Babyfoon

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Triesje91, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triesje91

    Triesje91 Bekend lid

    9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Misschien een hele stomme vraag maar ik zat eens zo vooruit te denken. Mijn zoontje wordt volgende maand 3 en wij gebruiken nog altijd een babyfoon als hij gaat slapen (alleen geluid, geen beeld). Als in november zijn boertje of zusje wordt geboren.. schaf ik dan een 2e babyfoon aan of laten wij ons zoontje (dan 3,5 jaar) dan zonder babyfoon slapen? Hoe gaan jullie dat doen of hoe hebben jullie dat gedaan bij een volgend kindje?
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik gebruik al geen babyfoon meer bij de oudste sinds hij anderhalf is. Snachts word ik er gewoon wakker van zonder. En overdag hoor ik het ook wel.
    We gebruikten hem alleen als nachtlampje, dus we hebben een nieuw nachtlampje gekocht, direct met slaaptrainfunctie.
     
  3. Triesje91

    Triesje91 Bekend lid

    9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Ik wordt er 's nachts ook wel wakker van als er iets is maar wij horen het 's avonds niet beneden als hij in bed ligt en wij zitten buiten of beneden. Daar gaat mij het voornamelijk om eigenlijk.
     
  4. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Wij gebruiken zelden een babyfoon. Ook niet als we buiten zijn. Als ze eenmaal slaapt, wordt ze zelden wakker

    Slapen de kindjes straks op dezelfde verdieping? Dan zou je de babyfoon nog op de gang kunnen zetten, dat hoor je echt wel.
     
  5. Gizzie1983

    Gizzie1983 Fanatiek lid

    11 apr 2011
    3.339
    206
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wij gebruiken allebei de babyfoons nog dagelijks. Als de dames gaan slapen en wij zitten beneden voor de tv, zou ik ze echt niet horen zonder babyfoon.

    Dus in antwoord op jouw vraag: ja, ik zou nog een extra babyfoon aanschaffen ;).
     
  6. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.010
    3.474
    113
    Vrouw
    Hier komt de oudste gewoon uit bed als er wat is (vanaf ca. 3 jaar). Babyfoon staat dus bij de jongste op de kamer.
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Toen de jongste geboren werd ging de babyfoon naar haar en sindsdien doet de oudste zonder. Hij roept als er wat is of komt naar ons toe.
     
  8. Triesje91

    Triesje91 Bekend lid

    9 apr 2014
    925
    1.228
    93
    Vrouw
    Twente
    Dat vind ik nog wel link want hij moet dan zelf de trap af zonder dat wij erbij zijn. Hij kan dat prima maar toch vind ik dat nog eng. En hij krijgt zijn slaapkamerdeur niet open deze klemt
     
  9. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Nooit een babyfoon gebruikt :)

    ‘s Avonds had ik de deur van de babykamer/kinderkamer iets open staan en hoorde ik ze beneden.
    Wij hadden de deuren ‘s nachts altijd op een kier en dan hoor je ze echt wel.
     
  10. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Zoontje is 5 jaar en we gebruiken de babyfoon nog steeds.
    Het is een gemakkelijke slaper maar als iets is zal hij niet zijn stem verheffen en horen we dus niks. Beneden horen we eigenlijk heel weinig tenzij hij uit bed valt :roflmao:
     
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Een kind van 3 kan toch prima zelf de trap op en af? Traphekje wordt hier voor onze zoon echt al heel lang niet meer gebruikt, zit er voor de sier en hij loopt gewoon van boven naar beneden. Hier was zoon net 3 toen zijn zusje werd geboren. Liep eind van mijn zwangerschap zelf naar beneden als hij 's morgens wakker was en zette (met toestemming uiteraard) een dvd aan of ging lekker spelen.
    En na de geboorte kon ik hem heel makkelijk met een klein opdrachtje naar boven sturen, bijv. om even een spuugdoekje of luier voor me te halen omdat ik die was vergeten.
    De slaapkamerdeur kan je gewoon op een kiertje open laten staan toch?
     
  12. Arian

    Arian Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.584
    36
    48
    Kindjes zijn 4 en 5 en wij gebruiken voor alle 2 nog babyfoon.
    Als ik Savonds voor de tv zit dan hoor ik ze echt niet als er wat is. Ze komen zelf niet naar beneden.
    Ik vind het wel prettig. Laatst riep dochter mij dat ze misselijk was. Dus ik snel naar boven, maar toen was het al te laat. Ze lag op de rug met allemaal braaksel in mond en neus. Het stroomde weer terug in haar mond. Ik draaide haar snel opzij, zodat ze weer lucht kreeg. Ik moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als ik dit niet had gehoord.
    Snachts staan ze uit. Deur boven staat op een kier. Het is puur alleen voor beneden.
     
  13. Gizzie1983

    Gizzie1983 Fanatiek lid

    11 apr 2011
    3.339
    206
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Zoiets soortgelijks had ik laatst ook met mijn oudste dochter. Ik hoorde door de babyfoon dat er iets was, anders had ik dat noooit gehoord.
     

Deel Deze Pagina