babyhuisje ervaringen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Azeb, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

    Azeb Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo allemaal

    Als het goed is ga ik binnen zeer korte tijd bevallen (nu ruim 37 weken zwanger).
    Als baby heb ik zelf veel in een babyhuisje gelegen: http://www.lutjepotje.nl
    Hier in Groningen zijn ze redelijk gebruikelijk.
    Nu krijg ik er van mijn ouders eentje (die ze huren). Ik vraag me af of er hier op forum ook mensen zijn met ervaring hiermee:
    Vanaf wanneer heb je je kindje erin gedaan, wat draagt een kindje in een babyhuisje, hoeveel dekentjes en kruikjes, vind je het leuk en vindt je kindje het leuk, kortom, alle ervaringen zijn welkom.
    Ik vind het zelf erg leuk en volgens mij is het ook goed voor de baby om lekker in de buitenlucht te zijn, maar ik vind het ook wel spannend in verband met de temperatuur (zeker als het koud is buiten). Volgens mijn moeder kan een baby zelfs in de winter er wel in, als je het maar goed genoeg inpakt. Dat vind ik wel spannend hoor!
    Hopelijk zijn er mensen met ervaring hiermee.
    Groetjes
    Azeb
     
  2. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee maar het KDV waar onze oudste naar toe gaat heeft er wel 1 staan. En die wordt heel regelmatig gebruikt. Baby's liggen er meestal heerlijk tevreden in. Heb niet echt opgelet wat ze aanhebben en hoeveel dekentjes ofzo. Volgens mij is dat gewoon uitproberen en in het begin regelmatig nekje voelen om temperatuur te controleren.
    Ik heb zelf Yinthe veel in de kinderwagen buiten. Alleen maar goed volgens mij, frisse lucht.
     
  3. Azeb

    Azeb Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ja dat gevoel had ik dus ook. Dank je wel voor je reactie!
     
  4. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Volgens mij worden ze ook vaak gebruikt in zweden of finland...schijnt erg gezond te zijn!
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Onze kleine smurf gaat naar het KDV en daar slaapt hij eigenlijk alleen maar in het babyhuisje. Hij vindt het echt heerlijk.
    Nu wordt hij eigenlijk al te groot..wat zal hij balen zeg!

    Een echte aanrader dus. Het is ook heerlijk gezond, lekker buiten slapen!
    Ze deden hem toen het zo koud was gewoon een skipakje aan ;)

    Elmo
     
  6. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    daar heb ik ook in gelegen je dat heb je als delfzijlse he :) daar in het normaal hier niet hier werd ik stom aangekeken
     
  7. poohbeer26

    poohbeer26 Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    De huisjes zijn ontstaan in noord groningen waar ik ook vandaan kom. En worden eigenlijks alleen hier gebruikt. En komen niet uit het buitenland. Het is een huisarts geweest die er 1 heeft ontworpen.
    Mijn vader heeft er ook 1 voor ons kindje gemaakt.
    Je kunt gewoon en lakentje met dekentje en een kruikje gebruiken. Het is ook zeer gezond voor je kindje. En ze kunnen er al vrij vroeg in hoor.
     
  8. Azeb

    Azeb Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi!
    Dank je voor je reactie. Dat ze hier in Groningen ontstaan zijn en voornamelijk hier gebruikt worden, wist ik natuurlijk al, aangezien ik er zelf als baby ook in gelegen heb. Zelfs op aanraden van de desbetreffende huisarts :)
    Ik ben benieuwd hoe het mij zal bevallen.
    Groetjes
    Azeb
     
  9. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hahah..nou, wij komen uit "het Westen" (zo zeggen ze dat hier) en ik dacht eerst dat het konijnenhokjes waren....hahahah
    Maar Ruben vond het echt heerlijk!
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Jesper slaapt er op de creche ook altijd in, hij slaapt er echt heel goed in. Hier hebben ze extra grote, dus kan hij nog even. Hier hebben ze ook skipakjes liggen voor in de winter, maar tot nu toe heeft hij er bij kou nog niet in gelegen, dat hoeft van mij dan ook niet zo.
     
  11. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wij gebruiken ze ook op het kdv, erg tevreden! Vooral kids die onrustig slapen, slapen daar wel beter in.
    Krijgen alleen veel commentaar van omwonenden, die het belachelijk vinden dat wij kinderen in een hok opsluiten :)
     
  12. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ja sorry hoor, maar zo ziet het er ook wel een beetje uit, vind je niet?

    Ik ken het overigens ook niet hoor, is blijkbaar zeer streekgebonden gebruik ;)
     
  13. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ook mijn eerste gedacht: een hondenhok voor babies! :)

    Nu ja, ik kan best wel begrijpen dat KDV'en ze gebruiken. Enkel zou ik er niet veel gebruik van maken denk ik. Mijn kindje is bijna nooit alleen buiten. Soms eens dat ik de buggy laat buitenstaan als ik binnen iets ga halen, en ik denk niet dat ik het in de winter ga buitenleggen... Niets voor mij dus :oops:
     
  14. Azeb

    Azeb Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Maar het voordeel is dus juist volgens mij dat het in zo'n babyhuisje veel beter kan. De buitenlucht is supergezond voor een kind en in een buggy of wandelwagen ligt een kind toch minder veilig, alleen al vanwege beesten die erin kunnen springen (katten bijvoorbeeld).
    Het lijkt mij ideaal! En echt niet omdat je dan niet meer naar je kindje hoeft om te kijken natuurlijk. Maar je zit zelf gewoon ook relaxter mijns insziens.
     
  15. poohbeer26

    poohbeer26 Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Zo'n babyhuisje moet je zien als een wiegje/ledikantje. Alleeen staat het nu buiten. En idd net als azeb zegt niet om je kind in te stoppen om er niet meer naar om te hoeven kijken.
     
  16. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ben het er helemaal mee eens. OK, het ziet er misschien uit als een hondenhok voor babies. Maar de bedjes binnen bij het KDV zijn net zo opgesloten. Ik zie het verschil daarin echt niet. Bij ons KDV staat het babyhuisje altijd voor het raam zodat er altijd toezicht is. En zodra het enigszins kan, spelen de kids buiten dus dan is er nog meer toezicht.
     
  17. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik had er nog nooit van gehoord, maar het lijkt me heerlijk voor het kindje! Geweldig!
    Heb het al aan mijn man laten zien en hij gaat er tegen die tijd ook 1 maken. Ik ben erg veel buiten, dagelijks en zo kan ik het kleintje dan toch bij me houden en in de gaten houden. En de buitenlucht is alleen maar goed!

    Super, ik ben voor!
     
  18. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Wat een fantastisch idee zeg!
    Mn man zal t wel weer niks vinden...en ik had eerst ook zoiets van dan zet je t gewoon in de kinderwagen buiten. Dat deden ze vroeger in Brabant ook..
    Maarja dan kan er idd n kat bij springen ofzo. Al laten katten t hier wel uit hun hoofd om mijn tuin te betreden ivm de honden.
    Maar als je t dicht maakt met muggen gaas dan kunnen er ook geen kriebel beestjes bij enzo.
    Ik denk dat ze in sommige landen ook wel vreemd op zouden kijken van het gebruik van een boks. En anderen kijken weer erg vreemd tegen inbakeren.
    Even door het "nieuw en raar" heen prikken en kijken naar wat t nut is en dan vind ik dat dit best n nuttig idee is.
     
  19. poohbeer26

    poohbeer26 Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Nieuw zijn de huisjes niet meer. Aangezien ze in de jaren 30 zijn gemaakt.
    Maar ik kan er idd wel inkomen dat mensen uit een andere streek het raar vinden.
     
  20. Azeb

    Azeb Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Meintje, de babyhuisjes van Lutje Potje kun je door het hele land huren, ze bezorgen ze eventueel ook. Dus dat is ook een optie als zelf maken te veel werk is!
     

Deel Deze Pagina