Baby op de slaapkamer van ouders.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Nana Mouskouri, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana Mouskouri

    Nana Mouskouri Actief lid

    9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    Goedemorgen. Zijn er hier nog meer moeders die hen kleintje lekker bij hun op de kamer hebben? Ik zit er over te denken om het ledikantje en de commode op onze kamer neer te zetten. Dit omdat wij al 2 kids hebben, bijna 7 en 6, die niet bang zijn om de kleine eventueel uit het ledikantje te tillen als hij zou huilen.. Wij hebben een grote slaapkamer, dus het zou met gemak gaan passen hoor. En het zou ook wel echt heel erg praktisch zijn voor de nachtvoedingen en dergelijke. En vind het ook gewoon een prettig idee in verband met eventueel spugen etc.
     
  2. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ikke! Mijn meisje sliep de eerste maanden in haar ledikantje naast mijn bed, nu staat ze wat verder weg in de kamer met een kamerscherm ervoor. Ze is nu anderhalf en ik vind het echt heerlijk!
    Toen ze klein was kon ik er vlug bij zijn als ze huilde of gespuugd had. Ook vond ze het fijn om op mijn pink te sabbelen. Dan stak ik mijn hand in haar ledikantje en kon ik tussendoor gewoon slapen.:roflmao:
    Ik hoop dat ik het nog lang kan doen zo!
     
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik wil ons zoontje die in December wordt geboren ook graag bij ons op de slaapkamer laten slapen.
    Geeft me toch een prettiger gevoel, en lijkt me voor de kleine ook veel fijner dan helemaal alleen in z'n eigen kamertje.
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Het advies is ook om de eerste 6 maanden je baby bij je op de kamer te laten slapen.
    Wij hebben ons zoontje twee maanden bij ons op de kamer gehad, maar merkte dat hij tijdens zijn lichte slaap wakker werd door het gesnurk van mijn vriend, dus in zijn eigen kamer geprobeerd met babyfoon met camera en hij sliep gelijk een stuk beter.
    Nu blijk ook dat het een kindje is die lekker tot rust wil komen in zijn eigen veilige kamertje zonder al teveel gedoe en geluid.
     
  5. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Ik heb mn zoontje zelfs van begin af aan in mijn bed laten slapen. :oops: Dit voelde voor mij het prettigst en vond ik het handigst (had me natuurlijk wel ingelezen om dit op een veilige manier te doen).
    En nu ligt hij nog steeds naast me in een co-sleeper. Ik vind het ideaal :D
     
  6. Nana Mouskouri

    Nana Mouskouri Actief lid

    9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    Ben super blij om jullie reacties te lezen! Vind het zelf ook echt en heel erg prettig idee! Plus alles lekker bij de hand, ideaal. Mijn man is doof, dus die zal niet wakker worden van geluidjes van de kleine. En ik kan daar alleen maar van genieten
     
  7. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Hier slaapt onze kleine man al 13 weken in de co-sleeper naast ons. We vinden het alle drie heerlijk! Plus het is echt beter voor mijn en zijn nachtrust :) Hij slaapt beter met ons en de voedingen zijn echt super makkelijk, ik hoef niet op te staan (meestal dan, alleen als hij gepoept heeft om hem te verschonen, we hebben ook een commode plek op de kamer). en schuif hem zo aan de borst en 20 min later schuif ik hem slapend en met volle buik terug z'n bed in. Heerlijk!
     
  8. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Onze dochter heeft ongeveer 9 maanden bij ons geslapen en onze zoon ongeveer 6 maanden. En nog steeds als het nodig is, zetten we zijn ledikantje bij ons op de kamer. Heerlijk en slaap er zelf prima door.

    De tweeling komt straks ook lekker bij ons op de kamer.
     
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Zeker doen hoor! Hier ook al twee keer gedaan, bij 4 maanden naar eigen kamer. Vooral ook als er al kinderen rondlopen.
     
  10. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier ook lekker bij ons op de kamer. Eerst hadden we gewoon een wiegje staan, maar omdat ze een tijd heel lastig sliep (veel huilen, niet kunnen slapen) hebben we een co-sleeper aangeschaft. Op deze manier kon ik ze makkelijk troosten, zonder steeds mijn bed uit te moeten.
    Nu slaapt ze goed, maar vind ik die cosleeper zo handig met de nachtvoedingen dat hij lekker blijft staan. Echt zalig zo!
     
  11. Hotsiflots

    Hotsiflots Fanatiek lid

    31 aug 2015
    1.538
    165
    63
    Full time mom
    Waarom zou je het niet doen?

    Mijn tweeling is 10 maanden en slaapt nog lekker bij mij op de kamer, dat willen ze graag en het geeft mij ook gemoedsrust: het zijn nu opeens buikslapers.

    Lekker doen van je zelf goeddunkt en niet wat hoort of moet.
     
  12. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoon is tien maand en slaapt nog steeds bij ons op de kamer. Het wordt aangeraden voor gezondheid, het is makkelijk voor nachtvoedingen, het is gezellig en veilig. Waarom zou je het niet doen?
     
  13. Nana Mouskouri

    Nana Mouskouri Actief lid

    9 mei 2017
    122
    30
    28
    Vrouw
    Ik ga het wel doen. Heerlijk zo al die verhalen te lezen! Hebben jullie de kamers op een speciale manier ingericht?
     
  14. Bollie90

    Bollie90 Lid

    4 jan 2017
    47
    11
    8
    Hier heeft hij tot 11 maand ongeveer bij ons gelegen. Rond 8 maand merkten we wel dat hij al nood had om apart te slapen. Hij werd sneller wakker als we wat teveel bewogen of eens vroeger op stonden.Maar was eerste maanden echt wel handig.

    Tweede komt ook bij ons op kamer te liggen. Waarschijnlijk ook tot 10 a 11 maand..
     
  15. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Ondanks dat die van mij al vroeg doorsliepen lag de oudste 10 maanden en de jongste nu nog naast me in de wieg. De oudste ging met 10 maanden over de rand hangen, zodra de jongste dat gaat doen gaat ze ook naar haar eigen kamer.
    Lekker bij je houden hoor! Ik heb alleen een wiegje naast mijn bed, verder niks speciaals.
     
  16. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Onze jongste slaapt al sinds zijn geboorte naast ons in zijn ledikant. Heerlijk!
     
  17. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Hier heeft zoon 10 maand bij ons op de kamer geslapen. Eerst in een wieg en zodra die te klein werd over in een ledikant.
    M'n man werd nooit ergens wakker van, zelfs als zoon tussen ons in lag te huilen sliep hij stug verder.
    Onze tweede komt straks ook eerst lekker bij ons op de kamer. We maken zelfs geen eigen kamertje, omdat we hopen binnen een jaar te kunnen verhuizen.
     
  18. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    mijn dochter is 2,5 jaar en slaapt nog steeds bij ons (ook geen ruimte voor een eigen kamer). Binnenkort gaan we verhuizen en dan krijgt ze haar eigen kamer, maar we houden er rekening mee dat ze nog steeds steeds naar ons komt.
     
  19. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Dochter heeft de eerste maanden bij ons op de kamer geslapen in een wiegje. Daarna wegens erg slecht slapen tussen ons in op bed, zeker tot een jaar of 2.

    Zoon heeft ook eerst in het wiegje en later in een omgebouwd ledikant bij ons op de kamer geslapen. Die ging daarna naar zijn eigen kamertje, maar inmiddels is hij bijna 5 en kruipt vrijwel iedere nacht tussen ons in (dochter van bijna 7 ook nog heel soms).

    Nieuwe baby zal ook eerst in het wiegje naast ons bed komen, daarna zien we wel verder.
     
  20. Jenala

    Jenala Fanatiek lid

    16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ze hebben alle drie de eerste 5 maanden bij ons op de kamer geslapen. Het wiegje stond naast mijn kant van het bed.
    Bij ons is het niet heel ruim, dus de commode stond gewoon in hun eigen kamer. Ik had wel luiers en doekjes naast mn bed liggen en verschonen deed ik gewoon op bed.

    Nu ligt mn dochter weer bij me in bed. Door de scheiding is ze erg van slag, vooral 's avonds en 's nachts, dus slaapt ze lekker bij mij.
     

Deel Deze Pagina