Misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wicjuh, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Ik ben sinds een paar dagen echt naar misselijk.
    Het begon met een duizelig, weeig gevoel maar ik ben nu werkelijk de hele dag aan het vechten om de misselijkheid zo min mogelijk te houden.

    Ik weet niet of het hier eerder gevraagd is, geen puf (misselijkheid :rolleyes: ) om alles te doorzoeken, maar heeft iemand misschien dé tip tegen misselijkheid?

    Ik wacht in spanning af!
     
  2. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik ben vooral s'morgens misselijk, echt ook de hele morgen. Ik heb hier ook nog niets tegen gevonden. Het is vervelend maar goed het hoort erbij. Ik hou me maar voor dat het misschien straks wel over gaat hihi.
     
  3. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    het enige dat mij helpt, is steeds kleine beetjes eten. Misschien heb je er wat aan?

    Oh en het is heel vervelend, maar op de dagen dat ik meteen 's ochtends moet overgeven voel ik me de rest van de dag veel beter... leuk is anders...
     
  4. Siep

    Siep Lid

    24 mei 2007
    72
    0
    0
    Oervervelend inderdaad.
    Bij mij helpt een cracker of beschuit met kaas zodra ik wakker word.
    En: veel frisse buitenlucht! Ik werd vooral misselijk als ik binnen achter de computer zat. Die muffe lucht, getver. Als ik dan even naar buiten ging, stukje lopen of zo, was het over. (Ik moest me er wel toe zetten, want ik was immers duf en misselijk).
    Sinds ik davitamon femnatal slik (multivitamine voor zwangeren), is het vrijwel helemaal over. Maar ik weet natuurlijk niet of dat ook echt door die extra vitaminen komt. Misschien is die misselijke fase gewoon (even?)voorbij.
    Succes!
     
  5. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik heb gelukkig bijna geen last van niets gehad, maar ik hoor wel van diegene die er last van hebben, dat ze zorgen dat als ze s'ochtends wakker worden er een crackertje naast hun bed ligt, en dat ze die opknabbelen voordat ze hun bed uit gaan,...
    zelf dacht ik, wanneer ik misselijk wordt zou ik de sapjes in de morgen laten staan, de gedachte alleen al ;-(
     
  6. Niet meer actief

    Hee meid, wat een ellende he?
    Ik ben helaas een van die meiden die tot 16 weken de hele dag door kotsmisselijk was (nu nog af en toe). Je moet maar net het geluk hebben dat je iets vindt dat voor jou werkt. Ik heb er helaas niets voor gevonden, ook geen tabletten van de huisarts. Was gewoon een kwestie van mijn tijd uitzitten.
    Maar er is in het verleden wel al het nodige over gezegd en uitgewisseld aan tips. Dus de zoekfuntie zou ik toch zeker eens gebruiken.
    En ook op internet (google) kun je een hele hoop vinden.
    Ik hoop dat jij - en alle andere meiden die er zoveel last van hebben - snel iets vindt dat helpt voor jou. Veel sterkte!

    N.B. Veel meiden hebben baat bij Emesafene tabletten, krijg je op voorschrift van de huisarts. Die halen de scherpe kantjes van de misselijkheid eraf en gaan het braken tegen.
     
  7. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik was ook erg misselijk de eerste 14 weken. M.n. in de middag en avond. Wat bij mij hielp: vruchtenlollies! Lekker sabbelen.. en niet met een nuchtere maag naar bed. Voordat ik ging slapen at ik een boterham of crackertje. Hielp ook wel iets. Verder ff doorbijten, het wordt minder... (gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik weet t)
     
  8. daddys princess

    daddys princess Actief lid

    23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    ik ben misselijk geweest tot 23 week en dan echt de hele dag door en wat bij mij hielp waren waterijsjes (gewoon een raket of speedy)
     
  9. puckje

    puckje Bekend lid

    9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben de eerste 13 weken misselijk geweest. Bij mij heeft acupunctuur geholpen. Een paar kleine naaldjes aan de binnenkant van de pols en de scherpe kantjes waren van de misselijkheid af.
     
  10. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    bij mij hielp echt alleen het overgeven maar! Verder helemaal niks!
     
  11. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Tnx allemaal.

    Heeft iemand ook ervaring met VSM Puur Mama zwangerschapsgranules? Er staat wel bij : voor ongemakken tijdens de zwangerschap die meestal in de ochtend optreden... maar goed, je kan ze neem ik aan de hele dag door nemen. Kent iemand dit?

    Ik heb idd van alles geprobeerd, eten als ik het voel opkomen, kleine beetjes de hele dag door, s ochtends meteen.. alleen lijk ik of misselijk te zijn, of honger te hebben... dan lijkt het dus wel dat ik juist misselijk word, als ik wat gegeten heb.

    Afijn, tot nu toe werken de fruitjoy ijsjes van Nestlé me erg goed (heb ik ook net eentje van op :) ), maar dat werkt dus niet op mn werk.... grr
     
  12. Niet meer actief

    Ja, ik heb die korreltjes ook geprobeerd. Maar die werken, net als bij alle medicijnen etc., voor de een toch weer anders dan de andere. Ze hebben mij helemaal niet geholpen, terwijl ik van een vriendin weet dat ze er juist heel veel baat bij heeft gehad. En inderdaad, er staat wel voor ongemakken tijdens de zwangerschap die meestal in de ochtend optreden, dat heeft er gewoon mee te maken dat de meesten ochtendmisselijkheid hebben. Ik had er heel de dag en in toenemende mate richting de avond last van. Ook in dat geval zijn ze, volgens de vk, het proberen waard.Gewoon proberen dus....
    Ik hoop dat ze je helpen!

    P.S. Af en toe hielp het wel om de vieze smaak in mijn mond ietwat te maskeren door het eten van napoleonnetjes (die gele zuurtjes), dus niet tegen de misselijkheid zelf, wel tegen de bijeffecten ervan
     
  13. mom2be

    mom2be Actief lid

    30 jul 2007
    106
    0
    0
    Ik ben nu 5 weken zwanger en ook heel misselijk, de hele dag door. Niets helpt ertegen en ik eet ook bijna niets meer, want alles wat ik eet wordt ik beroerd van.
    Hoe doen jullie dat op je werk? Ik werk 40 uur, maar ik wil het nu nog niet vertellen op het werk. Maar ik kan deze misselijkheid niet eeuwig verbergen. Ik heb ook een tijdelijk contract en ik weet zeker dat het als ze weten dat ik zwanger ben dat deze niet verlengd wordt, want ze willen geen part-timers meer en ik ga niet meer full-time werken na de zwangerschap.
     
  14. engel25

    engel25 Actief lid

    29 jun 2007
    205
    0
    0
    Hoi, ik ben ook erg misselijk tijdens deze zwangerschap. Geheel nieuw voor me want bij mijn andere 2 zwangerschappen heb ik nergens last van gehad. Ik heb ook puur mama van vsm geprobeerd en moet zeggen dat het een beetje helpt. verder helpen ijsjes ook bij mij en geen cola of andere koolzuurhoudende dranken drinken.
    Ik hou maar voor ogen dat het voor een goed doel is maar kijk erg uit naar de 12 weken.
     
  15. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Poeh..bijna een week afwezig geweest hierzo denk ik.
    Inmiddels heb ik van de huisarts iets tegen de misselijkheid gekregen. Ik was echt vanaf het moment dat ik wakker werd, tot ik naar bed ging misselijk.
    Nu bevliegt het me nog wel eens, maar tis echt veel beter! Ik ben deze week, door de misselijkheid, ziek thuis. Ik denk dat ik volgende week maar ga vertellen waar het van komt. Ik weet niet of ik het middel echt lang kan blijven slikken en ik zal dan zeker weer van die nare dagen erbij hebben... denk dat het wel zo eerlijk is dat ik het vertel op mn werk.
    Overigens werk ik 36 uur. Ik ben niet bang voor wat betreft mn werk; ze zullen denk ik alleen maar blij zijn voor me.
    Zooo...dat was ff een updeet :)
     
  16. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Ik had tot een paar dagen geleden nergens last van, maar het is toch gekomen; ben al een paar dagen enorm misselijk, vooral smorgens ja....
    Dat had ik met de eerste zwschap duidelijk minder.
    Ook was ik toen minder moe dan nu....

    Ik heb een pakje van die crackertjes naast mijn bed, die eet ik meteen smorgens, dan gaat het eerst wel.
    Het zijn van die dubbele toastjes, er zitten 4 van die dubbelen in zo'n pakje.

    Gelukkig heb ik nog niet hoeven overgeven, en hoop dat dat zo blijft....!
    Verder moeten we het maar gewoon een beetje accepteren, het hoort erbij en is voor een goed doel.
    Maar leuk is anders.....
     
  17. mom2be

    mom2be Actief lid

    30 jul 2007
    106
    0
    0
    Ik ben vandaag ook thuis gebleven van het werk. Ik had vanochtend overgegeven nadat ik een appel heb gehad (iets anders kan ik absoluut niet eten 's morgens). Na het overgeven ging het wel weer beter, maar toen ik in de auto stapte om naar het werk te gaan ging het weer mis. Dus ik ben omgekeerd en naar huis gegaan.
    Ik heb het op me werk nu al wel verteld, ik had het liever voor me gehouden, maar ik kan moeilijk een paar weken lang griep hebben.
    Ik hoop voor jullie allemaal dat de misselijkheid snel weg is!
     

Deel Deze Pagina