Babykleertjes wassen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door natjeb85, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjeb85

    natjeb85 Bekend lid

    18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Hallo dames,

    Waarschijnlijk is er al een topic over geweest..

    Maar ben erg benieuwd hoe jullie de nieuwe babykleren wassen met gewone wasmiddel of een neutrale wasmiddel en hoeveel graden!! En ook wanneer jullie het wassen is het ruimschoots voor de uitgerekende datum of juist korter en in het verlofperiode? Ik zelf zat aan te denken om het in me verlofperiode te wassen alleen ben er nog niet uit hoe hahahah dus kom maar op met de tips

    Groetjes
     
  2. Lieke84

    Lieke84 Fanatiek lid

    1 jun 2011
    3.016
    1
    38
    Zou de babykleertjes met neutral wasmiddel wassen. Het is juist dat je de kleertjes moet wassen ivm mogelijke huidirritatie bij de baby. Dus geen geparfumeerd spul. Hier pas net gedaan, maar sommigen vinden het prettig dit ruim voor de uitgerekend e datum te doen. Was de kleertjes op 30 graden, zijn immers niet vies..... Succes!
     
  3. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb alles eerst gewoon in de kast gelegd en in mn verlof op een kort wasprogramma gewassen. Zo is het nu nog fris en echt vies is het niet dus op een lang programma is ook onzin.

    Oh heb het met een normaal wasmiddel gewassen, als de baby allergisch lijkt te zijn kan ik altijd nog overstappen naar een neutraal wasmiddel.
     
  4. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb ook alles eerst met neutral gewassen maar ook echt alles, boxkleed, hydrofiele, aerosleep hoeslaken enz alles gewassen met neutral. Die fles heb ik opgemaakt en daarna ben ik gaan wassen met Robijn en dat ging prima.
     
  5. GFH

    GFH Fanatiek lid

    27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Neutral, 30 graden, kort programma
     
  6. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Gewoon wasmiddel, kort programma op 30gr. Ik ben nu pas begonnen met de babywasjes.
     
  7. Minki

    Minki Actief lid

    29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Gewassen met gewoon wasmiddel. Mocht baby erop reageren, dan wassen met neutral. Verder waste ik alleen de (boven) kleertjes voor de eerste dagen, daarna alleen de nieuwe kleding dat direct huidcontact had met de baby (advies van m'n kv) dus geen jurkjes bijv.
     
  8. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Met gewoon wasmiddel gewassen op 30 graden.
     
  9. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Gewoon wasmiddel en een kort programma op 30 graden. Ik heb ook alles gewassen en waar mogelijk gestreken. Vooral hydrofielen en lakentjes en zo vind ik fijn om gestreken in de kast te hebben. De kleertjes strijk ik niet overigens.
     
  10. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Hetzelfde wasmiddel wat wij ook gebruiken ;)
    En ik heb alles gewassen rond de 33 weken...
     
  11. logo

    logo Niet meer actief

    Ik ga de kleertjes wassen in mijn verlof met neutral. Heb ze al gewassen met een kort programma, zodat ze wel al schoon in de kast liggen.
    Ik was waarschijnlijk de eerste weken met neutral en daarna met gewoon wasmiddel.
     
  12. Maria1983

    Maria1983 Niet meer actief

    Wij hebben afgelopen weekend de meubels geplaatst en vanaf nu ga ik alles wassen. Iedere keer wat, zodat de trommel vol zit. Ik was het met mijn gewone wasmiddel en de erg gekreukte dingen, strijk ik. Het ligt straks allemaal in de kast en in de commode, dus vies wordt het niet.
     
  13. Lara1985

    Lara1985 Bekend lid

    24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ik heb alles met gewoon wasmiddel gewassen op 30 graden kort programma. Maar 1 ding doe ik echt nooit meer!!! Binnenstebuiten wassen.... Pfff al die mouwtjes terug draaien....
    Heel veel plezier! Zo leuk al die kleertjes aan de lijn! Ik had de eerste was een speciale baby was. Kan nog van het fotootje genieten ;)
    En daarna alles gestreken.
     
  14. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon omo maar geen wasverzachter in het begin..
     
  15. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Haha, ik had ook de gekleurde kleertjes binnenstebuiten gewassen en wat een gedoe idd! Ik was ook op 30 graden met neutraal op kort programma.
    Hydrofiele luiers, washandjes etc op 60 graden.

    Ik heb alles afgelopen week gewassen omdat ik mijn zhuis tas al moet klaarzetten.
    Hydrofiele luiers kan je beter niet strijken heb ik begrepen, dan nemen ze minder water op heb ik ergens gelezen.
     
  16. natjeb85

    natjeb85 Bekend lid

    18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Dank jullie wel voor jullie reacties dames!!

    Ik denk dat ik ook gewoon een korte programma doe!! kleertjes zijn toch allemaal nieuw in de babykast ben er alleen nog niet uit of ik het met gewone wasmiddel doe of neutral hahahah
     
  17. Saartje5

    Saartje5 Fanatiek lid

    21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou tijdens mijn verlof gaan wassen maar kon het afgelopen weekend niet laten :-D
    Ik wil ook nog wel een foto maken van alle babywas op het rekje, zoooooo schattig!
     
  18. Lov23

    Lov23 Niet meer actief

    Kort programma heb ik trouwens ook gedaan hoor.....
     
  19. Mimime

    Mimime Niet meer actief

    Hier ook alles gewassen met normaal wasmiddel, op 30 graden, zonder wasverzachter maar met azijn.
    Mocht ze allergisch blijken ga ik wel wassen met neutral ofzo.

    Heb overigens alles gewassen, omslagdoeken, dekens, lakens, dekbed overtrekken, kleertjes, stokjes (tip; gebruik een wasbakken voor die kleine priegelsokjes), hydrofiels enz. Enz.
    O ja een een wasmachine vol knuffels, vooral degene die ik had gekregen of nog van mij van vroeger had, zijn er gelijk goed van opgeknapt!
     
  20. natjeb85

    natjeb85 Bekend lid

    18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    hahaha ik ken het:) ik wil nu ook het liefst alles wassen maar ik wacht wel tot me verlof en babyshower;) misschien doe ik het ook wel eerder dan me verlof hoor hahahahah
     

Deel Deze Pagina