Baby op ouderslaapkamer???

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Sientje, 7 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wij hebben Elyesa ook bij ons op de kamer hadden hem eerst even in een snuggle nest bij ons in bed maar daar sliep hij niet zo lekker in. nu hebben we het ledikantje op de kamer staan.
    ik vind het wat hard om hem dalijk op zijn eigen kamertje te leggen hij heeft trouwens 9maanden in mijn buik gezeten en mijn ademhaling en hartslag kunnen horen vind het wat zielig hem dan eenzaam in een kamertje te stoppen.

    groetjes Talia
     
  2. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Wij zijn van plan hem/haar ook meteen in haar eigen kamer te leggen.

    Volgens mij is geen van beide opties goed of fout, maar gewoon een kwestie waar je jezelf het prettigst bij voelt.
     
  3. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Kaylee sliep eerst bij ons op de kamer, wij sliepen gewoon niet meer omdat ze zoveel huilde. Toen zei het CB zet haar op haar eigne kamer... Wij dus gedaan, het huilen werd er niet minder om en wij werder nog 10 keer zo moe omdat we er nu elke keer helemaal uit moesten en in haar kamer moesten gaan zitten... Het huilen bleek uiteindelijk daar ook nix mee te maken te hebben, dus nu staat ze gewoon weer lekker bij ons op de kamer.
     
  4. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    wij vinden de baby heeft straks een eigen kamertje.
    hoe dat uitpakt zien we dan wel weer, maar het is schuin tegen over ons, en als het huilt zal ik vast wel wakker worden, dat moederinstinkt zal er wel in zitten neem ik aan.
    onze hond slaapt ook beneden in de mand.
    met als uitzondering....als het onweert dat vind hij eng, en gaat hij blaffen,dan mag hij op de badkamer, met de deur dicht, dat is naast ons en dan hoor je hem ook niet.
     
  5. lara

    lara Lid

    17 feb 2006
    65
    0
    0
    Je kunt toch ook je kleintje 's nachts bij jou op de kamer houden en overdag in zijn/haar eigen kamertje?
    Of spreek ik nou helemaal als onervaren bijna-mamma...?

    grtjs, Lara
     
  6. Kaatje1974

    24 jul 2006
    29
    0
    0
    Doktersassistente
    IJsselstein
    Tijn heeft vanaf het begin op zijn eigen kamertje geslapen, en dat ging heel goed! Ik moest er toch uit 's nachts om een flesje te maken, dus even makkelijk aanleggen was er voor mij niet bij. En als moeder wordt je van elk kreuntje in het begin wakker (deuren stonden open).
    Nu is hij 13 weken en slaapt hij met de deuren dicht en nog hoor ik alles! Je kan ook de babyfoon op je nachtkastje zetten...
    Nou moet ik ook zeggen dat wij niet echt de ruimte hebben om zijn ledikant bij ons neer te zetten, maar dan nog...ik zou zelf niet lekker slapen als hij naast me zou liggen. (en moeders rust is ook belangrijk!)

    Voor de ongeruste ouders: er bestaat een babyfoon die de ademhaling registreert....misschien een tip als je de ruimte niet hebt om de kleine op je eigen kamer te laten slapen?
     
  7. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben besloten om de beeb meteen op de eigen kamer te leggen.

    Volgens mij word ik er gek van als ik elk zuchtje hoor. En verder willen we ook nog wel eens tv kijken voor we gaan slapen en dat lijkt me niet zo fijn voor het kindje.

    Pim
     
  8. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @Pim; het grappige is dat ik dat ook altijd dacht maar bij mijn zoon hebben we het geprobeerd om hem gelijk op zijn eigen kamer te laten slapen, maar het idee dat ik hem mss ,s avonds niet zou horen dat maakte mij zoooo onrustig dat ik hem perse bij ons op de kamer wilde. En toen was mijn eigen rust ook terug!!
    Bij Lynn heb ik geen moment getwijfeld, we hebben zelfs geen babykamer gemaakt (zijn in mijn 7e maand zwanger verhuist), die komt er pas na de zomer vakantie en dan moet ik maar zien of ik dan zover ben om haar in een eigen kamer te laten slapen!! Ze slaapt niet bij ons in bed hoor, nooit zelfs heb ik bij mijn zoon ook nooit gedaan.
    Lynn is nu 4 maand en heb nooit een moment spijt gehad van onze keus!!
    Maar ieder doet natuurlijk wat voor hem/haar t beste is!!

    Groetjes Carry
     
  9. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Carry, dit is wat we nu denken. Maar de ervaring zal leren of het prettig is!

    Pim
     
  10. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Wij willen de baby in ieder geval tijdens de kraamtijd op onze eigen kamer. Ik heb een heus ziekenhuisbedje kunnen bemachtigen en die kun je verrijden. Handig or what?

    @pim. Wat betreft televisie kijken op de slaapkamer. Het is goed dat je het zegt. Mijn mannetje moet nog de kabel doortrekken naar boven............. anders kan ik alleen DVD-tjes kijken.

    Gina
     
  11. Ayla

    Ayla Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Zo heb ik het beide keren ook gedaan, en iig de 2de keer was ik niet onervaren meer ;) Werkte trouwens goed hoor.
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wij moesten Caitlin wel bij ons op de kamer leggen want ze had geen eigen kamertje

    we woonde toen nog op een 4 kamer flat
    en een optie om haar bij 1 van mijn andere kids op de kamer te leggen had ik niet

    aangezien dat al pubers waren vond ik dat zij hun vrijheid moesten behouden

    ik ben blij dat we haar op onze kamer hadden en we hebben heerlijk geslapen , juist doordat ik wist dat ze lekker dichtbij me was

    en letten op elk zuchtje of kreuntje nou dat valt wel mee hoor :)

    tot een mnd of 2 heeft ze bij ons gelegen na die tijd zijn we verhuisd
    eerste week heeft ze nog bij ons gelegen en hebben haar toen langzaam laten wennen aan haar eigen kamertje
    overdag eigen s nachts bij ons
    dat ging zo goed dat ze na een week al helemaal op der eigen kamertje ging slapen

    ik zou doen waar jij je lekker bij voelt dus als jij je kleintje lekker bij je wilt ook ivm snachts voeden zou ik dat lekker doen

    wij hebben er een voorbeeldig goed slapende grummel aan over gehouden :)

    succes
     
  13. Bloemie

    Bloemie Bekend lid

    7 jul 2006
    666
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik ben helaas nog niet zwanger ( denk ik), maar ik heb met mijn werk veel te maken met dit onderwerp. Wij adviseren de ouders om het kindje zeker de eerste week in een wiegje op de ouder-slaapkamer te zetten.( rooming-in ) Zo kun je elkaar goed leren kennen. Ook is het beter voor de borstvoeding, zo zie je wanneer de baby begint met "zoeken".

    En mijn eigen menig is: Waarom 9 maanden lekker bij mama en dan ineens de hele dag alleen in je bedje? Dit zie je trouwens alleen in de westerse cultuur. Het moet vooral allemaal in ons schema passen! Ik wil hier zeker niemand mee beledigen hoor, ik doe er net zo goed aan mee en misschien doe ik het ook wel helemaal anders als het zo ver is. ;)
     
  14. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Iman slaapt vanaf de 1e nacht op haar eigen kamertje. In het begin wilde ze niet in bedje slapen, maar alleen op mijn buik. Dus heb ik wat nachtjes met haar op de bank doorgebracht! Ondertussen slaapt ze altijd in haar eigen bedje op haar eigen kamertje.

    Edit: de 1e nacht sliep ze bij mij op de kamer in het ZH... Vanaf de 2e nacht dus :)
     

Deel Deze Pagina