quinny speedi sx met cabriofix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door melisjuh30, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melisjuh30

    melisjuh30 Bekend lid

    17 jun 2008
    854
    0
    0
    Hallo

    Afgelopen zaterdag zijn mijn manlief en ik eindelijk eens weze kijken naar een kamertje en wandelwagen.

    We hadden al een voorkeur;
    kamertje; klaartje --> gardo
    wagen; x-adventure pulse--> gardo

    Over de kamer waren we het snel eens, het wordt em!
    Een hele mooie kamer en aardig stevig.

    Toen kwamen we bij de wagens.
    Al snel werden we uit onze droom geholpen door de verkoopster.
    De pulse moet een wagen zijn die slecht de hobbels en bobbels opvangt. en aangezien de reiswieg maar op 1 punt wordt bevestigt ook nog eens erg fragiel.
    DIt wordt em dus niet!

    Dan kijken naar een andere wagen.
    Nou is de speedi sx met cabriofix ons opgevallen. Ook een mooie wagen.
    Maar wel weer 100 euro duurder!
    En nu ik zo rond kijk moet er ook nog eens een easybase of easyfix bij om de maxi cosi in de auto te zetten. En deze kost ook nog eens 100 euro! dan nog een voetenzak etc etc.
    AL met al zijn we dan zo 300 meer kwijt als wat we hadden gedacht.

    Nu had ik een vraag over de voetenzak, rond welke leeftij gebruik je deze? en in welke maanden wordt deze het meest gebruikt?
    En hoe bevalt jullie de wagen en/of de cabriofix in combinatie met de easybase of easyfix?

    Wat een vragen he!
    We vinden t zo moeilijk om een keuze te maken uit al die mooie wagens waarin ook nog eens een ongeloofelijk prijsverschil zit.
    En wij weten nog niet echt wat ons te wachten staat, maar willen er wel goed op voorbereid zijn.

    Alvast bedankt!
     
  2. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Heej,

    wij hebben ook de quinny speedi i.c.m. maxi cosi cabriofix

    Ik heb hem nog niet gebruikt aangezien de beeb er nog niet is maar ik vind hem erg stabiel en makkelijk in en uit elkaar te zetten..

    Dit is de wagen zoals hij standaard is:
    * onderstel
    * buggy/stroller bekleding => Je kind zit hierin vanaf ca 9 maanden

    Wij hebben er het volgende bijgekocht:
    * dreami bak waar je kindje in kan liggen en slapen tot en met 9 maanden. (incl regenhoes en muggennet)
    * voetenzak voor de buggy. Die ga je dus gebruiken als je kind zo'n 9 maanden is
    * maxi cosi cabriofix voor in de auto. Je kan hem dus ook op de wagen klikken en op de wagen gebruiken. Het wordt echter wel afgeraden omdat een kleine MAX 1,5 uur per dag in de maxi cosi mag zitten. Dit ivm de liggen en het "vergroeien" van de rug. Wij gebruiken de maxi cosi dan ook alleen maar in de auto.
    * easybase voor in de auto. Dit is absoluut NIET noodzakelijk eigenlijk meer een luxe. op die manier klik je de maxi cosi in de auto ipv vastmaken met gordels.
    Wij hebben hem wel gekocht omdat ik een 3 deurs auto heb en dan is klikken sneller dan met gordels vastmaken. Mijn man heeft een 5 deurs auto en daarin maken we hem gewoon met de gordels vast.

    Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen :D
     
  3. wenneke20

    wenneke20 Fanatiek lid

    29 okt 2006
    4.324
    136
    63
    ik heb de speedi helemaal met alles erop en eraan maar zou m niet meer kunne missen zo n super wagen vind m super fijn
     
  4. melisjuh30

    melisjuh30 Bekend lid

    17 jun 2008
    854
    0
    0
    Dank je Mamak,

    Ik had indd op de site van maxi cosi gezien dat je niet perse een base hoeft te hebben.
    En zo heel moeilijk is het helemaal niet om hem met gordels vast te maken, je moet het gewoon even weten.

    In ieder geval bedankt voor je reactie.
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    allereerst: de easybase of easyfix is superhandig, maar absoluut niet noodzakelijk. Er zijn waarschijnlijk meer mensen die hem niet hebben, dan die hem wel hebben, want het is best een investering en mensen hebben het altijd zonder dat systeem gedaan.

    Verder: Houd de aanbiedingen in de gaten. Ik weet niet hoeveel je moest betalen voor de wagen, maar ikzelf heb hem indertijd bij de superstore gekocht voor 499 inclusief maxicosi - zonder voetenzak omdat de maxicosi die er bij hoorde te zitten bij die actie niet onze smaak was, maar voor dezelfde prijs , maar zonder voetenzak, konden we een andere maxicosi uitzoeken.

    Verder is het in september als ik het goed heb, weer mama mazzeldagen bij de Prenatal. Dan kun je shoppen met 20% korting. Wij hebben zelf bij die actie (die 2x per jaar is) onze easybase (toch maar) gekocht. We vonden het zelf eigenlijk ook te duur, maar toen met die korting, gingen we toch overstag vanwege de handigheid.

    Voetenzak van de maxicosi heb ik zelf nog niet gebruikt, ik heb er wel 1 (van een andere maxicosi), maar verwacht eigenlijk niet dat ik die nog ga gebruiken. Tot nog toe werken wij met een jasje en een dekentje. Een voetenzak straks bij de wagen (als ze groter is) lijkt me wel handig. Maar ik moet ook zeggen: De maxicosi staat hier niet vaak op de wagen tot nog toe. De wagenbak is gewoon een stuk beter, dus om niet in de verleiding te komen en te voorkomen dat ons kindje te lang in de maxicosi ligt, gebruiken we de maxicosi vooral als vervoermiddel in de auto.

    nouja hopelijk heb je hier iets aan :)

    groetjes
    Athina
     
  6. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Graag gedaan en succes met kiezen..

    Een tip kan ik je nog meegeven; probeer hem te kopen bij grote babystores.. Hier in de buurt zit bijvoorbeeld Burgerhout BabySuperstores en die heeft altijd super aanbiedingen..
    http://www.babyentiener.nl/

    Als ik hun krantje krijg dan schrik ik altijd als ik eraan denk wat ik heb betaald voor mijn quinny

    Dit is hun huidige actie: (heb hem even voor je overgetypt)

    quinny speedi:
    * reiswieg
    * wandelwageninzet
    * kap
    * mand
    * deken
    * regenzeil
    * zwenkwiel

    MET GRATIS:
    * maxi cosi cabriofix
    * voetenzak voor cabriofix
    * voetenzak voor wandelwagen.

    (Je zou dan dus alleen nog evt de easybase moeten bijkopen)

    Prijs: 538,99

    En dat te bedenken dat ik zo'n 675 euro heb betaald voor dit alles :cry:
    en dan had ik toen zelfs nog 20 % korting

    Dus deze winkel is zeker de moeite waard :D
     
  7. melisjuh30

    melisjuh30 Bekend lid

    17 jun 2008
    854
    0
    0
    Fijn dat er zoveel mensen zo snel reageren zeg!

    Zoals ik er nu overdenk kunnen we het altijd proberen om zonder zo`n easyfix te doen.

    Maar zoals je net zegt Athina, de mama mazzeldagen zijn natuurlijk ideale momenten om een duur product toch te kopen.
    Scheelt een helehoop geld.

    De speedi was inclusief dreamy en cabriofix bij de gardo tot 15 sept. 538,-
    excl, voetenzak helaas.

    En ook goed dat je t zegt, de mama mazzeldagen komen er al snel aan!

    Heb al zulke geweldige dingen gezien, dan moeten we er dan maar gebruik van maken. En de hele prenatal leeg kopen! haha
     
  8. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Ik weet niet of je mijn antwoord van hierboven al had gelezen maar ik heb hem dus bij prental gekocht.. MET de mama mazzeldagen..

    Ik was totaal kwijt 675 euro en daar is de korting al vanaf...
     
  9. melisjuh30

    melisjuh30 Bekend lid

    17 jun 2008
    854
    0
    0
    Dat is vreemd!

    Mamak, de babysuperstore is dezelfde winkel als Gardo alleen andere naam.
    En de aanbieding bij hun is met voetenzak e.d.

    Ik ga maar eens even kijken of ik iets met hun kan regelen. oid
    Zal wel weer niet. En ik wil ook wachten totdat deze actie voorbij is maar dan zal je net zien dat de actie dan nog minder mooi is!
     
  10. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Ow, ik zou direct even met ze bellen...
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    idd! ik zie nu dat de actie voor 538 inclusief 2 voetenzakken is! voor de maxicosi en voor de wandelwagen inzet! Dat is wel een heel goede actie ook!
    Staat in het krantje en volgens mij heeft gardo hetzelfde krantje?

    alleen geld dan wel vaak dat het een vooraf geselecteerde kleur is hoor...
     
  12. melisjuh30

    melisjuh30 Bekend lid

    17 jun 2008
    854
    0
    0
    Ik heb de stoute schoenen aangetrokken.
    Heb gebeld;
    Dat bij babysuperstore in burgerhout dezelfde aanbieding met de speedi sx is maar dan ook nog eens met de voetenzakken erbij.

    De mevrouw zal het nagaan en mij terug bellen dus ben heel benieuwd!
    Als ik de voetenzakken er ook bij krijg dan bestel ik ze direct bij de gardo! :D

    Bedankt Mamak, waar zo`n forum wel niet goed voor kan zijn!
     
  13. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    zeeeeeeeer graag gedaan
     
  14. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik heb de Quinny Speedi gekocht voor € 499, daar kwam wel de voetenzak bij voor € 79. Maar de kinderwagen bak en wandelwagen inzet zaten er al bij, regenhoes etc.
     
  15. daantje628

    17 mrt 2008
    38
    0
    0
    Ik heb de speedi kunnen kopen voor slechts €299,-
    bij een kleine babyspeciaalzaak in de buurt. Hier zat geen maxi-cosi bij.
    Dus alleen de wandelwageninzet en de dreami en de bijbehorende artiklen zoals regenhoezen dekentje enz.
    Dit was een aktie omdat het een topline kleur was die uit de collectie ging.
     
  16. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Laat je weten wat eruit komt :D
     
  17. melisjuh30

    melisjuh30 Bekend lid

    17 jun 2008
    854
    0
    0
    Nou het volgende is eruit gekomen.

    Er waren al meerdere mensen die er achteraan hadden gebeld.
    Maar in burgershout hebben ze andere kleuren voorgeselecteerd.

    Máár ik kon voor het volgende kiezen

    gehele wandelwagenset kleur fudge( is onze keuze)
    Mét:
    cabriofix + voetenzak ( alleen een andere kleur dan onze wagen, kon kiezen uit bijv. mosaic)
    en voetenzak voor de wandelwagen

    OF

    gehele wandelwagenset kleur fudge
    cabriofix zonder voetenzak
    voetenzak voor wandelwagen
    en 40 euro bijbetalen.

    Ik denk dat wij voor de eerste optie kiezen.
    Dan maar een andere kleur cabriofix, t kindje ligt er tenslotte toch in.
    zie je de kleuren ook niet ;)
    Goede tegemoetkoming, of niet?!
     
  18. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou inderdaad de eerste optie nemen. Ik heb ook een Speedy en wij zijn er erg tevreden over.

    Nog een tipje, als je toch een easybase wil, zou je hem altijd nog kunnen kopen als je geld/cadeaubonnen krijgt. Het is zeker geen noodzaak maar als je vaak met de auto weggaat is het wel heel erg fijn ;)
     
  19. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    Jeetje meis, wat super goed! Joehoe
     
  20. melisjuh30

    melisjuh30 Bekend lid

    17 jun 2008
    854
    0
    0
    We gaan voor optie 1, mits de maxi cosie ermee door kan.
    HEt hoeft niet de mooiste te zijn, maar moet wel een degelijk kleurtje hebben.
    Zaterdag gaan we de wandelwagen en het kamertje bestellen :D:D
     

Deel Deze Pagina