Babyfoon met meerdere zenders/babyunits

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Cisa86, 22 nov 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cisa86

    Cisa86 Lid

    30 jan 2014
    25
    15
    3
    Vrouw
    Delft
    Ha dames,

    Wie heeft er een fijne babyfoon met twee of drie zenders/babyunits?
    De babyfoon die we hadden is al niet zo best meer,
    En nu onze twee dametjes naar kamers op zolder verhuizen (daar hoor ik ze niet als ik beneden zit met de tv aan), en we eind januari ons derde kindje verwachten..Overweeg ik een babyfoon met 2 of 3 zenders. Een functies die wij fijn vinden bij een babyfoon is het aanzetten van een muziekje, op één zender tegelijk dan natuurlijk..

    De babyfoons met meerdere zenders die ik kan vinden zijn of vrij simpel zonder extra opties (beetje zoals de analoge van vroeger), of meteen superdeluxe met camera enzo.
    Eigenlijk zoeken we dus iets tussenin, heeft er iemand een goede tip, of zelf zo'n babyfoon met meerdere zenders die wel (of juist niet) goed bevalt?

    Alvast bedankt!!
     
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Naar aanleiding van onze ervaring met onze Alecto Dect babyfoon (enkele zender, zonder camera) zou ik zeggen: neem zo analoog mogelijk. Ik word gestoord van alles wat het ding ontvangt, ongeacht welke van de 1000 zenders je gebruikt. Vrachtwagenchauffeurs, havenarbeiders, piloten, andere baby`s, spelende kinderen die met een walkietalkie buiten lopen, alles binnen een bereik van 3 km wordt opgepikt en kan ik horen. Heel irritant en soms schrik je je de blaren als dat ding ineens begint te praten.
    Inmiddels heb ik hem meestal uitstaan...
     
  3. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Wij hebben de Alecto DBX-62 en 63. Je kunt daar maximaal 4 ontvangers aan koppelen. Ik vind het een fijn systeem, maar 1 ‘nadeel’: op de ouder-unit staat geen klok. Om de een of andere reden vind ik dat vervelend ;).
    Hij heeft geen camera, wel nachtlampje (sterren projector) en verschillende muziekjes die je kunt laten afspelen.

    Hij springt, als er geen huilende kinderen zijn, elke 15 sec naar de volgende ontvanger. Als er eentje huilt komt die direct in beeld te staan. Als een tweede kind ook huilt, wisselen ze af en zie je altijd staan bij welke baby-unit er ook gehuild wordt. Doordat die naam in het schermpje van de ouder-unit knippert.

    Maar prima ding dus! Geen last van ‘stoorzenders’ zoals MirW beschrijft :).
     
  4. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wij hebben een luvion. Weet even niet welk model maar werkt perfect.
    Staat geen tijd op of lampje. Enige nadeel is dat de batterij snel leeg is.
     
  5. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wij hebben ook een Luvion, de prestige geloof ik. Heel tevreden over en stoort niet.
     
  6. Cisa86

    Cisa86 Lid

    30 jan 2014
    25
    15
    3
    Vrouw
    Delft
    Bedankt voor de reacties!! ik ga deze modellen bekijken
     
  7. bea1988

    bea1988 Actief lid

    10 jan 2016
    245
    40
    28
    Inderdaad, een goede tip! De onze heeft welgeteld 1 nacht aangestaan. Nadat ik voor de zoveelste keer rechtop in bed zat omdat ik een wildvreemde hoorde praten door dat ding, heb ik hem uitgezet. Sindsdien ligt hij in de kast.
     
  8. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik heb de alecto met camera, nooit last gehad van andere geluiden. Kunnen meerdere camera' aan, geeft temperatuur in de kamer aan, je kunt in en uit zoomen en heeft nightvision oh en klok! Haha
     
  9. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Ik heb ook een Alecto met camera. De DVM700. Kunnen meerdere ontvangers op (4).
    Je kan er muziekjes op afspelen en er zit een nachtlampje op. En ook een klok ;)
     
    Cisa86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina