Babykamer nieuw of tweedehands??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door one of kind, 29 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Hallo meiden,
    Vroeg me toch af waar jullie over het algemeen voor kiezen?
    We hadden namelijk een kamertje gezien wat we helemaal geweldig vonden en ik stond te popelen om hem te mogen bestellen dadelijk;)

    Maar vorige week waren we bij een collega van mijn man, en opeens zei die vrouw ooooooh een bedje heb ik dan al voor je met hemeltje en alles voor erin.
    Is pas 3 jaar oud en heeft alleen een kindje in gelegen als ze erop moest letten, alles heeft ze toen nieuw gekocht.
    Een vriendin van mij had nog een commode van bij de Ikea een bruine wat we wit mochten verven, en een kledingskast hebben we zelf nog.
    Het bedje was wit, als we op de commode en de kast andere handgrepen en wit verven ziet dit natuurlijk ook heel anders uit.
    Vind het van een kant ook een heeeeeeeel lief teken als iemand je dat al wil geven.
    Nu zit ik dus te piekeren wat moet ik doen:p.
    Wat hebben jullie gedaan?
    xxxxElif
     
  2. Kapedi

    Kapedi Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hoi Elif,

    Ik heb een nieuw kamertje, welliswaar van de Ikea, maar heb zeker op marktplaats gesnuffeld en heb zeker ook 2e hands spullen. Vriendinnen van mij hebben hele leuke kamertjes met oude spullen van marktplaats die zij een likje verf hebben gegeven. Het wordt toch wel iets persoonlijks en speciaal als je je eigen kamertje samenstelt en opknapt. Het enige wat ik vind dat echt nieuw moet zijn is het matrasje, omdat je niet weet wat daar allemaal in is getrokken. Ik zou zeggen, ga lekker voor de 2e hands spulletjes en maak er iets moois eigen van. Babykamers zijn duur en je baby merk er niets van of je een 2e hands bedje hebt of een van 500 euro. Ik wil persoonlijk straks meer geld uitgeven aan een leuke peuterkamer.
    Succes
     
  3. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Dank je wel voor je lieve bericht:D
     
  4. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Hier ook een 2de hands babykamer overgenomen van de broer van mijn schoonzus. Dochter heeft er heerlijk in geslapen en straks de kleine hopelijk ook weer.

    Met wat andere greepjes, leuke behang op de muur (of verf) maak je er een super leuke kamer van en de kleine vindt het ook fijn. Maakt echt niets uit het is maar wat je zelf wilt. Sommigen willen perse alles nieuw kopen en andere kopen ook 2de hands kleding (ondergoed zou ik nooit doen, maar broeken en shirts koop ik regelmatig 2de hands).

    Geniet lekker van je zwangerschap!
     
  5. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Yolanthe jij ook harstikke bedankt voor je lieve woorden!
    ja we kunnen het nog niet geloven na zo'n lange tijd.
    En van een kant denken we oh we maken van alles wat.
    En van de andere kant zegt mijn man je hebt zolang gewacht ;)
    Moeilijke ik ;)
    Maar eerst nog door de 12 weken komen;)
     
  6. Kapedi

    Kapedi Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Graag gedaan!
     
  7. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben voor een Ikea kamertje gekozen (waar we overigens erg tevreden over zijn). Ik heb ook op marktplaats gesnuffeld maar ik kon niets vinden wat mij aansprak/de juiste prijs had/dichtbij was.

    Zoals al gezegd maakt het je kindje echt niet uit. :) Dus ik zou vooral doen wat jijzelf wil. Als jij graag helemaal los wil gaan in de babywinkel ga dan vooral je gang zou ik zeggen. Maar als je juist heel graag een kamertje zelf wil opknappen zou ik dat ook gewoon doen. Heel veel mensen doen dat, en er is echt niets op tegen. :)
     
  8. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook een 2de hands babykamer. Commode van een oud collega van mijn man overgenomen, en een ledikant en kastje op marktplaats bij gezocht.
    Foto's staan eventueel in mijn album.

    Ik vind het persoonlijk dood zonde van het geld om zoveel uit te geven een aan commode, ledikantje en kast. Geef het liever ergens anders aan uit.
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    en stel je gáát voor nieuw - dan kun je dat later voor volgende kindjes ook gebruiken natuurlijk en mogelijk ook nog doorverkopen uiteindelijk.

    Wij hebben een 2e hands bedje + commode gekocht - kast van de ikea erbij. Maar wel een nieuw wiegje... die vond ik zó leuk! En op marktplaats waren ze amper goedkoper!
     
  10. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    mijn 1e heeft in een 2e hands kamertje gelegen.. totale kosten, 2,50 en verf ( lang leve rommelmarkt)
    nieuw matrasje erin.. en de kamer was geweldig.

    nr 3 kwam zoveel jaren later.. en die heeft wel een nieuw kamertje gekregen, van ikea..

    ik vind meubels etc leuk om 2e hands op kop te kunnen tikken.. stoffen zaken zoals kinderwagens vind ik weer wat minder.
     
  11. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik vond de tweedehands kamertjes op marktplaats nog best duur. Dus wij hebben een nieuw kamertje gekocht (voor 350 euro).
    Misschien als we mensen in de omgeving hadden met meubels dat we dat gedaan hadden, maar in ons geval was dit de beste oplossing. Zeker aangezien er ooit nog een tweede komt.
     
  12. Dorianne

    Dorianne Fanatiek lid

    27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    wij hebben bewust voor een nieuw kamertje gekozen.
    Mijn vriendin had er een die was ook leuk was.

    Ik ben zwanger van ons eerste kindje en wij willen er uiteindelijk zowiezo 3. Haar kamertje was al 6 jaar oud en als dat dan nog zolang mee moet...
    Wij hebben het besteld bij baby-dump en kregen de box gratis bij.
    De kinderwagen heb ik van mijn ouders gekregen de rest heb ik veel 2de hands van een vriendin (kleren, badje met toebehoren, boxkleden).
    Het is net wat je zelf wil denk ik, als je het opknappen leuk vind en het net zo mooi vind als een nieuw kamertje kun je net zo goed op knappen. ALs je nieuw leuker vind zou ik voor nieuw gaan.
    ALs merkt je baby toch niet of die in nieuw of oud ligt, de liefde die je je kind geeft is het belangrijkst toch?

    Ons kindje komt de eerste dagen/weken onder in het bedje van mijn man te liggen bij ons op de slaapkamer, dit heb ik zelf opgeknapt. Daarbij het verven van de babykamer en opknappen was ik het opknappen meer als zat! Ik ben dus erg blij met het nieuwe kamertje.
     
  13. Vanilla

    Vanilla Fanatiek lid

    10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wij hebben alles nieuw gekocht. Overigens wel genoeg ''2e-hands aanbiedingen'' gehad van familie en vrienden maar toch gekozen om alles nieuw te kopen. Ik had echt zoiets van, het is onze eerste en hoe vaak koop je nou zoiets? Ik wil gewoon graag alles helemaal naar mijn zin hebben. Mijn vriend vond het beide oke.
     
  14. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik moet wel zeggen dat het kamertje wat we hadden gezien ook 375 nieuw kost dus niet zo'n heeeeeeeeeel duur kamertje.
    Vind wel leuk hier de bevindingen van iedereen te horen.
    Kinderwagen is trouwens bij ons wel 2ehands namelijk van een vriendin van mij 3 jaar oude mutsy en ziet er nog perfect uit, van deze vriendin konden we ook nog die comode krijgen.
     
  15. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    mijn man wilde perse massief kamertje en als we kamertje mooi vonden op mp werd er zo overheen geboden dat het dik over de 800 euro kwam. Dat hadden we er niet voor over.
    Nu was er in een winkel een massief kamertje van ruim 2000 voor 1000, die hebben we gekocht.
    We zitten nu met het probleem dat sander eigelijk net niet toe is aan een grote kamer en er wel nr 2 op komst is.
    Mijn vriendin heeft een kamertje over, maar wel beloofd aan een vriendin van haar.
    We mogen die zolang gebruiken (totdat die vriendin zwanger is en het nodig heeft). maar met een half jaar kan sander al wel in een grotere kamer nadat de baby is geboren.
    gr brenda
     
  16. Trees

    Trees Niet meer actief

    Hier exact hetzelfde!

    Het kamertje bestaat uit een antieke, handgemaakte kast en 'commode'. Beiden hebben we gebeitst en een stuk steviger dan de meeste spaanplaten kamertjes die ik in de winkels heb gezien.
    Ledikant is van smeedijzer en na lang speuren, via zsp van een forumgebruiker gekocht.

    Zelf vind ik het juist leuk dat niemand hetzelfde kamertje heeft en strak en modern past ook helemaal niet bij ons.
     
  17. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een kamertje uitgezocht bij Ikea, niet zo duur als je het vergelijkt met de prijzen bij de babyzaken. Toevallig kwam ik hem helemaal compleet op Marktplaats tegen, dus ik wilde die mensen al mailen. Maar toen zeiden m'n schoonouders dat zij het kamertje graag cadeau wilden doen. (Toen was ik trouwens helemaal blij dat we toch al iets hadden uitgekozen wat niet al te duur was, anders had ik me best bezwaard gevoeld!)

    Meubilair zou me tweedehands niet uitmaken, maar ik zou wel altijd het matrasje, beddengoed etc. nieuw kopen. Hetzelfde voor het boxkleed. (Box hebben we wel tweedehands. Scheelde echt enorm!)
    En een autostoeltje moet je eigenlijk ook echt nieuw kopen. (Tenzij je de verkopers goed kent en erop vertrouwt dat er nooit wat mee gebeurd.) Een autostoeltje dat ooit bij een ongeluk betrokken is geweest, kan heel onveilig geworden zijn. Ook al zie je aan de buitenkant niks.
     
  18. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    Ook hier juist alleen meubilair tweedehands willen aanschaffen. Overige zaken liever niet. We hebben de kledingkast van mijn schoonmoeder gehad. Een hele mooie kast waar zij vanaf moest toen ze ging verhuizen. Het ledikantje en commode hebben we op marktplaats gekocht en opnieuw geverfd. Zag er ontzettend leuk uit! Ik ben ook blij dat we het op die manier hebben gedaan want zowel het ledikantje als de commode gooien we na nummer 2 weg (of we zetten het op marktplaats). Het zijn toch 'sta in de weg' spullen en straks komen er andere meubels voor in de plaats (die als het goed is langer meegaan).
     
  19. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    wij wouden heel graag alles nieuw eerste kindje dus alles nieuw.. de babykamer en kinderwagen die wij hadden gezien waren tesamen al richting de 2 duizend euro.. dan de rest nog.. hellaas is mijn man zijn baan kwijt geraakt en zijn wij er beoorlijk op achteruit gegaan.. dus hebben wij eerst de kinderwagen gekocht via marktplaats.. toen kreeg ik de smaak te pakken en zijn we ook opzoek gegaan naar een babykamer.. ook die hebben we gevonden.. de rest van de spulletjes hebben we wel nieuw gekocht.. oh en me luiertas heb ik via marktplaats gekocht.. wou graag een mooie van oilily die was nieuw 130 euro nu was hij gebruikt maar nog heel mooi voor 30 euro scheeld toch weer hondert euro..
    maargoed als ik alleen de kinderwagen en de babykamer had gekocht was ik 2000 kwijt geweest.. nu voor alles nog niet eens 1200 scheeld toch een hoop.. en heb er zeker geen spijt van.. we hebben een pot verf gehaald en manlief gaat alles mooi opnieuw schilderen..

    Xxxx elisa
     
  20. Shyness

    Shyness Bekend lid

    17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Hier ook een 2ehands kamertje. Vrouwlief heeft het helemaal opgeschuurt en geschilderd en het resultaat is prachtig. En met een nieuw matrasje en lakentjes is het zeker even goed als nieuw.

    liefs
     

Deel Deze Pagina