Slapen overdag...ik heb alles geprobeerd...hoe los laten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetvienna, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ik word er nu echt een beetje moedeloos van...Het slapen overdag is sinds kort weer een groot drama...ik heb zo'n beetje alles nu wel geprobeerd; inbakeren, puckababy, RRR-methode etc.etc. Alles hielp redelijk. Inbakeren mag niet meer omdat hij al omrolt, Puckababy dus ook niet, Puckabag helpt tot nu toe niet en de RRR-methode...nou hij maakt zo'n zooitje van zn ritme dat ook het bekende slapen, voeden, knuffelen, spelen-ritme compleet weg is. Zijn eigen ritme volgen? Die heeft hij momenteel NIET, de ene dag slaapt hij 's ochtends en 's middags 2 uur (ik blij), de volgende dag alleen 's ochtends een half uur. Dan slaapt hij weer de ene dag 's ochtends 2 uur en de middag niets, de volgende dag 's ochtends een uur en 's middags een half uurtje....als iemand het weet mag ie het zeggen.... :rolleyes: Maar wél moe zijn en dan gaan jengelen. Kijk als ie het nou gewoon niet nodig zou hebben en gewoon vrolijk zou zijn, zou ik er niet zoveel problemen mee hebben, maar nee...hij is duidelijk wel moe! Dus heb ik de laatste tijd een kindje met een heel wit moe koppie en rode oogjes... :cry:
    Ik hou momenteel dus maar redelijk vaste voedingstijden aan dan zit daar tenminste nog een beetje ritme in....
    Ik denk dat ik het moet gaan loslaten want ik word er niet goed van, helemaal gefrustreerd gewoon. Maar hoe doe ik dat als ik zie dat mijn zoontje moe is maar niet wil/kan slapen?
     
  2. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    en als je zelf een schema maakt en je hier precies een paar? weken aan houd gewoon op bed leggen, slaapt ie niet dan gewoon pech wie weet gaat ie na een tijdje naar dat schema gedragen? Dat zou ik in elk geval doen.


    Geef je BV of FV?
     
  3. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ik geef FV. Tja, ik zou het kunnen proberen.
     
  4. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Vind het ook geen slecht idee van imd. Meestal is een baby na een uur of 2 - 2,5 uur wel weer moe. Doe je gewoon voeden- spelen of uitstapje en dan op bed. Proberen die rust erin te brengen.
    In ieder geval niet te lang wachten met op bed leggen, ten minste bij mijn dochtertje werkt dat niet, want dan is hij helemaal over zijn slaap heen.

    Lastig voor je hoor! Vooral als je ziet dat je kindje moe is, maar niet kan slapen.
    Succes!
     
  5. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    :rolleyes: Hmz onze kleine meid doet het ook.
    Die slaapt maar 2x een half uur s'middags.
    Ik kan de klok er op gelijk zetten.
    Als ze om half 1 naar bed gaat is ze precies om 1 uur weer wakker.
    Ik vond het eerst ook heel vervelend.. want m'n nichtje van 14 maanden die gaat lekker van 1 tot 3 naar bed.
    Maar Britt doet dat niet.. heb het los gelaten en dan maar zo hoor.
    En als ze een keertje tussen door is dan doe ik haar ook gewoon naar bedje.
     
  6. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    En wil hij ook niet in de kinderwagen slapen? Of desnoods in de box?
    Jesse heeft ook geen enkel ritme overdag, maar hij is altijd zoet.
    Dat RRR lijkt mij een beetje een voorgeprogrammeerd systeem, Jesse slaapt wanneer hij moe is en is wakker wanneer hij wakker is. Ik heb er absoluut geen probleem mee, vooral omdat hij prachtige nachten slaapt van acht uur tot de volgende ochtend half negen, soms wel half tien.
    Misschien voelt hij wel dat je gespannen bent onder zijn niet-ritme? Kindertjes voelen dat vaak heel goed.
     
  7. schanulleke

    6 jul 2008
    48
    0
    0
    roze wolk!
    hier ook totaal geen ritme overdag (onze kindjes zijn bijna even oud) wat mss wel helpt is hem gewoon lekker zijn eigen ritme laten bepalen, en ik doe mijn meiske wakker op bed zodat ze niet heel moe is en nog ff zelf wat kan spelen en verwerken wat ze heeft mee gemaakt en dat werkt hier super.

    en als ze wakker is is ze eigenlijk heel zoet net wat kisbaba zegt.

    hoop dat je er wat aan hebt
     
  8. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Maar wat ik zo gek vind, ieder kindje heeft toch wel een bepaalde ritme qua slapen overdag? Je hoort zo vaak van 'die van mij slaapt 's ochtends van zo laat tot zo laat en 's middags van zo laat tot zo laat'. En toen hij nog ingebakerd/in de puckababy lag, had hij wel een heel redelijk slaapritme, ok er zaten nog steeds wel dagen bij dat het slapen niet ging overdag :rolleyes: maar over het algemeen ging het redelijk. En helemaal toen ik er bewust een bepaalde voorspelbaarheid bij ging doen. Hij was na ongeveer 2 uur wakker weer moe en bij de eerste tekenen van moeheid legde ik hem wakker in bed. Sinds hij uit de puckababy is met zn armpjes is het drama. Ik krijg hem alleen nog even aan het slapen als ik hem vlak voor het slapen gaan de fles geef zodat hij eigenlijk (half) slapende in zijn bedje wordt gelegd. Dan slaapt hij een half uurtje. Maar ik wil hem hier niet aan wennen, dan leert hij niet dat hij zelf in slaap moet leren vallen toch?

    De kinderwagenbak hebben we er al af, daar vindt hij niets aan. Hij sliep ook daar niet in en ook niet in de box. Ik heb wel zitten denken om hem eens op zn buikje te leggen, kijken of hij dan langer slaapt. Hij ligt wel vaak op zn buikje in de box en soms ook in bedje maar begint dan op een gegeven moment altijd wel te mopperen omdat hij nog niet terug kan.

    @Kisbaba; was het maar zo simpel...Sliep hij maar wanneer hij moe is! Maar dat doet hij dus op de een of andere manier maar moeilijk. Want hij was gistermiddag echt wel moe maar slapen...ho maar. Hij is dus gisteren van 11.00 tot 18.30 uur wakker geweest.... :( En ja gespannen ben ik al een hele tijd hieronder...vanaf het moment dat ik doorhad dat hij wel moe was maar niet kon slapen (wist ik veel in het begin, ik dacht ik heb gewoon een wakkere baby, hij heeft geen slaap nodig overdag...)
     
  9. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hmm wat een shit situatie he :rolleyes: ik heb hetzelfde gehad met mijn zoontje.... maar mij werd heel duidelijk gezegd (na 4 maanden) dat ik als ik Gyano in bed deed EN hij ging huilen dat ik hem niet meer op mocht pakken en weer naar beneden te gaan om hem vervolgens te amuseren<-- met andere woorden: geen prikkels meer :confused: dus geen vrolijke stemmetjes of lachen , geen tv aan op achtergrond geen mobieltje aan en noem maar op!

    ik mocht hem wel na een kwartier huilen gaan troosten en dan weer naar bedje toe. ;) (natuurlijk was het weer huilen) alleen na 3 dagen was dit al bijna voorbij<--- hij snapte het eindelijk :)
    dus je kan het eens proberen :oops: maar het wordt wel even flink op je tanden bijten die paar dagen en je moet dan echt niet opgeven , pas dan zal je ook snel verandering zien :D
    succes ermee en ik hoop dat jullie snel wat rust mogen hebben hihi ;)
    grtz Ramona
     
  10. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    Maar Ramona, viel hij de eerste keren met huilen ook in slaap?
    Mijn zoon wil namelijk ook niet zelf in slaap komen, en in zijn bed laten huilen, dan raakt ie helemaal overstuur en dat gaat je door merg en been heen, helemaal van z'n potje is ie dan.. Maar ja moeten we hem dan zo een uur laten liggen?
    Want ik heb hetzelfde als de topicstartster, overdag totaal geen ritme, maar ontzettend moe en gapen..maar zelf in zijn bedje slapen... ho maar!
     
  11. Ramona82

    Ramona82 Fanatiek lid

    9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    nou dag 1 viel hij dus zeker niet in slaap nee , hooguit een kwartier ;) maar even een voorbeeld: zeg 7uur uit bed ...voeden...spelen...knuffelen <-- meestal na het knuffelen of iets anders wat je rustig samen doet na het spelen dan zijn ze wel moe... 8.30uur naar boven het bedje in!
    stel je kleine huilt een kwartier achter elkaar ga je dus naar boven en dat blijf je gewoon herhalen tot aan de voeding..wel of geen slaap gehad gewoon weer opnieuw beginnen met voeden...spelen...knuffelen! dat is dus even het ritme ;) daarna weer naar bed ... dit stukje blijven herhalen de hele dag door :idea: en dat 3 dagen en je merkt verschil echt waar :)
    grtz Ramona

    en als je wilt huilen of schelden omdat je kleintje ook zo huilt moet je dat gewoon doen! (wel niet waar de kleine bij is natuurlijk ;) )
    serieus 3 dagen! voel jij je misschien de slechtste mama ter wereld ,maar je wordt er dubbel en dik voor beloond als je deze regen strak aanhoud die dagen :D
     
  12. pina123

    pina123 Bekend lid

    30 jun 2008
    598
    0
    0
    He Thanks, gaan we toch eens uitproberen!
     
  13. Christina83

    Christina83 Actief lid

    28 dec 2007
    268
    0
    0
    Sweetvienna, ik voel helemaal met je mee, want mijn zoontje is overdag ook geen groot slapen. Wel toen hij werd ingebakerd, maar zonder Pacco slaapt hij maar de helft. Ik moet zeggen dat wat Ramona82 zegt bij mij de afgelopen dagen heel erg heeft geholpen. Zoals je weet (mijn topic over afbouwen inbakeren en dat ik het niet meer zag zitten), ging het zonder Pacco bij ons eerst dramatisch. Maar sinds 2 dagen gaat het stapje voor stapje steeds beter. Ik leg hem wakker weg en ga dan weg. Wanneer hij jengelt, laat ik hem jengelen. Wanneer hij huilt, troost ik hem, maar ik haal hem niet uit bed. Soms ben ik wel uren ebzig, maar ik zie kleine veranderingen. eerst sliep hij 15 minuten, gister een half uur en vandaag 45 minuten. Ik haal daar maar mijn hoop uit. Nog steeds gaat het niet super, maar zoals je onderwerp al zegt, je moet het een beetje los laten. Hoewel dat mij ook meer niet dan wel lukt, maar het zal zeker helpen. je ventje voelt echt aan hoe jij je er bij voelt. Heel veel succes en ik denk altijd maar zo: binnen een paar maanden is het vast totaal anders!
     
  14. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Het is misschien gewoon een fase waar je doorheen moet... Ik spreek uit ervaring want heb al vanalles meegemaakt met Louiza :) De ene keer slaapt ze overdag een half uurtje en is het mopperen en jengelen als ik ze plat leg en de andere keer wil ze voortdurend en na elke voeding slapen. Hier dus ook geen vast ritme hoor. En hoe minder ze slaapt hoe lastiger ze is! Inbakeren doe ik nog heel af en toe maar ik merk dat het eigenlijk steeds minder nodig is...
    Helpt het bijvoorbeeld niet om te gaan wandelen met je kindje?
    Hier kan Louiza met momenten heel erg onrustig zijn en soms denk ik dan dat ze het zat is om thuis te zitten... dan neem ik ze mee voor een wandeling in de wandelwagen, vind ze heerlijk en wordt ze meestal rustig van en valt ze makkelijker in slaap...
    Succes, hoop dat je kindje meer rust vindt!
     

Deel Deze Pagina