hoe lang kraamzorg?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door slingding, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    hoe lang hebben jullie kraamzorg gehad (uren per dag!)?
    ik wil zoveel mogelijk omdat mijn man geen vrij kan krijgen gelijk en hij werkt in de middag en avond, graag krijg ik dan ook visite in de morgen of middag als de kraamhulp er is. maar het kan ook zo zijn dat ze er maar halve dagen is (was dat bij jullie ook)?
    Hoe zou het toch allemaal gaan? het is geloof ik iets waar je geen invloed op hebt. hoe lang van te voren wisten jullie hoeveel uur per dag en hoeveel dagen de kraamhulp zou komen?
     
  2. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Kraamzorg wordt gegeven naar indicatie-stelling.
    Ik heb 40 uur in totaal gehad 8 x 5 uur per dag.
    40 uur is het 'normale' aantal uren.
    Omdat ik 1 nacht in het ZH ben gebleven gingen er 5 uur vanaf, maar voor emotionele onevenwichtigheid na de bevalling kreeg ik er weer 10 uur bij. Heb dus 45 uur in totaal gehad.

    Je kan toch vragen of jij 5 dagen 8 uur kraamzorg kan krijgen? Aantal uren blijven toch hetzelfde...

    Je moet eens vragen want als je geen mantelzorg hebt, krijg je 4 uur meer zeiden ze toen tegen mij.

    O ja, ik wist hoeveel kraamzorg enz bij ongeveer 34 weken, toen kwamen ze op intake! Nog even geduld dus ;)
     
  3. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Dat wordt bepaald via een soort 'puntensysteem'. Ik weet niet precies hoe dat in elkaar steekt, dat is sinds januari 2006, geloof ik, zo geregeld. Ik kreeg wel de tip van mijn VK om altijd het maximum aan uren aan te vragen.

    Ze bekijken het op drie momenten.
    1) van te voren.
    2) tijdens je bevalling nogmaals.
    3) na je bevalling/ thuis.

    Vraag het anders eens aan je VK. Zij kan je er vast wel iets over vertellen.
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja ik heb dat puntenlijstje hier!

    40 uur krijg je normaal sowieso en door dat lijstje kunnen er extra uren bijkomen.
     
  5. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    klopt.. ik heb nu 44 uur aangevraagt..
    De vrouw die de intake deed van de kraamzorg vroeg nl of mijn man thuis was de eerste week. Terwijl hij wel gewoon thuis is, heeft ze ingevuld dat hij gewoon gaat werken..hihi dus ik krijg 4 uur meer.. hihi (niet mijn idee, hahahaha)
     
  6. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik krijg 50 uur.
    + 4 uur bevallingsassistentie.
    Ik wil het gaan verdelen over 7 of 8 dagen.
     
  7. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik kreeg 40 uur maar heb er maar 18 van gebruikt :)

    ik had 3 uurtjes per dag
    vond ik meer dan genoeg :) maar heb ik al 2 grotere kids he dus ervaring zat

    en ben erg op mezelf :) en voelde me super na de bevalling en dan doe ik het liever allemaal zelf

    ben meer het zorgzame type dan verzorgzame type als julle snappen wat ik bedoel
     
  8. Karina

    Karina Fanatiek lid

    31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik heb 3 tot 4 uur per dag voor 7 dagen gehad, maar dat is op Aruba normaal, tenminste het aantal uur dan niet de dagen hoor, die had ik wel meer kunnen krijgen, maar ik vond het wel genoeg, ik was het op een gegeven moment ook wel zat!!!
     
  9. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja heb ik ook gehad.. ondanks dat ik het fijn vond dat ze er waren , was ik ook zeer blij dat ze weer weg gingen.. eindelijk mijn huis weer voor mezelf!!

    Ook hoefde ik niet zo heel veel te leren van de kraamverzorgende omdat ik dat zelf ook tijdens mijn opleiding gehad heb... hih scheelt een hoop!
     

Deel Deze Pagina