Baby nummer 2 na 5 jaar

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babynummer2, 10 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Hallo iedereen,

    Ik ben hier nieuw en wij willen voor baby nummer 2 gaan.
    Onze dochter is al 5 jaar oud, maar toch hebben we nu besloten om voor onze 2e te gaan. Wij waren nogal jong ouders ik was 20. Nu hebben we alles op orde en willen we voor een broertje of zusje gaan.

    Iemand ervaring met dit leeftijd verschil? Ik vind het wel heeeel spannend, vrijdag gaat mijn spiraaltje eruit ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik zwanger ben .
     
    Indy89 en Wens84 vinden dit leuk.
  2. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Spannend, wat leuk! Hopelijk duurt het niet te lang!
    Een groter leeftijdsverschil heeft ook zo zn voordelen. Je dochter zal het heel bewust meekrijgen, hoe leuk is dat?!:).
    Ons zoontje is 2,5 en wij zijn nu bezig voor nr 2, maar dat schiet nog niet echt op door miskraam, onderzoeken, complicatie.. Ons zoontje zou heel goed al 4kunnen zijn voor nr 2 er is, als dit lukt. Een voordeel vindt ik wel dat je overdag je handen vrij hebt voor de baby. Die kun je de aandacht geven :).
     
  3. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Ik hoop ook dat het niet al te lang duurt, en idd je handen vrij is ook heel fijn voor baby nummer 2. Mijn oudste zit al in groep 2 en is al behoorlijk zelfstandig zal wel even wennen zijn om mijn 'vrije' tijd weer op te geven voor zo'n klein hummeltje maar het lijkt me zo gezellig.

    Wat vervelend dat het niet lukt om zwanger te worden, ik hoop voor je dat het toch nog snel zal lukken.
     
    LadyH88 vindt dit leuk.
  4. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Wij proberen ook zwanger te worden van nr.2! Ons zoontje is ook 5:) We zijn helaas al wel een poosje bezig dus hoop dat het nu snel raak is anders word het leeftijdsverschil ook zo groot!
     
  5. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Oh wat rot Mila.
    Ik zie dat je echt al even bezig bent, hopelijk ben je snel zwanger en kunnen we lekker van die dikke buik genieten
     
  6. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Hoi!

    Ook mijn dochter is 5 en wij gaan nu voor een 2e.

    In augustus is mijn spiraal verwijderd en zit nu in ronde 2. Ben reuze benieuwd hoe het allemaal zal gaan als er een broertje of zusje komt. Mijn dochter vraagt er al regelmatig om :roflmao: lijkt mij enorm leuk dat ze alles bewust meemaakt.

    Toevallig had ik hier laatst ook al een topic geplaatst over 6 jaar leeftijdsverschil. Daar kan je ook nog even lezen naar de reacties. Want als ik al snel zwanger mag raken zal mijn dochter net 6 jaar zijn geworden:)

    Spannend! En veel succes:thumup:
     
  7. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje word november 6 en nu 16 weken zwanger van nr 2. Ben ooknerh benieuwd hoe dat straks gaat
     
  8. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Wat leuk! Zitten we allebei ongeveer in het zelfde schuitje haha.

    Ik zal eens kijken of ik het topic kan vinden. Als ik nu zwanger zou raken is mijn dochter nog net 5, is eind september jarig.

    Is je cyclus trouwens gelijk op gang gekomen na je spiraal?
    Ik heb mijn spiraal pas 4 maanden, maar hopelijk als ie eruit is dat ik dan mijn cyclus gewoon weer terug heb.
     
    Wens84 vindt dit leuk.
  9. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Spannend beebylove,

    Weet je ook al of het een broertje of een zusje wordt ?
     
  10. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Hier zal het verschil bijna 7 jaar zijn.
    Dochter is 6 en ik ben 17 weken zwanger.
     
  11. Wens84

    Wens84 Fanatiek lid

    2 mrt 2016
    1.534
    1.532
    113
    Smorgens mijn spiraal verwijderd en smiddags voor de grap aan ovu test gedaan om te kijken wat die aam zou geven en die was knal positief :roflmao: helaas niet gelijk raak haha. Maar wel netjes 2 weken later ongesteld geworden en afgelopen week weer mijn eisprong gehad
     
  12. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Geeft goede hoop :)
    Ik ga van de week ook even ovu testjes halen, dan kan ik iig beter mijn cyclus in schatten :p
     
    Wens84 vindt dit leuk.
  13. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Hier een verschil van 4.5 jaar. Dochter straks lekker naar school dus alle tijd voor de baby.
     
  14. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    983
    293
    63
    Vrouw
    Ik vind het juist echt ideaal!

    Ons kindje wordt binnenkort 4 en stel dat ik voor een tweede zou gaan en het al raak zou zijn dan is Er een verschil van 4 jaar misschien max 5! Top! Kan me juist niet voorstellen hoe vrouwen dat doen die kort op elkaar kindjes nemen (no offense) maar ikzelf zou het echt niet aankunnen. Ik zie het in de omgeving mama's die handen en voeten tekort komen achter die duowagens :eek:

    Nu is hij zindelijk, begrijpt echt veel, doet veel dingen zelf en helpt ook enorm veel echt een schat gewoon. Ik maak me dus echt geen zorgen mocht de tweede zich ooit aankondigen :thumup:
     
  15. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Hier zit 4,5 jaar verschil tussen. Ik denk dat het makkelijker is dan minder leeftijdsverschil. Je oudste is best zelfstandig en maakt het bewust mee. Erg leuk om te zien. Het enige pittige is dat je telkens een baby mee naar school of zwemles/sport moet meenemen. Maar als ze op school zitten dan heb je alle tijd en rust voor de jongste. Wij hoopten op 3 jaar leeftijdsverschil maar dat werd hem niet. Maar 4,5 jaar vind ik achteraf dus beter.
     
  16. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.617
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zwager is 7 jaar jonger dan mijn vriend en echt, het zijn twee handen op één buik. Een groter leeftijdsverschil is gewoon ook leuk.

    En een groot voordeel, mijn vriend heeft vroeger geholpen met de luiers te verschonen.
     
    Dinpin vindt dit leuk.
  17. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik sta op het punt om te bevallen van mijn 2e kindje. Dochter is 5 jaar oud. Ik heb een paar kennissen die eenzelfde leeftijdsverschil hebben en die vinden het allemaal ideaal. Dus daar hopen we op. :D
     
  18. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Dit dus inderdaa

    Dit dus inderdaad;). Hier perongelijk zwanger geraakt (vriend heeft 98%misvormd dus niet verwacht dat wij natuurlijk zwanger konden raken) geen pil gebruikt na mijn bevalling vorig jaar mei. Nu al weer 28 weken zwanger van een tweeling. Mijn zoontje is al ze komen ander halfjaar en echt ik vind de zwangerschap al super zwaar en vraag me af hoe ik alles moet doen straks:D.

    Echt hoor heerlijk wat meer leeftijds verschil. Je hebt straks je handen vrij als de kleine na school is. Het enige waar je misschien weer aan moet wennen is er vroeg uit gaan. Ik zie echt alleen maar heel veel voordelen:thumup:
     
  19. Amch

    Amch Fanatiek lid

    21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    Hier 1 van 5 jaar en 1 van 11 maanden de baby tijd vond die niet leuk erg jaloers negatieve aandacht vragen maar nu die in kruipen en brabbelen vind die het heel leuk voordeel is wel oudste zit op school dus heb je handen vrij en tijd genoeg en ze zijn al wat zelfstandiger
     
  20. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Hier ook eenzelfde scenario! Onze zoon wordt volgende week 5 jaar en we zitten nu in ronde 7 voor een 2de kindje!
    Voor ons persoonlijk voelden we er ons pas op zijn 4 jaar klaar voor om aan een 2de te beginnen.. Door verschillende omstandigheden: ik was opnieuw gaan studeren en mocht zwanger geen stage doen. Maar onze zoon heeft ook 2,5 jaar aan een monitor moeten slapen waardoor wij ook de eerste jaren als een zombie door het leven zijn gegaan.. We hebben het gevoel dat we daar nu pas "hersteld" van zijn.. Voor iedereen is het anders en ik ben er ook zeker van dat elk leeftijdsverschil zijn voor en nadelen heeft.
    Een gouden tip: trek je lekker niets aan van wat anderen denken of zeggen, zeker als het is om commentaar te geven!
    Veel succes met zwanger worden!
     

Deel Deze Pagina