Wie een geboortjekaartje en wie schrappen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ramona0309, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    HI,

    Zit zelf met een probleem en hoop dat jullie even mee willen denken en jullie visie willen geven...

    Met de bevalling van mijn zoontje had ik 100 geboortekaartjes verzonden.
    Ik kende mijn vriend nog niet zolang en heb toen samen met hem en mijn schoonmoeder de adressenlijst samengesteld.... omdat ik de familie dus nog helemaal niet kenden.... (grote familie, schoonmoeder komt uit gezin met 13 kinderen)
    Mijn schoonmoeder deed net alsof het zo'n hechte familie was en heb dus achterneven en nichten ook kaartjes gezonden.... zelfs kennisen van haar, maar dat wist ik op dat moment nog niet.....

    Nu (2 jaar later) ken ik de familie wat beter.... of iig... Als we ze zien... sommige mensen (de meeste) zien we nooit... zijn niet op kraamvisite geweest of verjaardag van mijn zoontje...
    Ze stuurde dan wel een kaartje (sommige zelfs niet) maar meer uit beleefdheid als antwoord op mijn uitnodiging....

    Ik heb nu dus eigenlijk geen zin om al die 100 mensen weer een kaartje te sturen.... maar staat dit niet enorm raar, om het bij het eerste kind wel te doen en bij het tweede kind niet?
    Tja gewaardeerd worden zal t toch niet, maar vind het gewoon raar om mensen die je nooit ziet of hoort een kaartje te sturen..... toch?

    Wie zenden jullie wel/geen kaartje?
     
  2. zeppie

    zeppie Actief lid

    9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Ik zou alleen naar die mensen een kaartje sturen naar wie je het ook echt wilt.
     
  3. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Inderdaad....gewoon schrappen die achterneven en nichten en kennissen van je schoonmoeder.
    Mensen die je normaal ook niet spreekt geen kaartje sturen, is nergens voor nodig toch.
     
  4. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    wij doen alleen vrienden, familie (dichtbij, dus broers/zussen, tante's/ooms, opa's en oma's) kennissen die we vaak zien.
    De rest maakt me echt niks uit, die hoort het wel via via en anders niet. Ik ken ze niet dus ik stuur ze ook geen kaartje meer.

    Zit in zelfde situatie, heb vorige keer meer dan 70 verstuurd, dit keer kom ik geeneens bij de 30!
     
  5. Vlerkje

    Vlerkje Actief lid

    14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Hier krijgen alleen ouders, broers/zussen, ooms en tantes, opa's en oma's, beste vrienden, onze werkgevers, en enkele zakelijke relaties een kaartje. En daarmee dus ook alleen de mensen met wie we goed omgaan, of die we regelmatig zien. Zitten inmiddels aan de 70 kaartjes.
     
  6. Boterkoek

    Boterkoek Bekend lid

    19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wij zijn pas getrouwd, en degene die ook op onze trouwdag waren sturen we een kaartje.
    De rest vinden wij niet belangrijk genoeg.

    Gewoon schrappen, en dan vinden ze het raar, nou en, je ziet ze toch nooit.
     
  7. Lara1978

    Lara1978 Bekend lid

    14 nov 2007
    614
    0
    0
    SCHRAPPEN!
     
  8. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Wat wij hebben gedaan is zelf een lijst gemaakt aan wie we graag een kaartje wilden sturen en gevraagd aan onze ouders aan wie zij heel graag wilden dat we een kaartje zouden sturen. Wij zien bijvoorbeeld de familie (ooms/tantes) van mijn vriend nooit, maar op verzoek van mijn schoonmoeder hebben we toch een kaartje gestuurd. Over achterneven etc zou ik ook mijn twijfels hebben...
     
  9. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik zou ook lekker gaan schrappen.
    Als ze er de eerste keer niet op hebben gereageerd hebben ze er blijkbaar ook geen belangstelling voor en aangezien jij ook nog is niks met hun hebt zou ik ze niks meer sturen hoor.
     
  10. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Hi...

    Denk idd dat ik er een aantal ga schrappen.... ook omdat wat van deze familieleden.... ons aangemeld hebben bij de hyves...
    nooit wat gekrabbeld hebben en nog niet eens de moeite hebben genomen om me (via hyves) te feliciteren met deze zwangerschap.....
    dus idd... zoveel interesseert het ze niet!

    Nu alleen nog mijn vriend overhalen, want die wil natuurlijk niemand voor het hoofd stoten.....
    maarja waarom moeten WIJ altijd rekening houden met anderen.... en anderen nooit met ons....!

    Nu ik er overna denk.... kerstkaarten doe ik ook niet aan dit jaar...!
    Geen zin om weer uren te gaan schrijven.....(als ik op knappen sta)
    bv Hier in de straat is het "gewoonte"om iedereen een kaart in de bus te duwen... (was al toen ik er kwam wonen)
    en als je die lui ziet groeten ze nog niet eens...
    stelletje hypocrieten.... verrek maar! :evil:

    (sorry hormonen)
     
  11. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Terecht hoor..
    Ik ga dit jaar ook flink schrappen in de kerstkaarten..
    Stuur er altijd een heleboel en van sommigen waar ik naartoe stuur heb ik in de 4 kersten dat ik kaarten stuur nog nooit iets terug gehad.

    Ze bekijken het maar.
     
  12. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Wij hebben de mensen waar we zelf ook kaartjes van krijgen bij geboorte een kaartje gestuurd,

    Verder buren, naaste familie, ooms/tantes ( kleine familie) vrienden en het werk,instanties en toen we nog kaartjes over hadden naar de mensen die we het leuk vonden om het te laten weten.

    We hadden 50 kaartjes besteld en er nog zo'n 10 over gehouden. We hadden er ook wel 100 kunnen versturen maar voor dat geld hebben we lekker wat leuks gekocht voor de meid :D .
     
  13. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vind het niet raar hoor als je ze niet allemaal meer stuurd.

    Hier krijgen de broers/zussen van schoonmoeder allemaal een kaartje omdat we die wel af en toe zien/spreken. Van mijn schoonvaders kant sturen we niemand omdat we ze niet zien.
    Van mijn eigen ooms en tantes stuur ik er maar 1 omdat we met de rest ook geen contact hebben.

    Verder sturen we de buren aan beide kanten, buurtje verderop omdat we van haar ook een geboortekaartje hebben gehad en verder een groepje vaste vrienden.
    Zijn met 45 kaartjes klaar.

    Zie een geboortekaartje ook als uitnodiging voor kraamvisite, en zit op sommige mensen echt niet te wachten.
     
  14. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    de kant van mijn vriend is ook ontzettend groot..!
    Bij de eerste hebben we dus ook iedereen een kaartje gestuurd..!
    Nu sturen we de mensen die een kaartje TERUG hebben gestuurd een geboorte kaartje!

    ik heb een kleine familie.. zelfs van 10 personen.. en 1 neef..ga ik ook geen kaartje sturen..
    hij heeft geen FLIKKER laten horen.. bij me eerste.. geen kaartje bij de geboorte zelfs geen kaartje bij zijn eerste verjaardag!
    Dus ADIOS NEEF hahah
     
  15. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb iedereen die bij de eerste niets heeft laten horen geschrapt.
     
  16. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    precies mensen die je nooit hoort of niet ga je toch gen kaartje sturen

    doe gewoon de mensen een kaart sturen die je zelf echt wilt
     
  17. Puck70

    Puck70 Bekend lid

    6 jan 2008
    759
    0
    0
    Er zijn ook kaartjes 'Hoera ik ben oma geworden'. Als je schoonmoeder het belangrijk vindt dat iedereen van haar lijstje een kaart krijgt, kan ze het deel waaraan jullie geen kaartje sturen, zelf een kaartje sturen.
     
  18. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Wist ik niet....
    Inderdaad als ze commentaar heeft, zal ik haar hiernaar verwijzen...!

    Moet wel zeggen dat ik van de meeste wel een kaartje terug heb gehad... maarja dat is ook een kwestie van beleefdheid....
    Een standaard iets wat je (hoort) te doen als je een geboortekaartje krijgt...
    maarja als ik ze verder nooit zie of hoor..... en ook niet geweest zijn of gebeld hebben......

    Ik zal iig de kaarten even nalopen... en ook van mijn zoontjes 1e verjaardag...

    En voor de rest zet ik de mededeling misschien wel gewoon op hyves.... (heb ik het ze toch ook laten weten....?!)
    heves had ik twee jaar geleden nog niet... dus..
     

Deel Deze Pagina