Baby draait tijdens verschonen

Discussie in 'Verzorging' gestart door Logan, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

    Logan Niet meer actief

    Onze zoon draait al even alle kanten (rug/buik/360 graden rond) op maar heeft vorige week ontdekt dat dit ook op de commode kan.
    Zodra hij neergelegd wordt draait hij gelijk door op zijn buik en als het even kan begint hij aan zijn 360 graden rondje.
    Speelgoed geven, afleiden door te praten/zingen/gek doen, op de grond of ons bed verschonen helpt allemaal niet. Terugdraaien resulteert in gillen, boos worden en huilen.
    In het aan- en uitkleden ben ik heel handig geworden maar een luier verschonen is onmogelijk op die manier.
    Het is niet dat hij niet op zijn rug wil liggen, hij speelt ook wel eens op zijn rug dus dat is uitgesloten. Als ik hem op het aankleedkussen zijn gang laat gaan draait hij ook een kwartslag, ik vermoed dus gewoon ontdekken...
    Iemand een tip? Ik ben gemiddeld 15 minuten bezig met simpel verschonen en vanmorgen lag hij met zijn knie in de poepluier te draaien ;).
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    En als je hem iets geeft wat hij normaal nooit krijgt?

    Misschien even je telefoon oid?
     
  3. Logan

    Logan Niet meer actief

    Dat kan ik nog proberen! Meestal geef ik hem het pakje doekjes maar dat is niks nieuws. :)
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Houdgreep: beentjes tegen zijn borst en je onderarm in zijn knieholtes. Dan
    kan hij geen kant meer op en ben je zo klaar. Hij zal het vermoedelijk niet waarderen maar dat is wat anders :)
     
  5. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Het enige dat hier helpt is hem een flesje drinken geven. Alleen dan blijft hij stil liggen bij het verschonen. Succes! :)
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Zo deed ik het ook. Ze gingen gewoon in de houdgreep. Ga er geen heel circus van maken.
     
  7. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Bij mij gaan ze gewoon met dwang, hou de beentjes goed vast en laat met mijn stem weten dat ik serieus ben, en blijf haar op de rug terug rollen, ga er geen poppenkast van maken dan blijf je aan de gang....en nee leuk vinden ze het niet maar daar heb ik dikke sc'''''t aan, het moet even en daarmee uit.

    Je kan ook om het je wat makkelijker te maken van die luierbroekjes aanschaffen maar weet zijn maat niet, die van mij (tweeling) dragen net maat 4 en zijn 7 maanden.
     
  8. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.387
    4.670
    113
    Deed ik ook
     
  9. Esje87v

    Esje87v Actief lid

    21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook altijd drukke boel op de commode. Het helpt nog het best om hem iets te geven wat nieuw is voor hem. Op gegeven moment wordt dat goed zoeken, maar het werkt vaak wel ;)
     
  10. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.534
    1.885
    113
    Is ook wel een fase denk ik hoor. Mijn dochter had het ook een tijdje maar dat is nu wel weer voorbij.
    Als ze net het omdraaien hebben doorgekregen is het zo leuk om te te doen maar straks is de nieuwigheid er weer vanaf :)
     
  11. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Momenteel is het een haarborstel. Vorige week een bus talkpoeder.
    Allemaal reuze interessant :p
     
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.913
    113
    Ik geef hem afwisselend iets in zijn handen. Kan de tube tandpasta of zinkzalf zijn. Nu is het flesje haarlotion of bortel favoriet en ook een sleutelbos doet wonderen. Als dat niet werkt dan gaat hij in de houdgreep.
     
  13. Theedoek

    Theedoek Actief lid

    5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, en dan over de spuitluiers nog maar te zwijgen :D
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  14. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Herkenbaar. Ik geef iets van de commode wat ze dus normaal niet krijgen. Werkt wel prima en anders gewoon houdgreep en doorpakken.
     
  15. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.136
    1.058
    113
    Babyworstelen :D!
    Blijf het gek vinden dat het niet in de boekjes terug te vinden is, want volgens mij moet iedere moeder gedwongen mee doen aan deze 'sport' :cool:...

    Idd houdgreep zoals beschreven. En snel werken. Je wordt vanzelf handiger. En ooit wordt het weer beter.
     
  16. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik kreeg hier geen melding van, vandaar mijn late reactie. :oops:
    Ik heb de babygym nu op de commode gelegd met aankleedkussen er tussen. Dit werkt, als ik maar opschiet :D
    Ben wel blij dat niet de enige ben.

    Hij doet al vanaf ruim 3 maanden, dus echt nieuw is het niet. Dat vind ik vooral zo gek :p

    Hou maar op inderdaad :D Ik kon gelijk het bad vullen.
     
  17. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Graag gedaan, kusjes! :D Sara vindt z'n kamer zooo mooi en ze vindt hem zoooo lief haha!
     
  18. Logan

    Logan Niet meer actief

    Aaahh ze was zo lief voor hem :D
     
  19. Theedoek

    Theedoek Actief lid

    5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Aaaah :eek::D:p
     
  20. Kate87

    Kate87 Bekend lid

    11 jan 2017
    636
    595
    93
    Hier de houdgreep en woedeaanval negeren. Ik heb sinds kort een aankleedkussen XXL van Kidz impuls en dat is echt een wonderding. Daardoor ligt hij een soort in een kuil waardoor hij niet echt kan rollen. Verschonen was nog nooit zo eenvoudig haha!! En luierbroekjes!
     

Deel Deze Pagina