baby groeit te hard

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silly88, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik lees ff mee...
     
  2. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ff een tijdje niet gekeken hier...maare ik weet nog niks in ieder geval. alleen dat toen hij 2maanden en anderhalve week oud was al ong 9 kilo woog! dus mn hoop dat ie stopt met groeien is nu wel weg. maatje 68 heb ik maar sinds van de week nu voor hem gepakt. voor de rest qua ontwikkeling gaat het volgens mij goed met hem. hij probeert zelf te zitten, dat probeert ie de hele dag, en vind alles om zich heen heel erg interresant.
    de uitslag is in ieder geval nog niet bekend

    ja als dit het niet is gaan ze toch weer verder zoeken dus kan het altijd vragen natuurlijk. ik word er inderdaad af en toe beetje gek van dat je niks weet, maar goed zal toch af moeten wachten. en mn schoonouders die denken nog steeds dat het 'hollandse welvaart' is, maar die hoop heb ik niet meer. afwachten maar!
     
  3. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    zo ging het met zn kledingmaten:

    maat 50: 1 dag tot 1 week oud
    maat 56: 1 week oud tot 1 maand
    maat 62: 1 maand tot 2,5 maand
    maat 68: 2,5 maand.. dat is nu dus
     
  4. Kiwi08

    Kiwi08 Fanatiek lid

    30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    dikke knuffel voor jou en je zoontje!!
     
  5. Niike

    Niike Actief lid

    31 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een verhaal zeg. Ik hoop dat jullie snel duidelijkehid krijgen.

    Hoe is zijn huid eronder? In de vorm dat hij snel groeit,kan zijn huid dat aan? Hij is ook wel snel met ontwikkelen toch? 2 Maanden en dan al proberen te zitten, echt knap!
     
  6. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    dat gaat allemaal goed, niks aan het handje. hij probeert ook dingen vast te pakken nu (bijv mn touwtje van kleding, mn ketting en ook af en toe mn haar, auw!) hij huilt alleen heel veel de laatste 1,5 week.
    4 januari gaan we weer naar de KA dus ben benieuwd. volgens mij is hij nu nog meer gegroeit als hiervoor, er zit geen rem op. hij ziet er uit alsof hij een maand of 6 is
     
  7. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Jeetje meis wat heftig!
    Mijn jongste 2 kindjes zijn tegenovergesteld, de oudste groeide gewoon normaal, dus ik kan je niet helpen.
    Wel wil ik jullie veel sterkte wensen en ik wens jullie alle goeds toe voor het nieuwe jaar!
     
  8. Nachtzon

    Nachtzon Fanatiek lid

    12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België

    heb jij enig idee hoe raar mijn man en dochter keken omdat ik hier plotseling (terwijl zij een verdrietige film kijken) in luid gelach uitbarst?


    whahahaha:D:D


    Ontopic, ik hoop dat je goed niews krijgt meis!!!! ik dium iig.
     
  9. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hm, onze zoon groeit ook enorm hard, zoals je aan mijn banner kunt zien is hij nog geen 2 maanden (as dinsdag) en hij gaat nu al naar maatje 68. Bij zijn geboorte was hij 4620 gram en 58 cm, ik schat dat hij nu rond de 6 kilo weegt ofzo. Het cb heeft hier helemaal niet moeilijk gedaan...??? Typerend eigenlijk.

    Hier ook een snelle vent die wilt gaan zitten en dingetjes vast pakt, dat herken ik dus ook aan jouw verhaal...

    Sterkte ermee hoor!!
     
  10. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    ja alleen met 2 maanden woog hij al 8250 dus misschien vandaar. heb zo'n gevoel dat ie nu 10,5 kilo weegt!
    dat soort dingetjes wil hij inderdaad wel graag

    goed nieuws & slecht nieuws te horen gekregen gister. de KA belde over de uitslag:

    slechte nieuws is: de test op leptine (ofzoiets = opname/afbraak vet) is niet goed gegaan. in het UMC is het buisje kapot gevallen of kwijt geraakt ofzo dus die moet opnieuw (!!!)
    goede nieuws: de test waarbij ze keken naar zn chromosomen is goed! geen syndroom!! er zitten geen grove fouten in zn mannelijke chromosoom, aldus de KA. dus daar ben ik heel erg blij mee!!! :D

    maar goed die andere test moet dus opnieuw en ze gaan ook verder kijken wat het dan wel is. dus naar zn stofwisseling en schildklier kijken. alsnog gaat er iets niet goed bij hem maar vind het al een hele opluchting
     
  11. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow grr daar kan je toch kwaad om worden he. Buisje kwijt of stuk :(
    Moet het arme kind weer bloed laten prikken.
    Nuja, is niet anders. Maar als ik jou was zou ik dan gelijk vragen om de kinderarts dat die het doet. Gewoon zeggen dat de vorige keer een ramp was!

    Wel goed nieuws dat ie niet dat syndroom heeft.
    Maarja, wat nu wel he...... Vreselijk dat wachten.
    Sterkte!
     
  12. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    heel erg bedankt.. dat wachten is inderdaad vervelend. nu weer opnieuw bloed prikken en dan maar weer wachten. ik ga gelijk vragen of de KA zelf prikt want heb geen zin in dat gedoe, en zeker niet omdat ie net ook al zn inenting gehad heeft

    straks naar de KA en ben net naar CB geweest:

    66 cm en 10050 kg dus hij groeit nog steeds even hard, jammer genoeg..
     
  13. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    zn lengte:
     
  14. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    zn gewicht:
     
  15. adi

    adi Niet meer actief

    Inderdaad een hele afwijkende gewichtscurve, ook ten opzichte van de lengte. Ik ben nu erg benieuwd naar de foto van jullie kleine/ grote knul.

    Wat zeiden ze op het CB? En ben erg benieuwd wat de ka zegt. Hopelijk vinden ze de oorzaak van zijn explosieve groei, want zo is het voor de ontwikkeling van jullie man ook niet fijn denk ik.
     
  16. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.498
    2.389
    113
    Toen ik zijn lengte zag dacht ik: "o, dat is nog niet zo afwijkend, groeit lekker met zijn lijntje mee, maar zijn gewicht is inderdaad wel heel hoog t.o.v. zijn lengte."
    Hopelijk is het iets tijdelijks of waar hij later geen of weinig last van zal hebben.
    Laat je nu nog niet gek maken. Zolang hij nu lekker vrolijk is en zich goed ontwikkeld moet je ook proberen te genieten van deze periode.
     
  17. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Spannend zeg! Ik hoop voor je dat het allemaal relatief blijkt mee te vallen straks. Fijn dat je mannetje het verder in ieder geval wel goed doet! :)

    Trouwens, maat 68 vind ik niet extreem. Bij mijn jongste beginnen sommige kledingstukken in maat 62 ook al krap te zitten en mijn oudste ging met 3 a 4 maanden ook over naar maat 68. Maar goed, daar heb je verder niets aan want zijn gewicht blijft natuurlijk hetzelfde ;)
     
  18. futuremama

    futuremama Fanatiek lid

    10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Meid,

    Ik heb heel je topic gelezen en ik kan alleen maar zeggen heel veel sterkte! Kan me zo goed voorstellen dat je je hier enorm veel zorgen om maakt!!! Ik hoop voor jullie dat er verder niks uitkomt en je ondanks alles toch nog een beetje kan genieten van jullie Binkie!!!
     
  19. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    inderdaad een flink verschil in lengte en gewicht. snap wel dat ze gaan onderzoeken.

    ze zeggen dat bv kindjes niet te hard kunnen groeien maar dat is ech totale onzin. mijn zoon steeg de lucht en en is begonnen ver onder de curve en komt er nu flink boven uit. Mijn zoontje kreeg de eerste 3 maanden enkel bv en daarna flesvoeding. daarna at hij goed en niks geks of flink te veel. toch blijft hij groeien als kool terwijl zijn zus mooi lang en slank is en prima in verhouding. het ligt hier dus echt aan zijn bouw etc. papa is ook lang en breed en mama is lang en slank.

    hier was het als volgt
    geboorte 2740/44cm
    8wk 5500gr en 56cm (verdubbeld in gewicht)
    16wk 8005/65cm
    6mnd 8925/68cm
    11mnd 11.270kg/79cm
    18mnd 14.565kg/87cm
     
  20. silly88

    silly88 Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou de KA belde een uur van tevoren af, nou ja de assistent dan. ze is ziek naar huis gegaan dus nu is de afspraak verzet naar volgende maandag om 14.45

    zn lengte is idd 'normaal' alleen zn gewicht niet. die boven benen van hem, niet normaal :p zn lichaam is net van een michelin mannetje en een bol gezicht erboven

    ik denk dat ie binnen een week of 2 van shirt maat al naar 74 kan zo hard groeit ie. hoop echt dat ze snel vinden waar het aan ligt en dan medicijnen ervoor kan krijgen want denk niet dat dit echt goed kan zijn voor hem

    zn ontwikkeling gaat hartstikke goed volgens het CB. hij is behoorlijk snel met alles volgens hun dus dat is weer positief gelukkig :)

    zal straks even foto neer zetten maar hijs nu aan het huilen dus moet even stoppen nu ;)
     

Deel Deze Pagina