Baby 8 maanden doorkomen tandjes???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Love M, 24 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Hallo lieve dames,

    Zit even doorheen met me dochter van 8 maanden. Ze heeft nooit goed geslapen maar de laaste 2 weken is het een grote drama. Ze wordt om de uur wakker en krijst de hele boel bij elkaar. Soms helpt het om even te voeden ( borstvoeding) en soms blijft ze uren krijsen, is duidelijk moe maar valt niet in slaap. Ik heb echt van alles geprobeerd, zoals massage geven, zetpilletje, vroeg naar bed, laat naar bed weinig eten, veel eten ga zo maar door. Nu zijn de nachten zo vermoeiend dat ik soms de nijging heb haar te laten huilen. Maar dan denk ik van misschien heeft het arm kind veel pijn en dan draag ik haar maar heen en weer tot dat ze weer in slaap valt. De arts heeft haar onderzocht en niks geks gevonden. Wat zouden jullie doen, laten huilen of niet?

    Sorry voor het lang verhaal en alvast bedankt voor de tips en reacties.
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Is ze gelijk stil wanneer je haar oppakt?
     
    Love M vindt dit leuk.
  3. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Dat kan denk ik wel door tandjes komen. Kan natuurlijk ook iets anders zijn. Hier een makkelijke slaper, maar net voordat er een tand gaat doorkomen (ongeveer een week ervoor en dus nog niets te zien) hebben we het nu 2 x gehad dat hij ontroostbaar heeft gehuild 's nachts.
     
    Love M vindt dit leuk.
  4. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Niet echt maar dan krijst ze niet zo erg. Dan moet ik wel met haar heen en weer lopen.
     
  5. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Aha kan dus dat zijn inderdaad want gisteren kon de kinderarts niks geks vinden om schuld daaraan te geven. We zullen dan gewoon afwachten of er binnenkort een tandje te voorschijn komt. :D
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb ik ook gehad rond die tijd. Heeft 2 weken geduurd. Kon er 6 x op een nacht uit. En s avonds ook een paar keer er heen.

    Had ook met tandjes te maken. En sprongetje en verkouden.
     
    Love M vindt dit leuk.
  7. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Hier is van de week het eerste tandje doorgekomen (10 maanden). De weken ervoor werd ons zoontje vaak huilend wakker ‘s nachts, maar dit kwam ook door een flinke verkoudheid. Sowieso slaapt hij nog niet door.

    Zelf heb ik hem niet laten huilen, maar lekker bij me gepakt en als hij niet wilde slapen bij me in bed genomen en/of laten drinken. Laten huilen vind ik zo sneu. Zeker als het lijkt of ze pijn hebben. Het is wel vermoeiend om elke keer te troosten, maar het gaat op een dag ook weer voorbij. Sterkte!
     
    Love M vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.789
    14.136
    113
    Wij hadden toen al bijna t hele bekkie aan tandjes maar het kan prima tandjes zijn. Denk maar als je zelf last hebt van menstruatie, dat is 's nachts erger dan overdag omdat je overdag afgeleid wordt.

    Ukkies hebben dat ook met tandjes en oortjes en tandjes gaan ook hand in hand als je kleine gevoelig is op de oren voor oorontstekingen. Tel daar evt verkoudheid bij op en je dagen draai je op koffie. Vaak zou t dan met een zetpil minder moeten wezen, wij hadden dikke pech want die van ons is, net als mama, zo goed als resistent voor paracetamol...dat haalt hier echt niks uit voor pijn maar hooguit fysiek licht ongemak en koorts.

    Bij de eerste tandjes is t vaak een rampenfondsje, al gingen de eerste twee hier met 6 maanden onopgemerkt. Die daarna kwamen was luchtalarmpje. Hier gingen dr op t laatst 9 tanden en kiezen tegelijk en last van pijn had ze niet echt terwijl we dat wel hadden verwacht met die kiezen de luiers daarentegen waren werkelijk rampzalig.
     
    Love M vindt dit leuk.
  9. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Wat lief dames, bedankt voor alle tips en reacties.
    Mijn moederhart zegt ook van niet laten huilen maar soms denk ik van is het wel goed wat ik doe?
    Paracetamol lijkt hier ook niet veel te doen maar een beetje verlichting zou er zeker wel zijn.
    Dan maar doorzette en hopen dat die tandjes snel doorkomen en dat ze verlost wordt van de pijn.
     
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier kwamen er toen ook 4 tegelijk. Alle 4 de boven snijtanden. En een week later de rechter onder snijtand.
    Meneer is nu 10 maanden en heeft al 8 tanden.
    Hier gelukkig geen last van zure luiers.
     
    Love M vindt dit leuk.
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Je gaat ook de fase van verlatingsangst in.
    Als het geen tandjes zijn die over max 1.5 week zichtbaar moeten worden dan zou het dat ook kunnen zijn.
    Dat gaat met vlagen...soms een weekje drama en daarna is alles een tijdje weer goed.
     
    Love M vindt dit leuk.
  12. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Paracetamol leek hier ook niks te doen. Ik vertelde dat laatst aan de huisarts en die rekende even uit dat onze zoon al de dubbele dosis mocht op basis van zijn gewicht. Misschien mag je ook al meer geven? Was een formule voor, een x aantal mg per kilo lichaamsgewicht per dag of zoiets...
     
    Love M vindt dit leuk.
  13. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Dubbel
     
  14. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Het kan inderdaad ook zijn, want overdag wilt ze alleen maar bij mij zijn. Zelfs bij papa en broer gaat ze niet graag:confused:
     
  15. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Dat klopt inderdaad, we hebben al die berekening bij de arts gemaakt en ze krijgt dus 125mg, maximale dossier :).
     
  16. Love M

    Love M Actief lid

    11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Vannacht was het ook weer zover en na een uurtje krijsen heb ik haar maar een zetpil gegeven. Tot mijn verbazing heeft ze toen geslapen tot zonet :confused: heerlijk natuurlijk :D hopen op betere nachten.
     
    pregnantje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina