Baby op ouderslaapkamer???

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Sientje, 7 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Voor mijn eigen gemoeds toestand zou ik ook kiezen voor eert bij ons later op eigen kamer, maar misschien denk ik tegen de tijd dat ik zwanger ben er wel anders over.
     
  2. nou dames kijk maar eens op www.wiegedood.nl
    en als je regelmatig tijdschriften/boeken leest over baby's dan kom je het toch echt altijd tegen. Dus omdat je het niet gehoord hebt wil niet zeggen dat het niet zo is....
    :(

    Het is dus wel degelijk een advies ....ook gegeven door het consultatiebureau.
    maar je moet het zelf weten natuurlijk......ik vind het gewoon genieten en eerlijk gezegt vind ik het nogal hard om een kindje dat 9 maanden in je heeft gezeten en nog moet wennen aan het leven,alleen in een kamer te leggen. Maar dat is mijn mening.

    groetjes
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Nou, ik heb ook niet gezegd dat het niet zo is, ik er gewoon nog nooit van gehoord. :x
    Ik denk alleen dat je zulk soort dingen ook van de verloskundige, kraamverzorging of huisarts zou moeten horen, mocht het zo zijn.
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap niet zoveel trek om bepaalde artikelen te lezen.
    In mijn omgeving stikt het van de baby's varierend van de pasgeboren baby's tot baby's van anderhalf jaar oud. Deze mensen hebben ook allemaal hun baby's op babykamers.
    Ik ga het zeker nog wel navragen aan de hulpverlenende instanties, maar als het niet nodig is ben ik het niet van plan.
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nodig, tja wat is nodig. Je kunt wel je baby beter horen en misschien eerder ingrijpen. Ik ben zelf als pasgeborene 2 keer bijna gestikt. Mijn vader hoorde me en heeft me ondersteboven gehouden.

    Er staat dus ook in dat berichtje dat het consultatieburo dat advies heeft gegeven. Of valt dat niet onder de instanties die jij bedoelt mirna?
    Die zijn toch ook de gene die de families het meest begeleiden na de zwangerschap?

    Maar ieder zijn mening toch? Als jij het niet wil dan moet je het niet doen. Zo zullen die ouders van al die babies in jouw omgeving ook wel denken.

    Groetjes
    natasja
     
  5. mirna ,
    de huisarts en verloskundige zijn er voor de medische kant van het zwanger zijn het het bevallen. Niet voor dit soort informatie. De kraamhulp.....sja wat moet ik zeggen, het ligt er maar aan wie je krijgt. Wij hadden een kanjer ,maar dat kan ook anders.
    Het consultatiebueau is dus de instantie die dit soort info geeft...
    Mijn eerste bezoek werd mij gevraagd waar mijn baby sliep en dat zij adviseren om de baby 6 maanden bij je te laten slapen. Zoals ik al eerder schreef hebben wij zo ons zoontje een paar keer kunnen redden. Anders was hij misschien wel gestikt....... :cry:
    Ik vind het jammer dat je als nog schrijft.....mocht het zo zijn.
    Ik deel de kennis die ik heb,probeer je niet over te halen hoor.
    tot slot doe waar jij je goed bij voelt.

    groetjes Tamara
     
  6. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ben er nu ook wel anders over gaan denken, ik ha d het nog niet zo bekeken. Handig zon site als deze, ik zou er nu ook voor kiezen om haar of hem bij ons te leggen. Jenny
     
  7. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik was eerst ook van plan om de baby meteen in z'n eigen kamertje te leggen, maar als ik het allemaal lees, zal ik er toch nog es goed over nadenken en overwegen om het toch nog eventjes bij ons op de kamer te houden.
     
  8. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Zoals ik er nu over denk komt ons kindje gewoon meteen op z'n eigen kamertje te liggen.
     
  9. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Bij mijn eerste woonde we op een 2 kamerflatje .
    We sliepen zelf in de woonkamer en de kleine sliep de eerste weken ook bij ons. Wel in een wiegje.
    Na een aantal weken zijn we het langzaam gaan afbouwen zodat ze in haar eigen kamertje kon gaan slapen.

    Toen kregen we een grotere woning, en daar heeft ze toen van af 9 maand alleen geslapen.
    Tot haar zusje een week of 6 oud was, toen gingen zij ook samen in een kamer slapen.

    Maar bij deze zal de baby voor altijd op mijn kamer slapen. Waarom ... simpel ruimte gebrek :)
    Maar wel lekker in zijn ofhaar eigen bedje hoor.

    De keus is voor ieder voor zich uiteraard. Je moet voor dat kiezen waar jij je lekker bij voelt.
     
  10. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    bara heeft ook een paar weekjes op onze kamer gelegen, maar al snel op haar eigen kamertje gelegd, werdt gek van mezelf telkens in dat wiegje kijken. op haar eigen kamertje had ik daar geen last van.
     
  11. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik denk dat we die kleine de eerste tijd bij ons op de kamer houden. Lijkt me ook erg makkelijk met
    de voeding. En daarna het eigen kamertje in ..
     
  12. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Alletwee de keren hebben de jongens in het wiegje bij ons in de slaapkamer geslapen,met de nachtvoeding is dit makkelijk en ik vond het een fijn gevoel.
    Op een gegeven moment werd het gewoon tijd voor het eigen kamertje en dit ging beide keren prima!

    Ieder zijn eigen keuze,wat je gevoel je ingeeft.
     
  13. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Ik vond het altijd fijner dat de pasgeborene eerst bij ons op de kamer sliep, gewoon voor de veiligheid. Na een paar weekjes, wanneer ik vond dat het "veiliger"was, verhuisde de baby naar de eigen slaapkamer. Voor nachtvoedingen was het prettiger. Ik nam de baby bij me in bed en vaak viel ik ook weer in slaap. Ik zelf ben een lichte slaper en zorgde ook altijd voor ruimte tussen de partner en de baby. Mijn man schoof uit zichzelf naar zijn rand van het bed om extra ruimte te creeeren.
    En zo gaan we het met de vierde ook weer doen.
     
  14. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Bij mijn zoon, heb ik in het begin gezegd; Hij gaat meteen naar zijn eigen slaapkamertje, maar ik werd telkens wakker en mijn zoon zelf ook en zo kreeg ik maar weinig nachtrust. Toen is hij al snel verhuisd naar onze slaapkamer. Daar had ik een stuk meer rust door. Pas met een maand of 9 is hij naar zijn eigen slaapkamer weer verhuisd en dat ging vlekkeloos, nooit heeft hij moeten wennen aan zijn eigen kamertje. Wat ik er het prettigst aan vond is dat hij veel nachtvoedingen kreeg in het begin, en je niet het huis door hoeft om de baby te halen en zelf klaar wakker te worden. Wel sliep mijn zoon altijd in zijn eigen bedje, hij heeft nooit bij ons op bed geslapen, want daar word ik zelf wel onrustig van.
    Dus nu met de 2e op komst wil ik dolgraag hetzelfde weer. Lekker vertrouwd bij ons op de slaapkamer, en wie weet zeg ik dan wel; Huppekee lekker in het eigen kamertje ;)
    Tijd zal het leren!!

    Liefs Carry
     
  15. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Een ieder moet gewoon lekker doen wat ie zelf het prettigst vindt. ;)
    Isa slaapt vanaf haar geboorte lekker op haar eigen kamertje. Geen problemen gehad. :)
    We zijn met de Kerst 2 nachten bij mijn ouders wezen logeren. Toen lag ze bij ons op de kamer. Nou ik kan je vertellen, we hebben geen oog dicht gedaan. :cry: Als we haar namelijk net na haar voeding in bed leggen, ligt ze nog een hele poos na te pruttelen. Dat hoor je veel minder wanneer er een muur tussen zit.
    We horen haar prima, wanneer ze huilt.
     
  16. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    De eerste nachten mag de kleine bij ons op de kamer, tot ik wee r helemaal "geheeld" ben. Voelt ook prettiger, dan "zo ver weg", in het eigen kamertje, na die negen maanden in mijn buik. Wat zal ik dat trouwens missen, die hummel in mijn buik.... (al krijg ik er natuurlijk dezelfde hummel in mijn leven voor terug!) toch voel ik een beetj eeen gemis als ik er aan denk dat het niet meer in mijn buik is. Vreemd hoor...........
     
  17. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Bij ons gaat de kleine ook eerst bij ons op de kamer...
     
  18. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Wij hebben onze beide dochters het eerste jaar bij ons op de ouderslaapkamer gehad .
    Dit op advies van zowel verloskundige als het consultatie bureau vanwege wiegedood .
    Het is ons prima bevallen en mochten wij het geluk hebben een derde kindje te krijgen , doen we het precies zo .

    Groetjes Joyce
     
  19. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Bij ons zal hij/zei eerst bij ons op de kamer komen.
     
  20. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik heb iris de week in het zieken huis bij mij op de kamer gehad...en ik werd heel vaak wakker...(vreemde omgeving speelde natuurlijk ook mee) maar ik hoorde elk geluidje van haar....toen we weer thuis waren hebben we haar in haar eigen kamertje gelegd, en dat gaat prima!
     

Deel Deze Pagina