is het nog mogelijk dat ze gaat draaien?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door buikje Essie, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Onze baby is nu al een dwarsligger ;) ligt het het hoofdje links beneden en met de billen rechts midden, voel geregeld voetjes in mj zij rechts.
    Ik merk nu dat de ruimte in mijn buik wat minder wordt want deze ligging gaat nu af en toe wel wat zeer doen. Heb wel het idee dat het lichaam soms draait maar het hoofdje blijft eigenlijk altijd daar liggen (ze heeft geregeld de hik die ik dan ook steeds op die plek voel.

    Onze andere 2 kindjes lagen al vroeg met het hoofdje naar beneden en heb er nooit zo bij stil gestaan adt dat zo zou kunnen. Over een stuit hoor je regelmatig dingen maarheb nooit iets over een dwarsliging gehoord.
    Hoe groot is de kans dat de kleine nog verder draait? Ze ligt nl voor zover ik weet al vreselijk lang zo heb echt al maanden recht in mijn zij de schopjes enz.

    STel dat ze nietgoed gaatdraaien voor de 36 weken wat kunnen zedannog doen zodat het wel een normale bevallng wordt? Neem nl aan dat een kindje in dwarsposite via een keizersnede geboren moet worden.
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    je hebt hele grote kans dat ze nog gaat draaien hoor. Je hebt nu nog zoveel ruimte in de buik dat het niet noodzakelijk is om met het hoofdje naar beneden te liggen. Tot 37 weken heeft ze de tijd, dan nog dwars dan eventueel een draaipoging.
    Helpt dat niet? Dan een keizersnede inderdaad. Maar maak je geen zorgen, 99% gaat goed liggen!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina