eten op vakantie (dreumes)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door jdsilva, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jdsilva

    jdsilva Nieuw lid

    16 jul 2007
    2
    0
    0
    Zeeland
    Hoi allemaal,
    heeft iemand ervaring?
    wij gaan 2 weken naar turkije met onze 13 maanden jonge dochter Fleur.
    Ik vind het een beetje eng om haar eten te geven uit het buffet van het resort. We gaan naar een 1st class, luxe resort dus echt slecht is het niet. Maar een voedselvergiftiging is sneller opgelopen dan men denkt natuurlijk. Heeft iemand ervaring of tips hoe we het beste eten mee kunnen nemen. Ik vind het nogal wat om 15 potjes olvarit mee te nemen...
     
  2. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    hoi,

    Wij zijn naar Mallorca geweest met ons dochtertje. Ik had vantevoren een mailtje naar olvarit gestuurd en zij konden mij vertellen dat ze in Mallorca geen olvarit verkopen maar dat er wel andere merken te koop waren. Misschien kun je ook even een email sturen naar olvarit met de vraag of en wat ze in Turkije verkopen?

    Ik heb dus alleen potjes voor 3 dagen vanuit Nederland meegenomen. En deze heb ik gewoon in de handbagage gestopt.

    groetjes,
    Manouk
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou gewoon een paar potjes meenemen en de rest gewoon daar in de winkel kopen. Hoeft toch niet perse olvarit te zijn.

    Kwebbel
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik kom net uit Turkije en neem zelf echt potjes mee! in Turkije zijn er maar 4 soorten te vinden en verder niks voor babies ( en dat is bijna door heel Turkije zo) Wij konden dus gelukkig bij schoonmoeder eten maar om nu 3 weken lang hetzelfde eten te geven is ook niet zo lekker.
    Ik zou je kindje zeker niet mee laten eten van het buffet, mijn heeft in all inclusive hotels gewerkt en dat eten wordt gewoon steeds met nieuw aangevuld dus met oud gemengd.
    Pas goed op hoor!
    Waar zit je precies in Turkije?
     
  5. jdsilva

    jdsilva Nieuw lid

    16 jul 2007
    2
    0
    0
    Zeeland
    we gaan naar Kustur Club Village in kusadasi. Vind het inderdaad maar eng met die buffetten. Echter hoor ik nu van mensen om me heen dat ze toch allemaal hun kind(eren) hebben laten eten van het buffet op vakanties. Daarbij waren zelfs nog kindjes van 8 maanden enzo. Tja... we zijn er nog niet uit!
     
  6. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Nogmaals ik raad het echt af, ik heb 4 jaar geleden in het ziekenhuis gelegen doordat ik dus door hotel eten een voedselvergiftiging heb opgelopen.
    Ze hoeft maar net iets verkeerds te eten.
    Ik zou mijn kind in ieder geval zo jong niet van het buffet laten eten in ieder geval geen vlees en kip.
     
  7. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    uiteraard wens ik je wel een hele fijne vakantie! ;).....
     
  8. kemeinen

    kemeinen Lid

    10 jul 2007
    16
    0
    0
    Hengelo
    Ik heb altijd zoiets van dat je zelf wel een beetje kan inschatten of het eten er goed (of niet) uit ziet. En tot nu toe gaat dat bij ons heel goed! Voor voedselvergiftiging hoef je natuurlijk niet naar het buitenland. Dat kan ook in een restaurant om de hoek gebeuren.
     
  9. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Nee je hoeft voor voedselvergiftiging niet naar het buitenland, maar ik heb er een jaar gewoond en gewerkt en weet dus hoe het er in hotels aan toe gaat en ik geef dat eten dus liever niet aan me kind.
    Plus dat in de warmte toch eerder bacterien ontstaan.
    En Turkije is een risico land waar je gewoon goed moet opassen.
    En bepaalde bacterieen zien en je ruik je niet dat merk je pas als je er ziek van wordt.
    Dus om liever te vermijden raad ik ouders aan jonge kindere potjes te laten eten, want het hoeft maar 1x fout te gaan.
     

Deel Deze Pagina