baby groeit te hard

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silly88, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

    adi Niet meer actief

    Bianca ik moest ook gelijk aan jou denken toen ik dit verhaal las.
    Het is inderdaad verstandig om naar de KA te gaan, en o.a. naar de schildklier te laten kijken.

    Ik vind CB in deze juist goed opmerkzaam, dat een kindje BV krijgt, betekent het niet per definitie dat elke groei ´normaal´is. Er is ook zoiets als aangeboren- hornomale afwijking.

    Heel veel succes meid, stel al je vragen aan de KA, vraag om de begeleiding bij de diètist, strakt bij de introductie van de bijvoeding enz.
     
  2. fafje

    fafje Niet meer actief

    hey silly, rustig aan meid... niet teveel piekeren even afwachten wat de arts zegt en wat de onderzoekjes doen..

    sterkte xx
     
  3. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Hier ging t bij bv ook tot 6 maanden als en speer. niet zo extreem als jij maar ze waren dan ook iets kleiner bij de geboorte.
    maar ja wat doe je er aan?
    Kijken kan geen kwaad. maar vind het opvallend dat hij beide doet lengte en gewicht. dus wat dat betreft lijkt t me gewoon een flink kind.
     
  4. Aurin

    Aurin VIP lid

    10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    mijn zoontje was 4640 en 56 cm bij geboorte

    bij 7 weken 7320 gram en 63.5 cm..
    ik gaf toen nog volledige bv..

    ben na 8 weken gestopt met bv, en op fv ging hij langzamer groeien, maar hij is nog steeds groot en groeit snel.

    Collin zat ook boven de curve, maar was geen probleem..

    Ik ben zelf 171 cm en zijn vader is 2 meter...

    Zou me persoonlijk niet te druk maken, oke hij is groot..? tja.. de ander is klein..

    volgens mij is t prima zolang hij zijn eigen lijn maar volgt en geen rare pieken of dalen heeft.

    Denk dat naar een KA gaan nooit kwaad kan.. ik heb het nooit gehoeven met coll..
     
  5. Gwen81

    Gwen81 Fanatiek lid

    24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is een beetje offtopic misschien en waarschijnlijk vind je het een domme vraag, maar.. hoe weet je zo zeker dat het niet aan bv kan liggen?
     
  6. Aurin

    Aurin VIP lid

    10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    mijn bv was heel vet, en collin dronk HEEEL VEEL, Te veel volgens de lactatiekundige.. overgestapt op fv, en dit ging veel beter.. hij was voldaner en zijn enorme groei nam iets (iets maar) af..
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.715
    113
    sorry, maar teveel borstvoeding kan dus eigenlijk niet
     
  8. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Zo zeker weet ik dat niet maar het is zeeeeeer onwaarschijnlijk. Borstvoeding is de meest natuurlijke voedingsbron. Als je kindje teveel drinkt, koppel je eerder af en te voedzaam vind ik onzin.
     
  9. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Jee heftig! Kan me voorstellen dat je daarvan geschrokken bent. Helemaal als ze ook met een mogelijk syndroom aan komen zetten.
    Probeer maar niet te veel te googlen en ik weet het, das moeilijker gezegd dan gedaan.

    Wanneer weet je meer?
    Veel sterkte in ieder geval, ik hoop voor jullie dat het meevalt.
     
  10. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja de KA had al gezegt ga niet googelen maar ja ik moet het dan ook gewoon weten. wel dom achteraf want ben me dood geschrokken. gister heb ik ze nog aan de lijn gehad. hij heeft een paar symptomen, maar ook veel heeft ie niet dus het is echt afwachten. maandag krijgt ie een echo van zijn buik om te kijken of zn organen vergroot zijn daar krijg ik s'middags de uitslag van.
    30 november moet ik naar de klinisch geneticus ofzo ? en dan na 4/6 weken krijgen we de uitslag. ondertussen moet ik met hem om de zoveel tijd op controle komen bij de KA. (en dan zelf maar hopen dat ie even niet meer groeit:))

    maar goed mn moeder had even gekeken in de boeken van mijn broer en ik als baby en daar stond dat mn broer met 8 weken oud 7 kilo woog dus dat is ook best veel (ons kindje met 6,5 week 7,3 kilo) mn ene opa, mn oom en mn broer zijn rond de 1.90. ikzelf ben 1.74 en mn vriend 1.85 dus klein is het niet. hoop zo dat ie gewoon alleen groot is
     
  11. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Wij duimen allemaal met je mee meid! Het klinkt idd alsof het ook in de familie zit, maar het kan nooit kwaad om het na te laten kijken!

    Wanneer moet je naar de KA? Hou je ons op de hoogte?
     
  12. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja ik hoop het echt! en dat syndroom zit bij allebei niet in de familie (ook al zegt dat natuurlijk ook niet alles). groot zijn blijkbaar wel :)
    ik probeer er gewoon niet te veel aan te denken, hoe moeilijk dat ook is. wil gewoon lekker genieten van hem. hij is steeds meer aan het lachen en een depri moeder erbij is ook niet leuk voor hem natuurlijk. dus afwachten maar

    ma 22-11 echo van zijn buik + uitslag
    di 30-11 klinisch geneticus ( en vanaf dan over 4-6 weken de uitslag)
    do 2-12 controle KA
     
  13. cherie

    cherie VIP lid

    18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Het is goed dat ze het nakijken. ik zou je verder toch adviseren je niet te druk te maken voor zover het lukt.
    Ik heb van dichtbij meegemaakt dat een vriendin doorverwezen werd omdat het kind mogelijk een of ander syndroom had. ze werd van het kastje naar de muur gestuurd. KA en geneticus. Uiteindelijk hebben ze na 8 mnd een dna test gedaan. en na 5 keer wel niet bleek dit kindje het niet te hebben.
    Ze had ook verder geen symptomen behalve 1 ding. (wel kenmerkend er voor)
    maar tis jammer want ze heeft op die manier niet echt kunnen genieten die periode van de kleine. Ipv dat ze dan gelijk een dna test gedaan hadden. had een hoop ellende gescheeld.

    MAar vermoed dat ze dat bij jou wel vlot doen.
    Klinkt alsof jullie ook gewoon grote kindjes in de fam hebben.
     
  14. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier vorige week maandag de echo gehad van zijn buik. wel gek de laatste keer met een echo was het bij mijn buik, en zat hij er nog in :p maar goed in ieder geval hebben we de echo gehad. dinsdag werden we gebeld over de uitslag:

    voor zijn leeftijd zijn zn organen te groot. maar hij is natuurlijk helemaal groot. beetje raar als je een groot lichaam hebt met mini organen er in, dat klopt natuurlijk ook niet. dus in verhouding met de grootte van zijn lichaam zijn ze in verhouding.

    dus nu hebben we morgen een afspraak bij het CB en s'middags naar de klinisch geneticus!
     
  15. fafje

    fafje Niet meer actief

    succe sen sterkte silly!!
     
  16. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Veel succes meid! Ik weet hoeveel gedoe het is met zo'n ziekenhuis!
    Zo'n echo vond ik ook maar raar.... Hou je ons op de hoogte?
     
  17. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Idd veel succes meid! Door de echo ben je dus nog niet zo heel veel wijzer, of wel? Ze zijn wel groot, maar in verhouding.... Pfff... blijft afwachten, spannend hoor!

    Ik duim nog steeds voor jullie dat het allemaal meevalt!
     
  18. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Silly: Ja net wat je zegt hij is al groot dus zullen zijn organen ook wel wat groter zijn.
    Hopelijk is hij gewoon groot en is er niks ernstigs aan de hand. Heel veel succes morgen en sterkte met wachten!
     
  19. Sabrina1984

    Sabrina1984 Fanatiek lid

    9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Hoi Silly

    Ik zie je tekst staan en denk lezen.
    mijn dochter is geboren met een zwangerschap van 41 wk en 2 dagen.
    zij was bij de geboorte 54cm en 4160gram.

    Met 8 weken was ze 6490gr en 62.5cm ze groeide ook veels te snel en waren ook aan het zeuren dat ze te groot was.
    ze zat ook boven de lijnen.

    nu is ze ander half en zit ze nog boven de bovenst lijn.
    18 maanden was ze 88cm en 12.2 kilo.(ze heeft de maten van een kindje van 2)
    als ze ook naast iemand van 2 staat zeggen ouders vaak tegen ons ow is ze ook 2.
    en dan ze ik nee pas ander half en staan ze ons met groote ogen aan te kijken he wat zegt u!!!!
    ze ziet er goed uit en is een vrolijk heerlijke gezonde meid.
    heb me zelf er nooit iets van aangetrokken het zit namelijk in de familie groote kindjes.

    hoop dat het een beetje een opbeurend verhaal voor je is en dat je lekker moet genieten van je kindje.

    Groetjes sabrina1984
     
  20. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ik hoop het ook..!!maar hou mn hart vast. ben vandaag weer bij het CB geweest en was zelf in de veronderstelling dat ie niet echt meer gegroeit was. nou hij is nu 61,5 cm en 8250!!!! :( hij groeit dus nog steeds even hard.
    met de geb..: 4290
    met 1 maand: 6560
    met 2 maand: 8350
    voor de rest gaat alles goed mt hem. vanaf 4 weken oud lacht ie al en is zich heel erg bewust van alles. de kat en de hond zijn erg boeiend thuis die zit ie steeds te volgen :p alleen de arts bij het CB vond ie niet zo boeiend dus ik moest even de kamer uit omdat ie alleen naar mij bleef kijken. ook zn lichaam loopt goed. hij is ook best sterk.

    maar goed bij de geneticus niet veel wijzer geworden. veel symtomen heeft ie niet van dat syndroom maar goed ze willen toch testen. ook gaan ze kijken naar zn vet verwerking
    /stofwisseling ofzo. het bloed enz. gaat eerst naar AMC en daarna na LMC en dan pas weer terug naar hier. het gaat 2-3 maanden duren. als dat het niet is gaan ze verder onderzoek doen dus voorlopig is dit niet voorbij :(
     

Deel Deze Pagina