Heeft deze babykamer voldoende kastruimte?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door IngridE, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngridE

    IngridE Fanatiek lid

    31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hoi dames,

    Vandaag zijn mijn man en ik gaan kijken naar babykamertjes voor ons eerste kindje. Babykamer Riviera vinden we erg leuk, maar kan iemand ons vertellen of deze kamer voldoende opbergruimte heeft in de kast en commode?

    De babykamer is 9m2 en we vonden veel kasten die we zagen erg groot, ook daarom vinden we dit kamertje zo leuk.

    Welke ervaren mama kan ons adviseren?

    Afmetingen:
    - Commode: 100 x 97 x 52 cm (bxhxd)
    - Kast : 55 x 185 x 50 cm (bxhxd), puntdakje is 69 cm breed

    Ledikant - Commode - 1-deurs kast Riviera Wit | Basic Babykamers | Baby-Dump
     
  2. Lady7

    Lady7 Niet meer actief

    het is net wat je er in gaat doen.. ik heb zelf ook een babykamer met een 1 deurskast, commode en bedje en heb er echt genoeg aan. mijn baby is een paar weken dus heb nog niet veel rommel hahah

    wij willen een bankje met opbergruimte kopen zodat we daarin straks speelgoed in kunnen bewaren.. in de woonkamer. dat hoeft dan niet in de kast.
     
  3. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je koopt ook naar waar je kastruimte voor hebt.... Minder kastruimte = minder voorraad. Qua kleertjes moet 't makkelijk kunnen, als je een grotere kast hebt leg je er toch sneller een voorraad badspulletjes, pampers en doekjes in. Wij hebben deze kamer Ledikant - Commode - Hanglegkast Bordeaux | TWF | Baby-Dump voor 2 kinderen, er staat dus nog een los peuterbedje in de kamer. Beide kids hebben 1 lade en 1/2 kast. De 3e lade in de commode is voor luiers en doekjes.
     
  4. Janna

    Janna Fanatiek lid

    't Is inderdaad een beetje afhankelijk van wat je erin kwijt wilt. Wij hebben echt meer kastruimte, maar in onze kast zit behalve kleertjes ook:
    - al het beddegoed (dekens, lakens, hoeslakens, allemaal van wiegje én ledikant)
    - drie kruiken
    - de draagdoek en draagzak
    - de potjes van Avent, waar we eerst de afgekolfde bv in bewaarden, maar die we nu niet meer gebruiken
    - de flesverwarmer die we niet meer gebruiken, in de doos waarin we 'm gekocht hebben
    - haar toilettasje met wat spulletjes, voor als we ergens anders slapen
    - een beetje speelgoed (in de la)

    En in de commode:
    - rompers
    - slabbetjes + schortjes
    - spuugdoekjes
    - hydrofyldoeken
    - aankleedkussenhoezen
    - sokjes en slofjes/schoentjes
    - luierzakjes (voorraad voor in de luiertas)
    - luiers (stapel om van te pakken en ook de voorraad nog in het pak)
    - voorraadverpakkingen flesvoeding + nutriton
    - oude flesjes
    - tasje van babyfoon
    - thermoskan + flesje voor heet en koud water (om flesje te maken als we iets langer weg gaan)
    - voorraad billendoekjes (we kopen altijd zo'n enorme voordeelverpakking, met 12 pakken erin)

    Bepaalde dingen heb je niet per se in de babykamer nodig, of hoef je daar in ieder geval niet bij de hand te hebben. Als je dat elders in je huis makkelijk kwijt kunt, zie ik geen probleem. Als jullie een klein huis hebben, zou ik persoonlijk toch wel voor een iets groters gaan. Wij hebben ook echt geen grote babykamer: met net 6 m2 (2.35x2.60 m) zelfs een stuk kleiner dan die van jullie! Doordat er behalve het ledikant, de commode en kast (in rustige kleur) niets in staat, is het echter toch niet te vol. (En doordat we het rustig hebben gehouden op de muren en met gordijnen en assecoires. Eén muur heeft lichtgekleurd behang met een muursticker (die is wel wat druk); de andere muren zijn wit behangen.)
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Het is inderdaad afhankelijk van wat je er in wilt doen en ook van hoe lang je het kamertje wilt gebruiken.

    Voor een baby zijn die kast en commode wel voldoende voor de basisdingen (kleding in één of twee maten, wat beddengoed ed), maar voor een peuter wordt het al wat lastiger, denk ik. Met een grotere kast kun je ook makkelijker de peutertijd door, met een kleine kast zul je eerder iets groters moeten kopen.
     
  6. MMM74

    MMM74 Fanatiek lid

    18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Dat moet wel lukken hoor, ik heb de kleertjes die ze nu draagt alleen in de commode. Daarnaast nog de hydrofiele luiers, spuugdoekjes.

    Daarnaast hebben we nog een enorme kast op haar kamer maar daar zit meer spullen in die je ook elders in huis kwijt kan denk ik (voorraad luiers, babyverzorging, oude kleertjes die ze niet meer aan kan, kleertjes in grotere maat voor straks, al het beddengoed, slaapzakken, speelgoed etc.).
     
  7. leeuw86

    leeuw86 Fanatiek lid

    10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ja dat moet wel lukken,het is net als met een tas, op de 1 of andere manier puilt ie toch altijd uit
     
  8. IngridE

    IngridE Fanatiek lid

    31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Bedankt dames voor jullie uitgebreide adviezen en uitleg over wat jullie waar bewaren, daar hebben we veel aan!

    Ik denk dat we kunnen concluderen dat met het opslaan van wat andere grote zaken in andere kasten/elders in huis (wat goed mogelijk is), de kast prima kan!

    Na de 20 wekenecho nog eens kijken of we het kamertje nog steeds zo leuk vinden en dan gaan we bestellen.

    Bedankt!
     

Deel Deze Pagina