Baby bijna 1 erg hangerig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nidi, 15 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nidi

    Nidi Lid

    11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    hoi,

    Mijn dochter wordt over 3 weken 1 en vanaf dat ze 9 a 10 maanden is hangt ze heel erg aan mijn vriend en mijzelf. Ze laat zich niet graag op de grond zetten en zelf spelen doet ze het liefst met mij ernaast op de grond...valt dit onder verlatingsangst?
    Ik vind het niet erg om haar dan op te pakken, maar ben bang dat ik haar zo verwen en ze hieraan went en nooit alleen gaat spelen. Ik hoop ergens dat dit een fase is...
    Komt dit iemand bekend voor? Zo ja...tips zijn altijd welkom
     
  2. ettol

    ettol Actief lid

    21 aug 2013
    233
    56
    28
    onze oudste is ook zo tussen haar 9 mnd en 2 jaar weinig aan het zelf spelen geweest. Het liefst alles met mama erbij. Nu is ze bijna 4 en speelt ze heel goed zelf. Volgens mij kan verwennen helemaal niet op zo een jonge leeftijd. Wat ik wel merk nu ze wat ouder is, is dat als we haar goed veel aandacht geven; boekje lezen, knuffelen, samen spelen - dan kan ze daarna weer heel goed zelf spelen. Toen ze jonger was heb ik dat niet zo geprobeerd, want ik vond het wel gezellig. Echter nu heeft ze ook een kleine zus en die wil ook aandacht, dus moet ze wel vaker even alleen spelen.
    Bij de jongste merk ik nu dat zij zodra ze mij ziet op mij af kruipt en dan ook echt even aandacht wil. Maar als ik dan weer nieuw speelgoed uit de kast haal en dat neerzet kan ze daar heerlijk mee spelen.
     
    Nidi vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Als je haar blijft oppakken, moet je straks haar handje vasthouden op de universiteit.

    Nee, ik ben van mening dat ze je vanzelf loslaten zodra ze eraan toe zijn.
    Je kunt het wel proberen rustig uit te breiden. Even samen spelen en dan zelf wat gaan doen. Wat schoonmaken, rommelen in de keuken, was opvouwen. Uitleggen wat je gaat doen en dat je daarna weer terug komt.
     
    Nidi vindt dit leuk.
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wat hier zo is is dat het met vlagen komt.
    De ene dag kan hij na zijn ontbijt rustig een uurtje zichzelf vermaken en de andere dag komt hij constant tegen mij aan hangen en op mijn schoot zitten.
    Sowieso loopt hij mij achterna als ik de kamer even uitloop enblijft rond de deur dartelen als ik op de wc zit.
    Als ik kook speelt hij met lege flessen in de keuken enz enz.
    Buiten gaat het weer heel anders... in een speeltuin zoekt hij gelijk andere kindjes op en kijkt alleen af en toe achterom of ik er nog ben.
    Overigens hou ik hem lekker bij me op hangdagen :) van mij mag hij lekker tegen mij aan hangen of op mijn schoot zitten.
     
    Nidi vindt dit leuk.
  5. Nidi

    Nidi Lid

    11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties:)
    Als ze echt heel hangerig is geef ik me er aan over; dan ga ik op de grond zitten en dan komt ze bij me zitten om vervolgens weer even te gaan spelen en daarna weer terug te komen. Een soort boemerang Haha.
    Fijn om te lezen dat het jullie bekend voorkomt en het ook weer “over” gaat.
    Vandaag was ze helemaal overstuur omdat ik haar niet kon optillen tijdens het koken. Ik had haar al een bakje en pollepel gegeven om mee te spelen, maar na 5 min is ze daar ook weer op uitgekeken.
    Ik heb haar toen bij haar vader in de woonkamer gezet (die zat voetbal te kijken) en haar gezegd dat mama even aan het koken is en haar nu niet op kan pakken. Ze brak de tent af...
    Zo erg als nu is het nog niet geweest en ik hoop heel erg dat het een fase is.

    Ik ga zeker proberen om af en toe even iets anders te gaan doen, nadat ik even met haar gespeeld heb en het haar dan uitleggen dat ik zo weer terug ben.
     
  6. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Herkenbaar hoor. Mn dochtertje speelt de laatste weken echt goed daarvoor moesten wij er ook vaak bij zitten! En als je aan het koken ben en ze wil bij je zijn, zette ik mn dochtertje in de kinderstoel erbij, kan ze goed zien wat je doet en ze is dichtbij je!
     
    Nidi vindt dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    T komt en gaat in fases. Onze dochter kan echt prima zelf spelen, altijd eigenlijk al en dr zijn gewoon periodes bij dat we 'de pineut' zijn en ze continue opgepakt wil worden, niks goed is, geen geduld, 'mama kleef' zeg maar. Nu is ze van nature al een driftkikkertje met weinig geduld, dikke tranen wanneer ze iets niet mag en nu ze ouder is staat ze bij tijden ook echt nijdig te springen en te driften, terwijl t een dag ervoor bijna 'oh oke, ga ik wat anders doen' was. Rond 14 maanden en 1.5 jaar zat hier zo'n kleefperiode. Soms ook een paar daagjes tussendoor als ze met dr tandjes zat of gewoon niet lekker. Ik ging dr altijd maar gewoon in mee, soms hielp een extra tukje of vervroegde tuk omdat ze toch ook niet helemaal lekker in dr vel zat. Echt verlatingsangst hebben we hier niet echt gehad, maar of dat toeval, karaktertje of de enorme berg kiekeboe en verstoppertje is die we al zsm ingezet hebben geen idee. Waar ik ben wil ze wel graag met dr neus bovenop zitten om te kijken wat ik doe. Dat ik er ben is bonus dan zeg maar. Vooral aardappels schillen is maar bijzonder en dan zet ik dr gewoon in dr ikea eetstoel bij me in de keuken met een fles drinken en zit ze aandachtig te loeren.
     
    Nidi vindt dit leuk.
  8. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Heel herkenbaar! Tijdens het koken zet ik hem of aan de keukentafel met een filmpje, of hij helpt mee. Hij staat dan op een learningtower en staat naast me, meestal groente te snoepen en soms met een baby mes in zijn tomaat te snijden o.i.d. of met bakjes en lepels te spelen. Dat werkt best goed!

    Maar mijn zoontje is ook zo vanaf een maand of 9, is nu 1,5 en hij gaat weer steeds meer alleen doen, hij duwt me soms zelfs weg. Heb er nooit iets aangedaan en altijd bij hem op de grond geploft! Dus komt vanzelf goed hoor!
     
  9. ettol

    ettol Actief lid

    21 aug 2013
    233
    56
    28
    Oja!!! Nu ik dit lees komen de herinneringen terug!!! De onze wilde ook persé bij mij zijn in de keuken. Ik heb toen idd ook kinderstoel in keuken gezet en zo kon ze alles veilig zien...

    Het gaat dus idd over. Al is het hier soms nog steeds huilen als ik wegga (achterlaten bij opvang of zelfs als ik even ga hardlopen)...

    Ik heb er ongetwijfeld ook aan meegewerkt dat het zo is gelopen, maar ik wil het niet anders doen dan meebewegen
     
  10. Nidi

    Nidi Lid

    11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Haar erbij zetten in de kinderstoel met koken is wel een goed idee, dat ga ik zeker proberen!:)
     
  11. Nidi

    Nidi Lid

    11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL

    Hahaha, ik noem mijn dochter af en toe Sjaan Kleef aan. Ze weet heel goed wat ze wilt met haar 11 maanden. Ik weet ook niet zozeer of het verlatingsangst is of dat ze mij misschien gewoon gemist heeft...ik werk 28 u en ben dus wel een aantal dagen in de week weg, maar dat is mijn vriend ook en daar heeft ze het echt minder bij..
    Wat fijn dat je dochter zo goed zelf kan spelen, lijkt mij heerlijk;). Ach, ik ga er maar van uit dat het vanzelf komt, ik hoop dat het weer een beetje makkelijker wordt voor haar (en mijzelf) wanneer ze kan lopen. Nu wilt ze van alles, maar lukt het haar nog niet.
     
  12. Nidi

    Nidi Lid

    11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL

    Ahh, dat is echt zo cute dat je zoontje mee gaat “koken”!
    Heel fijn om te lezen dat je je hierin herkent, af en toe vraag ik mij echt af waar ik goed aan doe. En dan is het heel prettig om te lezen dat anderen er ook gewoon bij zijn gaan zitten op de grond en zich eraan “over geven” en dat die kindjes uiteindelijk gewoon zelf leren spelen:)
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Zodra ze gaan lopen krijg je vanzelf de hele inhoud van de speelgoedbox bezorgd. Ik werk twee ochtenden vanuit huis en ben altijd blij dat ze nog een flinke ruk maakt in de ochtend dan ben ik meestal al klaar als zij goed en wel wakker is. Maar zit ik nog achter mn laptop en drenteld zij rond dan heb ik een ukkepuk bezorgdienst van vanalles: blokjes, stapelbekers, knuffies (behalve dr pratende hamster, die is alleen om te bekijken en neemt ze gauw weer mee) en alle kruimels die je nog kan vinden als je de avond ervoor nog alles gestofzuigd hebt...vervolgens struint ze dr dr boekenkast af en haalt alle boeken dr een voor 1 uit en propt ze in dr ikea keukentje en sleurt ze dr hamster onderweg ook nog mee, die twee zijn samen op boevenpad, gaat dan voldaan op dr kont zitten trekt er een boek bij van de ravage in dr keukentje en gaat met dr hamster samen zitten bladeren...en na dr tuk als mama alles weer opgeruimd heeft begint t hele spel weer opnieuw.
     
    Nidi vindt dit leuk.
  14. Nidi

    Nidi Lid

    11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hahaha, fantastisch! Ik zie het gelijk helemaal voor me! Daar zou ik prima mee kunnen leven;) nu ben ik een soort wandelend speeltoestel.
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    mja, ze probeert ook van alles uit te vreten. Zo zit ze rustig en stilletjes een boekje te 'lezen' zo vindt er een diepte analyse plaats op de werking van de kastdeursluitingen of probeert ze een slapende kat te besluipen...en dat verschilt ineens van t ene op t andere moment. Nu ben je klimtuig dan ben je signalerings expert in wording. Vraag me af hoe je dat met twee moet doen...
     

Deel Deze Pagina