Oplossing voor rollende baby!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Skye, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

    Skye Niet meer actief

    Mijn meisje is sinds kort ook 's nachts aan het rollen geslagen. In haar slaap rolt ze op haar buik. Heb ik geen problemen mee dat ze op haar buik slaapt, maar ze wordt iedere keer een beetje wakker als ze op haar buik ligt en dan wil ze terug op haar rug en dat lukt dus op een of andere manier niet. Ze begint dus te huilen. Dan leg ik haar weer goed (ze slaapt trouwens nog wel redelijk, want ogen gaan niet open), maar een paar uur later ligt ze dus weer op haar buik en is ze weer aan het huilen.

    Iemand een oplossing, zodat ze in haar slaap niet meer op haar buik kan draaien. Wordt er een beetje moe van dat ik er elke 3 uur uit kan om dat mijn dame weer op haar buik gedraaid is!
     
  2. Wupped

    Wupped Bekend lid

    21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Daan draait niet in een trappelzak. Die maak ik gewoon goed vast aan het voeteneind en werkt prima ( daan draait zijn hele bed door anders ook op zijn buik als ie de kans ziet) hij ligt nu gedwongen op zijn rug en vind het prima
     
  3. Angelique05

    Angelique05 Actief lid

    10 jan 2009
    189
    1
    18
    Vrouw
    Moeder
    of een handdoekkenrol in de rug leggen misschien?
    succes
    groetjes angelique
     
  4. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    even door bijten ben ik bang, zodra ze het terug rollen heeft ondekt zal het overzijn.

    Blijkbaar vind zze het lekker om op haar buik ook te slapen, dus ik zou het persoonlijk niet belemmeren en al zeker niet iets in haar bed leggen om het tegen te houden
     
  5. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia lukt het niet door een deken er strak omheen te doen, dus heel diep, goed instoppen aan de zijkanten. Als het moet kun je het ook nog extra instoppen als ze eenmaal slaapt (ons meiske maakt het zelf vaak een beetje los als ze in slaap probeert te komen).

    De meeste dingen waarmee je haar vastlegt in bed zijn niet zo heel veilig. Ik zou dat dus persoonlijk niet doen, alhoewel ik je irritatie begrijp!
     
  6. schaapie123

    schaapie123 Niet meer actief

    gewoon even doorbijten em braaf terug leggen, of even negeren,soms vallen ze na 5 min huiilen ook gewon in slaap
     
  7. sweetamber

    sweetamber Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hahaha, ja ken het probleem. Wij vouwen zijn slaapzak nu onder de matras aan het voeteneind. Dat hielp in het begin heel goed, maar ook dat maakt 'm nu niet meer uit:D:D:D
    Wij vinden 'm vaak bovenin bed, of op zijn buik of in een "bidhouding" als je begrijpt wat ik bedoel (knietjes onder de buik):(:(:(
    Soms valt hij wel weer in slaap en soms moeten we er toch heen om 'm te draaien. Heb me ook al afgevraagd wat DE oplossing zou zijn, maar het moet ook nog veilig zijn...
     
  8. mama Sylvie

    5 jul 2009
    58
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Om draaien, kruipen en andere dingen behalve slapen in bed te voorkomen ligt Björn vast in de safe-t-sleep. Ik vind het een ideaal ding. Hij ligt veilig vast en kan geen gekke dingen doen. Omdat hij een buikslaper is, kan hij het ook niet zelf losmaken.

    De safe-t-sleep is niet eens zo duur en misschien het proberen waard. Ik ben er erg blij mee in elk geval.

    Succes!
     
  9. Kletskous

    Kletskous Niet meer actief

    ik zit er ook aan te denken om de safe-t-sleep te kopen. Want het is hier gewoon niet normaal meer. Alles al geprobeerd.

    strak toedekken
    Slaapzak
    Dikke slaapzak
    Slaapzak met mouw. Nee hoor meneertje trekt zich aan de spijlen op zijn buik en kruipen maar in zijn bedje en ook staan. En savonds is het heel erg dan blijf je hem omdraaien op zijn rug. Hem laten gaan heb ik ook geprobeerd maar dat werkte ook niet.
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon eens proberen om haar maar even te laten gaan en anders telkens terugleggen. Gaat vanzelf over ;). Vastleggen zou ik zeker op die leeftijd niet meer doen, ze moeten het toch leren.
     
  11. Sannaa

    Sannaa Fanatiek lid

    12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik laat hem gewoon liggen zoals hij ligt. Wat maakt het uit dat hij op zijn buik slaapt? Dat deed hij al vanaf een maand of 8, dat kan toch geen kwaad, meer op die leeftijd? Ik zou niet weten waarom je een kind vast gaat leggen als hij nou eenmaal het lekkerst op zijn buik slaapt. Ik begrijp dat bij de TO haar dochtertje wakker wordt en gaat huilen, dan is het lastig, maar als je kindje het fijn vind om lekker te liggen dan mag hij dat toch? Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn partner me iedere keer anders gaat neerleggen, omdat ik niet op mijn buik mag liggen.
     
  12. Tesske

    Tesske VIP lid

    24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    sanne met de safe t sleep kan je kindje wel op buik of rug of zij draaien, kindje kan alleen niet het hele bed door rollen.
     
  13. Arja

    Arja Bekend lid

    2 nov 2008
    951
    0
    0
    En als je aan de slaapzak aan de zijkanten twee stroken naait die je aan de spijlen van het bedje vastknoopt? Of zou dat niet veilig zijn?
     
  14. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Je mag je kindje helemaal niet vast leggen, het kindjekan zich dan vast draaien en misschien wel ophangen

    Ik snap het probleem niet zo, het belemmerd de ontwikkeling vind ik persoonlijk
     
  15. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    gewoon blijven ademen blijven draaien en wachten tot ze ook terug kan draaien. tot die tijd sterkte met de gebroken nachten. duurt een paar maandjes en dan komt ze elke keer verstrikt te zitten in haar slaapzakje als ze ook terug kan rollen. van het heen en weer rollen en moet je de slaapzak goeddoen snachts, die fase zit ik dus nu. je went eraan.

    vastleggen is absoluut geen slim idee. geloof zelfs dat het niet eens meer mag. maar ieder zijn ding uiteraard.
     
  16. lin80

    lin80 Fanatiek lid

    7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Even geduld hebben nog en niet meteen er naar toe rennen als ze begint te huilen omdat ze weer op haar buik is gedraaid.
    Als je haar meteen weer terug zou draaien duurt het namelijk langer voordat ze door heeft hoe ze weer op haar rug moet komen.
    Wij hebben het hier ook een paar weekjes gehad, maar op een gegeven moment kon ze ook terugdraaien en toen was het klaar. Vanaf dat moment slaapt ze altijd op haar buikje. (met de knietjes hoog opgetrokken onder haar buikje.:D)

    Vastleggen zeker niet doen, dat is zelfs erg gevaarlijk. Wel zou je eventueel de dekens iets strakker over kunnen doen zoals ook al is aangegeven.
     
  17. grietje

    grietje Fanatiek lid

    16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hier het zelfde gehad, maar na een week of twee ging het ineens een stuk beter. Mijn ventje slaapt wel de hele nacht op de buik nu, wordt alleen nog paar keer wakker voor de speen. Maar hij heeft nog nooit een nacht doorgeslapen, dus dat zijn we gewent..

    Instoppen etc. werkte hier niet, hij werd er alleen maar super boos van.
     

Deel Deze Pagina