Baby blijkt groot hoofd tijdens 20wkn, GUO

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kroon555, 9 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kroon555

    Kroon555 Lid

    1 mrt 2017
    68
    38
    18
    Vrouw
    Hoi,

    Afgelopen woensdag hebben wij de 20wkn echo gehad. TIjdens de echo leek alles goed, maar uiteindelijk bleek het hoofdje van de baby te groot: HC P97,7.
    Wij moeten daarom voor aanvullend onderzoek naar het ZH en krijgen een Guo (echoscopisch onderzoek dat door de gynaecoloog wordt verricht). Nu heeft mijn man ook wel een redelijk groot hoofd, dus probeer ik me niet al te veel zorgen te maken (al is dat best wel moeilijk).

    Zijn er toevallig meer mensen die dit ook hebben meegemaakt??
     
  2. BakingSoda

    BakingSoda Bekend lid

    1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Nee, niet meegemaakt, wel dat er bij de guo (guo ivm ICSI =standaard) een klein buikje werd gemeten. Buikje werd met 30 weken opnieuw gemeten en loopt nu 3 weken voor.

    Ik hoop dat alles goedkomt voor jullie. Veel sterkte en succes ook, hopelijk is alles goed de volgende keer.
     
  3. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ja hier! Hoofd op P98 en later zelfs P99. GUO gehad en niets aan de hand. Dat zei de verloskundige al toen ze ons door verwees. Ook de arts die de GUO uitvoerde zei vooraf al dat ze niets ging vinden. Ze kijken naar een waterhoofd en tumoren, maar die hadden ze ook op de normale echo wel gezien. Ons mannetje bleef gewoon een groot hoofd houden. Ook nu trouwens bij metingen bij het consultatiebueau. Zijn papa en zijn grote broer hebben dat ook, maar bij zijn broer bleef de meting nog net binnen de marges destijds. Maak je geen zorgen. Ze moeten je doorverwijzen, dat is de procedure, maar vaak vinden ze niets. Zie het gewoon als een extra controle. Ik was ook zenuwachtig hoor, maar er ligt hier een kerngezond mannetje naast me.
     
  4. Kroon555

    Kroon555 Lid

    1 mrt 2017
    68
    38
    18
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!
    Stelt me toch weer een beetje gerust...gelukkig morgen al de GUO.
    @Roos32 ; heb je meerdere echo's gehad i.v.m. het hoofdomtrek van >P98?
     
  5. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik heb na de GUO nog meerdere extra groeiecho's gehad waar niets meer uit is gekomen. Soms stabiliseert de groei van het hoofdje, waardoor het weer binnen de marges valt, maar bij ons bleef het hoofdje gewoon groot. Kijk ze gaan uit van een gemiddelde, maar dat gemiddelde is mede bepaald door baby's die een uitschieter naar beneden of naar boven hebben zoals die van ons.
     
  6. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Laat je niet bang maken hoor. Mijn hele zwangerschap hebben ze gezegd groot hoofd groot hoofd. Echt ik dacht hij moet er nog uit he. Nou alles is mij meegevallen hoor. M'n zoon heeft geen klein hoofd maar past gewoon bij hem.

    Succes!
     
  7. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Oh ja wat @esklessebes nog zegt. Tijdens de bevalling geen last van gehad :roflmao:. Mannetje was met 4270 gram sowieso aardig aan de maat, maar ik ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, dus ook daar moet je je niet druk om maken :D
     
    esklessebes vindt dit leuk.
  8. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Zit het in de familie?

    Hier nl in verhouding grote hoofden: >p95 terwijl buik en benen rond de p40.
    Nu ook weer een manneke met een hoofd op de +2 lijn (lengte 0-lijn)
    Maar.. ik zelf heb ook een groot hoofd. Dus ja, hier gewoon erfelijk bepaald.
     

Deel Deze Pagina