken. Hier zaten zijn boventandjes hem dwars...zuigen deed pijn, dus vandaar de grootste speen erop gedaan.
    Je zou ook kunnen proberen het uit een (tuit) beker te geven.

    En wat extra yoghurt aanbieden zodat er iig genoeg zuivel inkomt.
     
  3. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja ik heb nu flessenspeen 3 erop gezet met de avent natural maar merk niet echt verschil.. plus vond nummer 2 eigenlijk al vlot genoeg gaan haha!
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Wij hadden toen een lactose probleempje zitten en die vond melk niet zo super en water of thee eeeecht niet, gaf dr dan maar gewoon drinkyoghurt van de melkan. Weinig lactose, wel de calcium en helaas ook de suiker maar goed dat is een keuze vond vocht toen even belangrijker. Wat ze dronk boeide me niet, als ze maar dronk. Ze drinkt nu probleemloos water, reguliere melk, zeldzame keer yoghurtdrink, thee wil ze niet.
     
  5. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter was net zo, ik kon het schudden met de flessen melk toen ze met vast voedsel begon. Ze at met smaak maar was een kleine eter (met de melk ook al trouwens), en ik heb me gek getobt of ze wel genoeg binnen kreeg. Allemaal zinloos want ze deed het prima.
    Dus als je er met geen mogelijkheid meer in krijgt dan 300 ml melk op een dag dan zal dat voor haar wel genoeg zijn.
    Heb je kaas trouwens al eens geprobeerd, veel kleintjes zijn daar gek op.
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Kaas lijkt me geen geschikte vervanger voor melk. Veel te zout.
    Kinderen tot een jaar mogen maar 1 gram zout per dag. Een sneetje brood bevat al 0,4 gram. Je zit dus zo over de maximale hoeveelheid heen.
     
  7. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Geen kilo's natuurlijk, gewoon een plakje op de boterham .
    Alle beetjes helpen.
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    En als je wat fruit in de blender gooit met de inhoud van de fles en dat in een rietjesbeker giet?
    Smokkel je er een extra schepje voeding bij.
    Dit kun je op de plek geven waar ze normaal haar fruit krijgt.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  9. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja dat kan ik natuurlijk nog proberen. En nutrilon door de yoghurt?? Of is dat slecht voor haar nieren omdat het dan yoghurt en melk is..?
     
  10. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Probeer eens een beetje reguliere melk door yoghurt heen te roeren. Als ik me niet vergis gaat dat schiften. Zo testte ik in elk geval waar ik melk doorheen kon kiepen. Edit: na het roeren wel ff wachten uiteraard ik controleerde tot en met een half uur.
     
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik gooide overal de schepjes in...zelfs door zijn warme groente hahaha
    Pap, fruit, yoghurt, groente...overal
     
  12. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja een schepje door t fruithapje vond ze prima - yoghurt werd niet geaccepteerd haha!

    Nou heb ook melk aangeboden in zo een rietjesfles (waar ze wel water uit drinkt), wilde ze dus ook niet hebben.. blijft lastig om zo toch 12 schepjes (minimaal 400ml) melk erin te krijgen. Bied nou extra yoghurt enzo.. hoop dat ze niets tekort komt.. en zo ja moet ze het maar drinken..

    Ergens houd t een keer op toch.. al zeker drie weken loop ik het aan te bieden en al maar ze wil het gewoon echt niet!
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Had je m ook al koeler dan normaal aangeboden? Ze hebben niet zo snel een tekort hoor. Tis mooi als ze t meepakken op de aanbevolen hoeveelheid maar met zo veel smaken in de echte wereld kan ik me ook prima indenken dat ze nou die melk wel spuugzat is en even wat minder drinkt. Als er maar genoeg vocht in gaat en desnoods bakje yoghurt extra (vinden ze ook zooooo erg he?) alle melk verder is mooi meegenomen moet je maar denken. Straks komt ze weer in de nacht ineens een paar keer, groeispurtje.
     
  14. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Ja we zitten nu op 270 ml.. geen yoghurt. Wilde ze net ook niet hebben dus ben benieuwd of we vandaag de 400 gaan halen.. en anders idd komt ze s nachts maar weer. Vind ik echt niet erg.

    Zelf uit dr slaap halen, of het in haar slaap l aanbieden heb ik ook al geprobeerd. Werkte ook niet. Verder eet ze echt prima!

    Ik denk dat ze het even idd helemaal spuugzat is. Vocht krijgt ze wel binnen, genoeg water, soepje.. prima! Ze vindt t allemaal heerlijk. We gaan volgende week ook op vakantie. Ben benieuwd of ze daar beter zal drinken.. als ze er even uit is ofzo? Fijn zo een all in hotel, kan ze van alles meegenieten :)) haha
     
  15. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Tja...als ze genoeg en gevarieerd eet en je hebt echt alles geprobeerd dan zou ik het laten.
    Je kunt het er moeilijk met een trechter erin gieten.
    Ga je twijfelen over de groei kun je altijd bij het cb tijden een inloopuurtje even wegen en meten.
     
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Drink fles (rietjes beker) mee in de wagen/buggy. Als die van ons weinig dronk gingen we mensen/dieren kijken buiten, terwijl ze helemaal afgeleid was door alles om dr heen ging die fles intussen mooi leeg.
     
  17. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Goeie Vero!! Zal ik ook proberen!
     
  18. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier werkt dat inderdaad ook goed, gewoon in wandelwagen, maxi cosi of bed de fles geven en ze drinkt m zo leeg. Hier ook geen beste drinker, dus dan maar zo.
     
  19. Monic

    Monic Bekend lid

    27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Geprobeerd! Werkte niet helaas. Ja 50 ml ofzo is erin gegaan .. is toch wat!! Nu doe ik dat iedere keer als ze net wakker is .. in de kinderstoel voor de tv met dr rietjesbeker en dan wachten wat ze ervan neemt.. daarna krijgt ze brood of soep aangeboden. Fruit krijgt ze nu met yoghurt of nutrilon erin.. dat gaat ook prima.. ‘s ochtends pap.. en dan ja hopen dat ze s avonds of ‘s nachrs nog wat wil..

    Ach ze bepaald t zelf allemaal. Ik bied het in ieder geval voldoende aan.
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Als je ziggo on demand hebt, de muziekfilmpjes van jokie en jet doen t hier ook goed. Meisje hier is gek van muziek en dansen en eet en drinkt dan alles wat ik dr voorzet tenzij t een cracker is, die vliegt accuut door de kamer ook op de kdv. Tis super vrolijke nederlandse muziek van twee figuurtjes van de efteling (ik kende ze niet) alleen ken ik inmiddels wel elke liedje woord voor woord. Maar goed zij staat te dansen voor de tv met grote grijns zodra ze de eerste tonen hoort en dat is dan ook goud waard.
     

Deel Deze Pagina