Baby Charlie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Deedee91, 7 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
  2. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Ik vind het echt belachelijk wat de rechters hebben gedaan.
    Hij mag dan misschien niet beter worden maar ouders moeten de kans krijgen om er alles aan te doen.
    Ze hebben zelf alle geld voor de behandeling dus laat ze gewoon gaan.

    Onmenselijk dit
     
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Hartverscheurend!
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind het laten lijden van een kindje juist onmenselijk. Bemoeienis van de paus en Trump vind ik ook zeer ongepast.
     
    meis1987, Chocolat, Manque en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Niet mee eens
    ouders weten nog altijd wat het beste voor hun kind is
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Waarom?
     
  7. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Lijkt me dat artsen hier meer vanaf weten dan de ouders.
     
    Chocolat, Manque, Aszz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Elk kind is verschillend ouders kennen hun kind het beste die zien hun kind 24 /7
     
  9. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Ik vind het verschrikkelijk dat er vijf (!) artsen zijn die mogelijkheden zien en hun expertise aanbieden, en dat hier vervolgens niets mee wordt gedaan. De ouders vragen twee, drie maanden tijd... Als het om mijn kind zou gaan zou ik ook tot het uiterste gaan, als er ook maar een sprankje hoop zou zijn (zoals het medicijn waar over wordt gesproken).
     
    disaro, Logan, Victoria30 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Maar wat als er 5 artsen tegen je zouden zeggen dat er nog mogelijkheden zijn die de moeite waard zijn?
     
  11. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Dit dus
     
  12. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Idd. Pas nog in zembla geweest van een jochie gewoon hier in Nederland waarvan de ouders de artsen gesmeekt hebben hem een canule te geven. De artsen vonden het onzin en het zou zijn lijden alleen maar rekken omdat hij ook al gehandicapt was. Ondertussen ging het steeds slechter met het jochie en ouders werd verteld afscheid te nemen. Ouders hebben het kind naar zuid Afrika gevlogen want de arts daar wilde het wel doen. En wat gebeurde er? Het kind knapte weer helemaal op.

    Ot.. geef die ouders de kans om alles te proberen. Artsen zitten er nog veel te vaak naast om het maar op te geven.
     
    disaro, Logan, DastyQueen en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Ouders zijn niet objectief en juist zeer bevooroordeeld en egoïstisch, wat ook logisch is: ze houden van hun kind en willen het zo lang mogelijk bij zich houden. De alternatieve therapie die wordt aangeboden is alleen nog maar op muizen getest, niet op mensen. De kinderen die wel hersteld zijn hadden een andere en minder ernstige vorm van de ziekte, dat vemeldt dit artikel niet! Ik vermoed dat de artsen die dit aanbieden een mooie casus zien om hun behandeling op een menselijk proefkonijn uit te testen. Ik denk dat de ouders afscheid moeten nemen van hun kindje. Het wordt nu door apparaten in leven gehouden, wat is daar natuurlijk aan!? Dit kindje kan nooit een menswaardig leven krijgen. De schade die is opgelopen wordt in ieder geval nooit meer teruggedraaid.
     
    Orselia, Chocolat, Mopa36 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Ik ben blij dat jij niet in deze situatie zit
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    ?! Waarom ga jij het meteen zo persoonlijk maken?

    Dit kindje heeft pijn, verdere behandeling betekent rekken van de lijdensweg. Dat vind ik onmenselijk.
     
    Chocolat, Hopsatee, Athina en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Lastig... Hoe weten ze dat het kindje pijn heeft?
     
  17. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik vind het zo moeilijk. Ik kan de ouders heel goed begrijpen. Ze houden zich aan elke strohalm vast. Maar als het jongetje alleen maar lijd en de artsen zeggen dat het onmenselijk is..
    Ik weet het echt niet. Maar ik vind het enorm triest voor de ouders
     
    Athina vindt dit leuk.
  18. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Dit kind helaas niet
    Charlie is vanaf geboorte (11 maanden dus) in het ziekenhuis geweest en door de artsen en verpleging verzorgt
    Overigens is het kindje al overleden dit is "oud" nieuws
    Ze mochten hun zoon niet eens mee naar huis nemen om te laten sterven onbegrijpelijk
     
  19. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Ik weet niet waar je dat gelezen hebt hij is nog helemaal niet overleden.
     
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Reden voor sterven in het ziekenhuis is waarschijnlijk o.a. omdat ze medicijnen kunnen geven om het sterven zonder lijdensweg te laten gebeuren.

    Het is lastig, cultuur, geloof, levenservaring, alles komt samen in deze onmenselijke situaties. Daarom is het naar mijn idee het beste om de keuze te respecteren zoals iemand hem maakt. Je weet pas wat je doet als je zelf in de situatie staat kan ik helaas uit ervaring vertellen.
     

Deel Deze Pagina