babyhuisje ervaringen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Azeb, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ja, ik had het gelezen op de site. Maar mijn man is een knutselaar en zou juist graag zoiets zelf willen maken voor de kleine. Wij wonen in Limburg, dus hier zijn die huisjes waarschijnlijk ook onbekend, maar ik sta toch wel open voor dit soort dingen. Ik wil het beste voor ons toekomstige hummeltje (eerst nog zwanger worden) en wij zijn echt buitenmensen dus dit sluit daar mooi op aan.

    bedankt voor het plaatsen van de link!
     
  2. Azeb

    Azeb Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Oke dan is het waarschijnlijk een leuk projectje om in elkaar te knutselen.
    Als je zoekt op google kun je ook wel bouwtekeningen enzo vinden volgens mij.
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Grappig zeg, heb ze nooit eerder gezien.

    Kwebbel
     
  4. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Hoi hoi,

    ook ik kom uit Groningen en heb er meteen een aangeschaft toen ik zwanger was! Ze heeft er nog niet supervaak in gelegen maar als ze erin ligt dan duurt t wel wat langer voor ze in slaap valt..Maar ze vindt t wel prima!
    Mijn vriend had em geverfd waardoor het 'deurtje' niet meer goed sloot...vandaag heeft ie em bijgeschuurd dus ze kan er vanaf morgen weer in. Ben dan van plan em vaker te gebruiken want als ze er gewend aan raakt slaapt ze vast sneller in!

    Ik vind ze heeeerlijk, echt gezond!

    En tja wat doe je ze aan...?...de beste tip die ik kan geven is bedenken wat je zelf aan zou willen hebben als je op dat moment buiten zou liggen ;)
    Koud neusje/wangetjes/handjes is gezond dus daar niet op letten. Als t nekje maar lekker warm is.

    Succes!
     
  5. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Misschien een stomme vraag hoor, maar hoe hoor je je kindje dan? Want ik zit er over te denken een babyhuisje te huren/kopen, en ook in de winter te gebruiken.
    Maar ik kan dan toch niet met de tuindeur open gaan zitten :( . En de babyfoon werk op electra.
     
  6. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Kan je het huisje niet zo neer zetten dat je er vanaf je huis zicht op hebt?
    Ik zou het huisje zo dicht mogelijk bij mijn huis willen hebben als mijn kindje er in sliep nl?

    Ik werk zelf op een creche (in Groningen ;)) en ook wij maken dus gebruik van deze huisjes (lutjepotjes) Ik kan alleen maar zeggen dat wij soms cht een dilemma hebben, omdat we voor ons gevoel te weinig van deze huisjes hebben. Veel kinderen slapen heerlijk buiten, vooral kinderen die erg verkoudden zijn, of astmatisch zijn, wat is e rdan niet heerlijker dan buitenlucht!
    Zomers leggen wij kinderen in een katoenen slaapzak erin (als het dus ECHT warm is) En zo nodig komt er weer een deken bij in, en 's winters zoals ik eerder hoorde gebruiken wij ook skipakjes om in te slapen. Koude gezichtjes en handjes zullen ze soms krijgen, maar voor de rest komen ze gewoon als ook in huis heerlijk warm uit hun bedje!
     
  7. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Op het KDV van Ruben staat het babyhuisje voor het raam (wel een zijraam anders is meneer veel te afgeleid).
    Het gaat echt prima zo!

    De kinderarts was ook erg te spreken over het babyhuisje (toen we op controle kwamen na zijn twee opnames met 3 maanden....o.a. voor een luchtweginfectie).
     
  8. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Heb je vraag bij 'Verzorging en Veiligheid' samengevoegd met deze, heb je alle antwoorden mooi in één bericht.

    Groetjes, Wendy
    Moderator
     
  9. Azeb

    Azeb Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Dank je!
     
  10. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Heb de bouwtekeningen gevonden op internet, hier gaan we er dus dan echt eentje maken!
    Nu ben ik zelf heel erg veel buiten (vanwege de paarden) en dan lijkt het me heelrijk om het kindje bij me in de buurt te hebben in zo'n huisje. Dan kan ik het ook gewoon horen en er naartoe als het nodig mocht zijn.
    Als ik binnen zou zijn kan ik het huisje (want het komt op wielen natuurlijk ;) ) verplaatsen naar het terras en dan staat het dus voor de tuindeuren. Ik kan het dan ook gewoon horen als het echt huilt.

    Kijk er naar uit, lijkt me ideaal en echt gezond!
     
  11. Azeb

    Azeb Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Leuk hoor! Succes met klussen (haha en dan bedoel ik dus gewoon klussen met hout en hamers enzo ;))!
     
  12. Siesje

    Siesje Actief lid

    24 jan 2007
    430
    0
    0
    Hier zijn de buitenhuisjes ook een heel groot succes! Iza slaapt er vanaf klein babietje al heerlijk in. Thuis hebben we er niet een, maar op het kdv wel. Toen ze naar een tijdelijke unit overging, waar ze nog geen buitenbedjes hadden, baalde ik flink. Sinds vorige week is er weer één, dus Iza gaat weer heerlijk naar buiten!
    Omdat we nog geen tuin hadden, hadden we er niet zelf één aangeschaft. We zijn wel van plan om dat voor een volgende zeker te doen!

    Tot welke leeftijd slapen ze eigenlijk in een buitenbedje?

    Groetjes, Sigrid
     
  13. mirwar

    mirwar Bekend lid

    22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Tot ze erin passen en willen. ;) Kindjes van 2 kunnen er bijv ook nog best wel in (althans in die van mij wel...weet niet of er verschillende formaten zijn..) dus misschien van 3 ook nog wel als je geen megagroot kind hebt. Maar in elk geval dus tot t past en ze t nog willen :D
     
  14. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa heeft afgelopen week ook nog buiten geslapen op het KDV. Het buitenhuisje is daar net zo groot als een ledikantje.
     

Deel Deze Pagina