Baby voor het eerst laten logeren

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Blijdorp, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Vrijdag hebben mijn man en ik een bruiloftsfeest 's avonds. Het is ongeveer een uur rijden vanaf ons huis en het is van 20.30 tot 0.30.
    We hebben met mijn ouders afgesproken dat onze dochter bij hen logeert. Ze passen iedere week een dag op dus ze kent hen goed. Ze heeft daar een eigen bed en box en speelkleed etc.
    Mijn ouders laten haar bij hen op de kamer slapen. Bij ons slaapt ze ook op de slaapkamer.

    Nu zijn er twee dingen: mijn dochtertje is al een paar weken verkouden (bedankt kdv) en ze heeft sinds 2 nachten ontdekt dat ze ook op haar buik kan slapen.

    Ik vind het daarom nogal spannend om haar te laten logeren.
    Nu ik het heb getypt weet ik niet wat ik met het berichtje wil haha. Geruststelling dat het kan of horen dat ik het feest af moet zeggen :D
     
  2. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou vooral mijn gevoel volgen!
     
  3. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Lekker gaan!
    Je dochter zal vast goed in de gaten gehouden worden door opa & oma.
    N slaapt ook op zijn buik, behalve bij mijn moeder... daar slaapt ie alleen op zijn rug :rolleyes:

    Komt echt goed! Eerste keer is altijd spannend.
     
  4. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Lekker gaan hoor! Komt goed!
     
  5. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    Gewoon lekker gaan!
     
  6. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Ik zou gaan. Mijn dochter ia vanaf 5 maanden 1.5 jr verkouden geweest. In die tijd moest ze gewoon ook bij de oppas slapen en een enkele keer logeren. Ging prima
     
  7. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Gewoon gaan! Hier waren ze drie/vier weken toen ze voor t eerst gingen logeren.
     
  8. Brinta

    Brinta Fanatiek lid

    9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Gewoon gaan!
    Je ouders zullen denk ik de kleine juist extra in de gaten houden omdat het toch een hele verantwoordelijkheid is om op je kleinkind te passen.
     
  9. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Gewoon gaan. Komt goed!
     
  10. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    In de meeste gevallen zijn opa's en oma's nog véél bezorgder dan papa's en mama's, dus het komt vast goed ;)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Haha dank jullie voor de reacties. We gaan. Verkoudheid is minder, dr temp is goed en opa en oma zijn helemaal voorbereid en opgewonden. Nu ik nog haha.

    Wat denken jullie dart handig is. Dat een van ons haar naar bed brengt of opa en oma?
     
  12. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Grappig om te lezen. Hier wordt niet gelogeerd. Kind gaat mee (vaak wel een ruimte apart om te kunnen slapen, anders in draagdoek/zak met gehoorbescherming) of een van ons blijft thuis...
     
  13. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Wij leggen haar zelf in bed als we er nog zijn als ze slaapsignalen vertoont anders doen opa en oma het lekker.
     
  14. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Nou het verhaal neemt opeens een andere wending. Mn man slaapt al de hele week onrustig omdat N is begonnen met op haar buik slapen en hij dat eng vindt.
    Vannacht hoorde hij haar niet ademen en kreeg een mini-paniekaanval. Ze ademende gewoon heel rustig en sliep diep. Blijkt dat hij het wel heel eng vindt. Dus het logeerpartijtje en de bruiloft gaan niet door (voor ons, voor de bruid wel). Ben al sinds 2.20u wakker :confused: Op naar meer koffie...
     
  15. Freddel

    Freddel Fanatiek lid

    30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Jammer dat jullie niet zijn gegaan @Blijdorp. Om jullie even gerust te stellen. Onze dochter had ook ineens door dat ze op dr buik kon draaien in bed. Ze is nu 1,5 en slaapt nog steeds iedere nacht op haar buik met dr knieën onder zich getrokken en dr hoofd schuin. Het is een hele rare pose, maar zo slaapt ze prima. En ze ademt nog steeds :D
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  16. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Vind ik ook!
    Sinds de slapeloze nacht van donderdag op vrijdag en een niet zo gezellig gesprek met mijn man vrijdag slaapt onze dochter van ongeveer 19 tot ergens begin nacht op haar rug en vanaf wanneer ze draait op haar buik :)
    Heb hem even goed duidelijk gemaakt dat ik niet iedere nacht wakker ging blijven tot hij het veilig vond :roflmao: Op zich snapte hij dat ook wel :D
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  17. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.453
    10.654
    113
    En anders kijk je toch voor een speciaal matrasje wat lucht doorlaat. De naam ben ik ff kwijt. Maar dat weten hier vast mensen. Of er bestaan ook matjes die je in het bed legt en die piepen als het kind niet meer ademt. Nannycare heet dat.
     
  18. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Die matrasjes heb ik over gelezen ja. Moet nog ff uitzoeken of ze die ook hebben voor de Stokke want dat bedje is ovaal.
    Ben zelf bijna een wandelende Nannycare ;) ik slaap echt ontzettend licht sinds N er is. Zodra ze draait/wiebelt/zucht/heel stil ademt ben ik wakker.
     
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.143
    113
    Opa en oma hebben zelf ook kinderen gehad en weten als geen ander wat voor tropische houdingen je de kleintjes in gaat vinden.

    Daarbij is het hun kleinkind en als er in de regel iets heilig is, dan is dat t wel. Als ze nu al opgewonden zijn, dan vermoed ik dat oma's er nog net niet als een adelaar bovenop zit.

    Maar volg je gevoel, ik snap best dat je t eng vindt en wij hebben t principe: dat wat tegen je gevoel in gaat en voorkombaar is gewoon niet doen.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina